چگونگی پرداخت شهریه برای سال تحصیلی جدید، پاسخگویی به شکایات مردمی ظرف یک هفته
به گزارش لیسون، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش درباره نحوه مشخص و پرداخت شهریه مدارس شرح داد.

زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ، درباره چگونگی مشخص شهریه برای سال تحصیلی آینده بیان نمود: مشخص تکلیف پرداخت هزینه اضافی حین ثبت نام دانش آموزان و مشخص شهریه مطابق روال سال های گذشته است به این ترتیب که مطابق آیین نامه ثبت نام هیچ هزینه ای به جز مبلغی برای بیمه و کتاب دانش آموزان نباید از اولیا اخذ گردد.
او ادامه داد: برای مدارس غیردولتی و سمپاد هم طبق شهریه مصوب باید هزینه دریافت گردد علاوه بر آن مشخص شهریه آموزشی و غیرآموزشی به بعد از مهر موکول خواهد شد، شهریه مدارس سمپاد هم که نصف شهریه مصوب مدارس غیردولتی در نظر گرفته می گردد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس هیئت امنایی و دولتی به هیچ وجه حق دریافت شهریه ندارند، گفت: در انواع مدارس دولتی این قاعده برقرار است و با توجه به اینکه امکان نام نویسی اینترنتی کتاب درسی به طور فردی هم میسر شده است خانواده ها می توانند از این طریق برای دریافت کتاب اقدام نموده و هزینه ای هم از این بابت حین ثبت نام پرداخت ننمایند.
مظفر تاکید نمود: چنان در حین ثبت نام و فعالیت مدرسه خانواده ها با مسئله ای روبرو شدند با مراجعه به سامانه shekayat.medu.ir به ثبت نام مشکل و اعتراض خود بپردازند تا ظرف مدت یک هفته به آن پاسخ داده گردد و پیگیری های لازم انجام گردد.
او درباره حضور دانش آموزان در مدارس برای برطرف اشکال و شرکت در جلسات امتحان گفت: در این بازه زمانی تیم های ناظر ما فعالیت خود را دنبال می نمایند و خانواده ها هم مختار هستند تا بیست و هفتم خرداد اگر دانش آموزی احتیاج به برطرف اشکال داشت او را به مدرسه بفرستند و فقط در این مدت استفاده از سرویس مدرسه به دلیل شرایط موجود و بیماری منع کردیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان