صعود 4 شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از امروز با برگزاری دیدارهای اسلحه سابر در مسکو روسیه آغاز شد که طی آن هر چهار عضو تیم ملی شمشیربازی اعزامی ایران یعنی مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی پیروز به صعود تا جدول 64 نفره شدند.

صعود 4 شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی

بر این اساس محمد رهبری با کسب 5 برد مقابل حریفانی از کشورهای ایرلند، کنگو، مجارستان و کویت و متحمل شدن یک باخت مقابل نماینده اسپانیا از مرحله مقدماتی صعود کرد. رهبری به واسطه کسب امتیازات بالا در این مرحله به طور مستقیم به عنوان اولین بازیکن ایران راهی جدول 64 نفره شد.

مجتبی عابدینی نیز در مرحله مقدماتی صاحب 5 برد و تنها یک باخت شد. عابدینی حریفانی از سنگاپور، آرژانتین، ترکیه، گرجستان و ونزوئلا را شکست داد و مقابل کویت مغلوب شد.

علی پاکدامن نیز در این مرحله و در مصاف با نمایندگان نیجریه، آرژانتین، اوکراین، کانادا و انگلیس به برتری رسید و نتیجه دیدار با حریفی از مصر را واگذار کرد.

محمد فتوحی نیز دیگر شمشیرباز اسلحه سابر ایران در مسابقات قهرمانی جهان است. فتوحی در مرحله مقدماتی این مسابقات، شمشیربازان هنگ کنگ، لهستان و گرجستان را شکست داد و در مصاف با نمایندگان مصر، روسیه و آمریکا شکست را پذیرا شد.

با توجه به نتایج به دست آمده در مرحله مقدماتی مسابقات و بعد از محمد رهبری که پیروز به صعود مستقیم به جدول 64 نفره شد، دیگر شمشیربازان اسلحه سابر ایران نیز پیروز به صعود شدند. بدین ترتیب که در جدول 128 نفره مسابقات با قرعه استراحت روبرو شدند و دیدارهای خود را در جدول 128 نفره پیگیری کردند.

در این مرحله مجتبی عابدینی مقابل حریف لهستانی خود با نتیجه 15 بر 8 به برتری رسید. علی پاکدامن شمشیربازی از ترکیه را 15 بر 12 شکست داد و محمد فتوحی نیز در مصاف با نماینده هنگ کنگ صاحب برد 15 بر 11 شد. بدین ترتیب این 3 شمشیرباز ایران نیز راهی جدول 64 نفره مسابقات شدند.

دیدارهای جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در اسلحه سابر روز سه شنبه پیگیری می شود.

در این مرحله از مسابقات، مجتبی عابدینی با نایب قهرمان آفریقا از کشور بنین دیدار می کند. علی پاکدامن به مصاف حریفی از مجارستان می رود و محمد رهبری و محمد فتوحی نیز با حریفانی از بلژیک و کره جنوبی دیدار خواهند کرد.

این برای نخستین بار است که 4 شمشیرباز اسلحه سابر ایران به طور همزمان پیروز به صعود به جدول 64 نفره مسابقات جهانی شده اند.

عابدینی، پاکدامن، رهبری و فتوحی به واسطه صعود به این مرحله از مسابقات، کسب امتیاز المپیکی برای خود را مسجل کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 463

به "صعود 4 شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 4 شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید