میانگین قیمت های سری آیفون 14 و اپل واچ های 2022 احتمالاً افزایش می یابد

به گزارش لیسون، برخلاف بازار نه چندان داغ فروش گوشی های هوشمند، فروش آیفون در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد افزایش یافته، اما این موضوع در خصوص سایر محصولات هوشمند مانند مک، آیپد و گجت های پوشیدنی صدق نمی نماید. مارک گورمن، روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ در نسخه تازه خبرنامه Power On خود اشاره می نماید که ممکن است اپل از افزایش قیمت محصولات آینده خود مانند سری آیفون 14 جلوگیری کند، اما میانگین قیمت این محصولات احتمالاً افزایش خواهد یافت.

میانگین قیمت های سری آیفون 14 و اپل واچ های 2022 احتمالاً افزایش می یابد

با توجه به مسائل مالی زیادی که کاربران با آن ها دست وپنجه نرم می نمایند، فروش محصولات هوشمند کاهش چشمگیری پیدا نموده است. در عین حال، مسائل عرضه به بازار و هزینه های بالای فراوری می تواند افزایش قیمت محصولات نو را حتمی کند. با این تفاسیر، به نظر می رسد اپل در شرایط سختی قرار گرفته است. غول کوپرتینویی در حال حاضر با کاهشی در فروش محصولات خود روبرو است و نمی خواهد با افزایش قیمت، مشتریان را از خود دور کند. البته بعضی افزایش قیمت ها منطقی است، برای مثال مک بوک ایر نو اپل M2 با قابلیت های بسیار خوبش طبیعی است که از نسل قبلی خود کمی گران تر باشد.

در اوایل این ماه، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه قیمت سری آیفون 14 ممکن است 100 دلار افزایش یابد. در مقایسه باید گفت که آیفون 13 مینی 5.4 اینچی است و قیمت آن از 699 دلار آغاز می گردد، اما انتظار نمی رود سال جاری جانشینی داشته باشد. نسخه پایه آیفون 13 نیز که نمایشگری 6.1 اینچی دارد، با قیمت 799 دلار در حال فروش است.

ناگفته نماند که آیفون 14 مکس 6.7 اینچی که به جای مدل مینی معرفی می گردد، گران تر از مدل استاندارد 6.1 اینچی خواهد بود. بنابراین چه اپل 100 دلار دیگر به قیمت این سری نو اضافه کند یا نه، شما احتمالاً برای خرید مدل های غیر پرو نسبت به قبل بیشتر هزینه خواهید کرد. با وجود این شایعات افزایش قیمت، شنیده می گردد که مدل های غیر پرو نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نخواهند داشت.

به طور کلی باید اشاره کنیم که سری آیفون 14 شامل دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) خواهد بود. پیش نیز یک افشاگر قیمت های اولیه سری آیفون 14 اپل را به اشتراک گذاشت که طبق آن کاربران باید 799 دلار برای آیفون 14، 899 دلار برای آیفون 14 مکس (آیفون 14 پلاس)، 1099 دلار برای آیفون 14 پرو و 1199 دلار برای آیفون 14 پرو مکس بپردازند. علاوه بر این گزارش های متعدد حاکی از آن است که اپل در پی جبران هزینه های زنجیره تامین با افزایش قیمت سری آیفون 14 خواهد بود.

بعلاوه اگر قیمت آیفون 14 پرو اپل از 1099 دلار آغاز گردد و آیفون 14 پرو مکس قیمت پایه 1299 دلاری داشته باشد، نسخه شایعه شده دو ترابایتی آیفون 14 پرو مکس در واقع می تواند از مرز 2000 دلار عبور کند. بازرترین تغییرات سری آیفون 14 مربوط به مدل های پرو خواهد بود؛ جایی که سیستم دوربین مدل های پرو بیرون زدگی نسبتاً زیادی دارد. بعلاوه میزان سنسور دوربین اصلی مدل های پرو به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین شوند، با افزایش روبرو شده است.

اپل ظاهراً سه مدل ساعت هوشمند شامل اپل واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ پرو را در پاییز به کاربران معرفی خواهد نمود. در حالی که اپل واچ سری 8 و SE احتمالاً قیمتی مشابه مدل های قبلی خود خواهند داشت، مدل پروی اپل واچ که محصول نوی خواهد بود و انتظار می رود صفحه نمایش بزرگ تر، باتری قوی، بدنه فلزی و طراحی نو داشته باشد، می تواند بین با قیمتی بین 900 تا 999 دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در نهایت باید اشاره نمود صرف نظر از اینکه اپل قیمت اولیه سری آیفون 14 و سری ساعت های هوشمند 2022 خود را افزایش می دهد یا خیر، میانگین قیمت این محصولات احتمالاً بالا خواهد رفت.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2086

به "میانگین قیمت های سری آیفون 14 و اپل واچ های 2022 احتمالاً افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین قیمت های سری آیفون 14 و اپل واچ های 2022 احتمالاً افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید