چگونه در واتساپ به خودمان پیغام ارسال کنیم؟

به گزارش لیسون، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران در کار کردن با واتساپ با آن روبه رو شوند، نبودن امکان ارسال پیغام به شماره خود است. یعنی برخلاف تلگرام که مدت ها از این قابلیت بهره می برد، به نظر می رسید واتساپ این اجازه را به کاربر نمی دهد. اما در واقع اصلا این طور نبوده و کاربران حتی در واتساپ هم می توانند به شماره خود پیغام ارسال نمایند.

چگونه در واتساپ به خودمان پیغام ارسال کنیم؟

واتساپ یکی از بهترین و محبوب ترین پیغام رسان هاست که در پلتفرم های گوناگون در دسترس قرار گرفته است. از قابلیت های خوب این پیغام رسان می توان به امنیت بالا، امکان برقراری تماس هم به صورت صوتی و هم به صورت تصویری و… اشاره نمود. سهولت استفاده از واتساپ هم از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا به منظور پیشبرد اهداف آموزشی، این اپلیکیشن را انتخاب می نمایند. اما با این حال به نسبت برنامه محبوبی نظیر تلگرام، محدودیت هایی در آن وجود دارد که تصور می شد نبودن امکان ارسال پیغام به خود هم یکی از آن ها است. در حالی که فقط مراحل انجام این کار کمی پیچیده است.

امکان ارسال پیغام به خود از خیلی جهت ها ممکن است سودمند باشد؛ کاربر می تواند لینک ها و پیغام های مهم و لیست کارهای روزمره را برای خود ارسال کند؛ البته برای اینکار اپلیکیشن های مخصوص هم وجود دارد. همچنین تماشای پیش نمایشی از یک تصویر، فایل صوتی یا فیلم قبل از ارسال آن به گروه یا شخص دلخواه هم یکی دیگر از فوائد ارسال پیغام به خود در واتساپ به حساب می آید. مهم تر اینکه شاید امکان استفاده از تلگرام برای بعضی از کاربران مقدور نباشد. به همین خاطر کاربر می تواند در صورت احتیاج به داشتن یک فایل در کامپیوتر، ابتدا آن را در واتساپ برای خود ارسال نموده و سپس به وسیله واتساپ وب، در کامپیوتر دریافت کند.

بنابراین امکان ارسال پیغام به خود بسیار کاربردی تر از چیزی است که ممکن است فکر کنیم. پیش تر به 8 قابلیت کاربردی اشاره نمودیم که واتساپ به آن ها احتیاج داشت و اتفاقا یکی از آن قابلیت ها نبودن امکان ارسال پیغام به شماره خود بود. اما به نظر می رسد این قابلیت در این اپلیکیشن وجود داشت منتها فرایند انجام آن کمی با تلگرام متفاوت بود و در واقع کاربر باید راستای را طی می کرد که کمتر به ذهنش خطور می نماید. برای انجام این کار سه راه وجود دارد که در ادامه به آموزش آن می پردازیم.

آموزش ارسال پیغام به خود در واتساپ

روش 1: ذخیره شماره خود در لیست مخاطبین

یکی از ساده ترین روش ها برای ارسال پیغام به خود در واتساپ ذخیره شماره خود به عنوان یک مخاطب است. برای این کار هم می توانید به وسیله اپلیکیشن مخاطبین گوشی و هم به وسیله افزودن مخاطب در خود واتساپ اقدام کنید. اگر بخواهید به وسیله اپلیکیشن مخاطبین این کار را انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اپلیکیشن مخاطبین (Contacts) را باز کنید.
  • گزینه افزودن مخاطب (در گوشی های مختلف، این گزینه متفاوت است) که به شکل علامت مثبت یا گزینه ای با همین نام در دسترس است کلیک کنید.
  • سپس نام و شماره تلفن خود را وارد نموده تا وارد لیست مخاطبین خود شوید.

اگر بخواهید به وسیله واتساپ این کار را انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • واتساپ را اجرا نموده و روی علامت گفت و گو در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • روی گزینه مخاطب جدید (New Contact) کلیک کنید.
  • با این کار، به صفحه مخاطبین گوشی راهنمایی می شوید و باقی راستا مشابه مرحله سوم بالا خواهد بود.
  • سپس دوباره وارد واتساپ شده و روی آیکون گفت و گو در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • اگر لیست مخاطبین برایتان به نمایش درآمد، به دنبال شماره خود گشته و روی آن کلیک کنید. اگر هم لیستی مشاهده نمی کنید، کافی است روی سه نقطه در بالا سمت راست تصویر کلیک نموده و گزینه Refresh را انتخاب کنید. بدین ترتیب مشاهده خواهید کرد که نام مخاطبین برایتان به نمایش در می آید.

مراحل انجام این کار هم به وسیله تنظیمات گوشی (سامسونگ) و هم به وسیله واتساپ در تصاویر زیر شرح داده شده. ترتیب تصاویر از چپ به راست است.

روش 2: ایجاد گروه دو نفره

یکی دیگر از روش های ارسال پیغام به خود، ایجاد گروه دو نفره و حذف طرف دوم است. بدین ترتیب شما تنها عضو آن گروه خواهید بود و می توانید به راحتی برای خود پیغام ارسال کنید. شما هم می توانید خودتان این گروه را ایجاد کنید و هم از شخصی بخواهید این کار را انجام دهد و سپس گروه را ترک کند. اما اگر فرایند انجام آن را نمی دانید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • واتساپ را اجرا نموده و روی آیکون گفت و گو در پایین سمت راست تصویر کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، روی گزینه New Group کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده، نام مخاطبین شما به نمایش در می آید.
  • نام یک مخاطب را به دلخواه انتخاب کنید تا با شما درون یک گروه قرار بگیرد.
  • سپس آن فرد را از گروه خارج کنید تا تنها عضو گروه باشید.

مراحل انجام این کار در تصاویر زیر شرح داده شده. ترتیب تصاویر از چپ به راست است.

روش 3: لینک ارسال پیغام

در این روش در واقع نه احتیاجی به ساختن گروه است و نه ذخیره شماره تلفن خود. تنها کاری که باید بکنید، ایجاد یک لینک و کلیک روی آن است تا به صفحه ارسال پیغام به خود راهنمایی شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • واتساپ را باز نموده و وارد صفحه گفت و گو با یک فرد (دوست یا آشنا) شوید.
  • عبارت https/:wa.me/98 را تایپ نموده و در ادامه کد 98، شماره تلفن خود را وارد کنید. برای مثال، https/:wa.me/98903*****41. بدین ترتیب لینکی ایجاد خواهد شد که کافی است روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه چت با خود شوید.
  • در این قسمت برای ذخیره نام خود می توانید عبارت Add یا افزودن را کلیک نموده تا نام خود را در مخاطبین ذخیره کنید و همواره به آن دسترسی داشته باشید.

گفتنی است تمام روش های بالا تست شده و در گوشی های مختلف به درستی عمل می نمایند. با این حال اگر در فرایند انجام این کار با مسئله ای روبرو شده اید، لطفا سؤالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1351

به "چگونه در واتساپ به خودمان پیغام ارسال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در واتساپ به خودمان پیغام ارسال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید