تور فرانسه: فیلم یدو به فرانسه رفت

به گزارش لیسون، فیلم سینمایی یدو به بخش رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه راه پیدا کرد.

تور فرانسه: فیلم یدو به فرانسه رفت

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فیلم یدو با حضور مهدی جعفری در بخش مسابقه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی کشور فرانسه به نمایش گذاشته گردد. این جشنواره از 13 تا 16 آبان 1400 (4 تا 7 نوامبر 2021) در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در شهر شانتیئی کشور فرانسه برگزار می گردد.

داستان یدو در ماه های نخست جنگ تحمیلی رخ می دهد. بسیاری از خانواده ها مهاجرت می نمایند اما مادر یدو تصمیم دیگری می گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه ای نو برای این تصمیم خود دارد. یدو کوشش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته کسی می گردد.

این فیلم نوترین فراوری سینمایی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است که در بخش سودای سیمرغ سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، پیروز به دریافت سیمرغ بلورین برترین کارگردانی، برترین فیلم، برترین صدابردار، برترین صداگذاری، برترین فیلم برداری و دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش اول زن شد.

یدو بعلاوه پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش جایزه سیفژ، پروانه زرین و دیپلم افتخار برترین کارگردانی، پروانه زرین برترین فیلم بخش بین الملل و دیپلم افتخار برترین دستاورد فنی را از سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان دریافت نموده است.

بر اساس این خبر، از دیگر پیروزیت های این اثر که محمدرضا مصباح تهیه نمایندگی آن را بر عهده دارد، دریافت تندیس دهمین جایزه سینمایی ققنوس است.

فیلم نامه این اثر بر اساس داستانی واقعی و به قلم مهین عباس زاده و مهدی جعفری خلق شده است. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، اکبر اودود بعضی از بازیگران این فیلم بلند سینمایی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1848

به "تور فرانسه: فیلم یدو به فرانسه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: فیلم یدو به فرانسه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید