مهمترین مناطق دیدنی جزایر قناری

به گزارش لیسون، جزایر قناری از آن مکان هایی است که هرگز نباید فرصت سفر به آن را از دست داد. اگر اهل جهانگردی هستید نام آن را در اول لیست خود بگنجانید.

مهمترین مناطق دیدنی جزایر قناری

جزایر قناری سرزمین همیشه بهاری است که با سواحل طلایی و جنگل های سرسبز و آثار تاریخی زبانزد خاص و عام است. دنیایی از شگفتی های طبیعی و تاریخی که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این سرزمین همه چیز برای تفریح و لذت فراهم است از آفتاب دلچسب و ورزش های دریایی مثل شنا و غواصی و موج سواری گرفته تا جنگل های انبوه و چشم نواز حاره ای و آثار تاریخی اش.

موقعیت جزایر قناری

مجمع الجزایر قناری شامل هفت جزیره بی نظیر در اقیانوس اطلس است که در نزدیکی ساحل مراکش و یکی از 17 منطقه خود مختار اسپانیا و پایتخت آن لاس پالماس واقع شده است. نام های این هفت جزیره که هر کدام در نوع خود بی نظیر هستند تنریف، گرند کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لا گومرا، آل هیرو و فوئرته ونتورا است. اما می توان گفت مهم ترین جزایر این منطقه تنه ریف و گرن کاناری است.

دین

کاتولیک مذهب بیشتریت مردمانی است که در جزایر قناری زندگی می کنند. کندلاریا مرکز زیارتی کاتولیک در این مجمع الجزایر است؛ در این مکان کلیسای ویرجین از کندلاریا واقع شده است که مکان حامی مقدس در جزایر قناری است. البته غیر از این در این منطقه ادیان دیگری نیز وجود دارد که شامل اسلام، مسیحیان پروتستان، آیین هندو، ادیان چینی، بودیسم، بهائی و یهودیت می گردد.

راستا های دسترسی به جزایر قناری

مثل بیشتر مسافرت ها بهترین راه برای رفتن به جزایر قناری استفاده از راستا هوایی است. این جزیره دارای چندین فرودگاه است اما بیشترین پرواز از فرودگاه های تنه ریف و گرن کاناری انجام می گردد. البته گردشگران می توانند از طریق فرودگاه های جزایر دیگر نیز وارد جزایر قناری شوند اما باید گفت که آن ها ساعت های پرواز محدودتر و بلیت های گران تری دارند. بنابراین بهترین گزینه راستا هوایی به فرودگاه تنه ریف و گرن کاناری است.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی جزایر قناری

گرشگرپذیرترین جزیره منطقه تنه ریف است چون بیشترین دیدنی ها و تفریحات را برای گردشگران در بر دارد. از جمله می توان به کوه تیده، جنگل های انبوه و خیره کننده حاره ای؛ سواحل ماسه ای سفید و موزه ها و کلیساهای تاریخی اشاره کرد.

علاوه بر این جزیره گرن کاناری نیز که سومین جزیره بزرگ قناری است که پر از از جذابیت است. این جزیره طبیعتش تنوع باورنکردنی دارد و شمالش پوشیده ازجنگل های سرسبز است و در مرکزش کوه های بلند و در جنوبش صحرا دارد. گرن کاناری علاوه بر طبیعت بی نظیرش جاذبه ها و آثار تاریخی نیز دارد. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های جزایر قناری می پردازیم.

پارک ملی تیده

برای بیشتر کسانی که به جزایر قناری سفر کرده اند پارک ملی تیده در جزیره تنه ریف از دیدنی ترین و شگفت انگیزترین جاذبه ها بوده است. سنگ های عجیب و غریب آتش فشانی و چشم انداز بی نظیر شما را ساعت ها توی این منطقه کوهستانی سرگرم می کند. کوه آتشفشانی تیده بلندترین قله اسپانیا و سومین آتش فشان فعال و بزرگ دنیا است از همه قسمت های پارک جذاب تر است. این کوه راستا کوه نوردی فوق العاده ای دارد که اگر اهل کوه نوردی باشید و مباشید می تواند برایتان بسیار مفرح و دل انگیز باشد.

پارک لورو

در پارک لورو می توانید 350 گونه طوطی را یکجا ببینید. علاوه بر این انواع ببر، گوریل و شامپانزه هم اینجا نگهداری می گردد. یک آکواریوم زیرزمینی که طولانی ترین تونل آبی دنیا را دارد، سینمای اچ دی و خانه پنگوئن ها همراه با برف درست وسط جزایر قناری از شگفتی های پارک لورو است. این پارک برای همه با هر سلیقه ای که باشند زیبا و هیجان انگیز است اما اگر فرزندان تان شما را در سفر همراهی می کنند این پارک را از قلم نیاندازید.

کلیسای ایگلسیا دو نوئسترا سینیورا

بنای اولیه کلیسا در قرن پانزدهم ساخته شده است. اما کلیسای فعلی مربوط به قرن های 17 و 18 می گردد. طراحی کلیسا به خصوص تزئینات سقف آن رگه هایی از معماری اسلامی هم دارد که آن را فوق العاده کرده است. وسط محراب نقره ای کلیسا صلیب مقدس پیروزی واقع شده است که قدمتش به 1949 بر می گردد. این کلیسا از زیباترین جاذبه های تاریخی جزایر قناری است که هرگز نباید فرصت بازدید آن را از دست داد.

دهکده ماسکا

دهکده ماسکا دهکده کوهستانی خیلی کوچکی است که روی ارتفاع 650 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این دهکده به طرز نفس گیری زیبا است. آن قدر که به خواب و رویا بیشتر نزدیک است تا واقعیت. یک تابلوی نقاشی بی مانند با جنگل های انبوه و چشم نواز و جاده ای زیبا که جان می دهد برای پیاده روی.

شهر قدیم لاس پالماس

در جنوب شهر لاس پالماس منطقه ای به نام وگتا قرار گرفته است که شهر قدیم لاس پالماس محسوب می گردد. برای بازدید از این شهر یک روز صبح کلاه و دوربینتان را بردارید و راهی خیابان های کوچک سنگفرش شوید. ساختمان های سنگی تاریخی، خانه های قدیمی رنگارنگ، کافه ها و مغازه های محلی را تماشا کنید و حسابی عکس بگیرید. اینجا قدیمی ترین بخش لاس پالماس است که اواخر قرن 15 ساخته شده است و حال و هوای کلاسیک دل چسبی دارد.

کلیسای سانتا آنا

کلیسای جامع سانتا آنا یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی جزایر قناری در لاس پالماس است. جالب است که ساخت این کلیسا اوایل قرن 15 شروع شده است و 350 سال طول کشیده تا تمام گردد. نمای بیرونی کلیسا با داخل آن تضادی دیدنی درست کرده؛ معماری نئوکلاسیک در مقابل سبک گوتیک آنتلانتیک با ستون های بلند شبیه درخت نخل. چند تابلوی نقاشی اثر خوان دو میراندا نقاش قناریایی قرن 18 هم داخل کلیسا می بینید.

ساحل لاس کانتراس

ساحل لاس کانتراس دارای آب وهوای بهشتی و روز های بلند آفتابی است. این ساحل از دل چسب ترین جاذبه های جزایر قناری است که با ماسه های طلایی، آب درخشان و آفتاب دلچسب، شنا و حمام آفتاب و ورزش های آبی از باید های دیدنی در جزایر قناری است.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1197

به "مهمترین مناطق دیدنی جزایر قناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین مناطق دیدنی جزایر قناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید