خاتمه بازسازی کاروانسرای میامی (بازسازی آپارتمان)

به گزارش لیسون، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، سرانجام بازسازی کاروانسرای میامی صورت گرفت.

خاتمه بازسازی کاروانسرای میامی (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید محمد صادق رضویان (مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی) گفت: بازسازی کاروانسرای تاریخی میامی با اجرای ناکش در ضلع شمالی بنا باهدف جلوگیری از نفوذ رطوبت، اجرای آجرفرش، بندکشی همراه با تخلیه بندهای فرسوده، تعویض آجرهای فرسوده بام، سم پاشی و مبارزه با علف های هرز انجام شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی اضافه نمود: ساماندهی جدار جنوبی و شرقی، بندکشی و اصلاح شیب بندی باهدف راهنمایی نزولات جوی در مراحل قبلی بازسازی صورت گرفته است.

رضویان با اشاره به اینکه این کاروانسرا حدود 400 سال قدمت دارد، توضیح داد: تا به امروز و در مراحل مختلف، کار بازسازی این کاروانسرا صورت گرفته است.

رضویان بابیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده و از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است، ادامه داد: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شد.

او با اشاره به اینکه در سر درورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده که در تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده، اضافه نمود: این کاروانسرای شاه عباسی از این نظر منحصر بفرد است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2139

به "خاتمه بازسازی کاروانسرای میامی (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازسازی کاروانسرای میامی (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید