پرسش های والدین درباره آسم بچه ها

به گزارش لیسون، سرفه پایدار می توان علامتی از برونشیت، عفونت ریه و یا سایر عفونت ها باشد. اما حملات مکرر تنگی نفس و شنیدن صدای ویز هنگام تنفس می تواند نشانه ای از وجود آسم باشد. گاهی شنیدن صدای ویز تنها به وسیله گوشی های پزشکی مقدور است.

پرسش های والدین درباره آسم بچه ها

پرسش های والدین درباره آسم بچه ها

در این مقاله ما به ذکر پرسش هایی که شما ممکن است درباره پرسیدن آنها از پزشکتان فکر نکرده باشید و دلیل اهمیت آنها می پردازیم:

تفاوت بین آسم و عفونت ساده تنفسی چیست؟

سرفه پایدار می توان علامتی از برونشیت، عفونت ریه و یا سایر عفونت ها باشد. اما حملات مکرر تنگی نفس و شنیدن صدای ویز هنگام تنفس می تواند نشانه ای از وجود آسم باشد. گاهی شنیدن صدای ویز تنها به وسیله گوشی های پزشکی مقدور است.

آسم کودک من خفیف است یا شدید؟

موارد میانه آسم با مصرف مرتب ترکیبات استنشاقی حاوی کورتون قابل کنترل هستند. موارد شدید آسم ممکن است نیاز به مقادیر بالای ترکیبات کورتونی و در برخی از موارد نیاز به ترکیبات طولانی با اثر گشادنماینده مجاری تنفس داشته باشد. بچه ها مبتلا به آسم شدید باید نسبت به محرک هایی که موجب آغاز آسم در آنها می گردد، باخبر باشند و والدین این بچه ها باید برای درمان سریع آنها، آمادگی داشته باشند.

چه چیزهایی موجب آغاز حمله آسم می شوند؟

عکس العمل به گروه وسیعی از محرک ها مانند گرد و غبار، قارچ ها و دود سیگار می تواند موجب آغاز یا تشدید آسم در بچه ها گردد. این محرک ها در بچه ها گوناگون، متفاوت اند. استعداد به آسم یا حساسیت در بچه ها ممکن است جنبه ارثی داشته باشد.

آیا وجود حیوان در خانه دلیل ایجاد آسم است؟

مواد دفع شده از حیوانات مانند مو، پوست و غیره می توانند محرکی برای ایجاد آسم باشند. اگر چه تحقیقات تازه نشانگر آن است که تماس با حیوانات خانگی از اوایل کودکی می تواند از ایجاد آسم در سنین بالاتر جلوگیری کند. این یافته ها هنوز مورد بحث واقع شده است.

آیا داروهای آسم برای بچه ها خطرناک اند؟

ترکیبات استنشاقی حاوی کورتون در خط اول درمان آسم قرار دارند اما آنها از ایجاد آسم جلوگیری نمی نمایند. ترکیبات طولانی اثر تحریک نماینده گیرنده های بتا که در موارد شدیدتر آسم مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی اوقات موجب تشدید آسم در برخی از بچه ها می گردد.

کودک مبتلا به آسم می تواند ورزشی کند؟

ورزش موجب تشدید آسم در برخی انواع آسم می گردد اما بسیاری از ورزشکاران که برخی از آنها دارای مقام های جهانی هستند، دچار آسم هستند ولی چگونگی کنترل آسم شان را فرا گرفته اند.

علایم هشداردهنده و زمان مراجعه به بیمارستان

حملات شدید آسم با علایمی مانند استفاده واضح از عضلات تنفسی، کبودی پوست و از دست رفتن هوشیاری تظاهر می یابند. هر شخصی که مسوول نگهداری از یک کودک مبتلا به آسم است، باید با شیوه درمان و تجویز داروهای آسمی آشنا باشد و بعلاوه شماره تلفن های ضروری برای یاری یا آمبولانس را در دسترس داشته باشد.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1773

به "پرسش های والدین درباره آسم بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسش های والدین درباره آسم بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید