لیزر های چاپ سه بعدی در خدمت فراوری ابرآهنربا ها

به گزارش لیسون، یک گروه تحقیقاتی راهی برای فراوری ابر آهنربا ها با استفاده از لیزر های چاپ سه بعدی پیدا نموده اند.

لیزر های چاپ سه بعدی در خدمت فراوری ابرآهنربا ها

جهت دریافت مشاوره خدمات سئو از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مواد مغناطیسی ترکیبات مهم دستگاه های مکاترونیک از جمله ایستگاه های نیروی بادی، موتور های الکتریکی، سنسور ها و سیستم های تغییر مغناطیسی هستند. آهنربا ها معمولا با استفاده از عناصر خاکی کمیاب و روش های ساخت معمولی فراوری می شوند. گروهی از دانشمندان دانشگاه فریدریس الکساندر ارلانگن-نورنبرگ (FAU) با محققان دانشگاه صنعتی گراس، دانشگاه وین و موسسه تحقیقاتی جوآن برای طراحی و فراوری آهنربا های خاص با استفاده از چاپ 3 بعدی همکاری نموده اند.

آهنربا های دائمی در کاربرد های مکاترونیک گنجانده شده اند. روش های فراوریی قدیمی همواره قادر به افزایش کوچک سازی و الزامات هندسی برای آهنربا ها نیستند و این روندی است که در آینده ادامه خواهد یافت. فرآیند های فراوری افزودنی، آزادی لازم در طراحی را ارائه می دهند. پودر های فلزی ماده مغناطیسی لایه لایه از طریق اضافه شده و ذرات با ذوب شدن بهم می چسبند.

این فرآیند اجازه می دهد تا همزمان با کنترل ریزساختارها، آهنربا ها با چگالی نسبتا زیاد چاپ شوند. این به محققان اجازه می دهد تا خواص مغناطیسی را متناسب با کاربرد های مورد نیازشان دقیقا تنظیم نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 836

به "لیزر های چاپ سه بعدی در خدمت فراوری ابرآهنربا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر های چاپ سه بعدی در خدمت فراوری ابرآهنربا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید