چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب؛ گذری برای اهل فرهنگ و کتاب

به گزارش لیسون، چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب یکی از پرترددترین و دوست داشتنی ترین گذرگاه های مرکز است که امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی سری به آن زدیم تا با گزارشی اختصاصی همراه شما باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب؛ گذری برای اهل فرهنگ و کتاب

چطور به گذرگاه ولیعصر - انقلاب برویم؟

برای رسیدن به چهارراه ولیعصر می توانید از مترو استفاده کنید و در خط 4 مترو در ایستگاه تئاتر شهر از قطار پیاده شوید و به سمت غرب در خیابان انقلاب حرکت کنید. همچنین بی آر تی های راستا راه آهن - تجریش و راه آهن - پارک وی در چهارراه ولیعصر ایستگاه دارند.

برای رسیدن به میدان انقلاب هم می توانید از همان خط 4 مترو استفاده کنید و در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی از ایستگاه خارج شوید و به سمت شرق و چهارراه ولیعصر حرکت کنید.

بی آر تی های راستا آزادی - تهرانپارس هم در هر دوی این مقاصد ایستگاه دارند.

در گذرگاه ولیعصر - انقلاب چه می بینیم؟

در این راستا پژوهشکده فرهنگ و هنر، کتاب فروشی های مستقل و کتاب فروشی های انتشارات های معروف، فروشگاه های فروش لوازم تحریر و تجهیزات و نوشت افزار مهندسی، دانشگاه تهران، فروشگاه های فروش روپوش و تجهیزات پزشکی، روزنامه فروشی و کافه و سینماهای زیادی قرار دارند.

تجربه گردشگری و پیاده روی در راستا چهارراه ولیعصر تا انقلاب

در ادامه با تصاویر اختصاصی خبرنگاران از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب همراه باشید تا با هم گشتی در این راستا بزنیم و با دیدنی های آن آشنا شویم.

اولین چیزی که در راستا حرکت از سمت چهارراه ولیعصر به سمت میدان انقلاب توجه شما را جلب می کند، ساختمان زیبا و تاریخی پژوهشکده فرهنگ و هنر است.

پس از آن و نرسیده به خیابان ابوریحان به انتشارات سروش می رسید که پیشنهاد می کنیم حتما به آن سر بزنید و از کتاب ها و لوازم تحریر آن دیدن کنید و در صورت تمایل از آن خرید کنید.

در گزارشی اختصاصی به معرفی این کتاب فروشی خواهیم پرداخت.

تخفیف های هفته کتاب و کتاب خوانی را از دست ندهید.

با توجه به تردد زیاد خودروها در این راستا بهتر است حتما به چراغ ها راهنمایی دقت کنید.

فروشگاه نور و نگاه را همه با نواهای سنتی ایرانی از اساتید بزرگ موسیقی کشورمان که در حال پخش است می شناسند. بهتر است چند لحظه در جلوی آن مکث کنید و اگر خرید هم نمی کنید به این نواها گوش فرا دهید.

انتشارات مولی هم یکی از کتاب فروشی های بزرگ این راستا است.

در این راستا تعداد زیادی لبو و باقالی فروش قرار دارند که در فصول سرد سال مشتری های خاص خود را دارند.

در انتشارات چتر هم کتاب ها با موضوعات مختلف و گل و گیاه زینتی و صنایع دستی به فروش می رسد. این فروشگاه فروشندگان جوان و بسیار خوش برخوردی دارد.

در تمام راستا و تک تک مغازه ها چیزهای دیدنی زیادی وجود دارد که بهتر است همه آن ها را ببینید.

تعداد زیادی فروشگاه فروش روپوش پزشکی و مشاغل دیگر هم در این راستا قرار دارند.

نقاشی های دیواری هم چهره دیوارهای این راستا را عوض کرده است که متاسفانه گاهی شهروندنماها (!!!) با اسپری آن ها را خراب می کنند!

شیرینی فروشی فرانسه هم از سال 1344 میزبان عابران این گذر است و با خوردنی های خوشمزه با همان طعم قدیمی از آن ها پذیرایی می کند.

فروشگا ه های فروش تجهیزات مهندسی و نوشت افزار آن هم در این راستا اجناس را با تنوع بالا و قیمتی مناسب تر به فروش می رسانند.

اگر از پیاده روی و خرید خسته شدید، نگران نباشید، چند سالی هست که در این پیاده رو، مبلمان شهری در فاصله های کوتاه از هم واقع شده است تا روی آن ها به استراحت بپردازید.

دست فروش ها از عکس گرفتن شما جلوگیری می کنند، چون فکر می کنند از طرف شهرداری برای جمع کردن بساط آن ها آمده اید. اما بدانید همه چیز را در بساط آن ها پیدا می کنید. از برچسب های یادآوری گرفته تا کتاب های چاپ قدیم و دست دوم و لوازم تحریر و پوست کن میوه!

سردر دانشگاه تهران یکی از دیدنی ترین جاذبه های راستا است. سردر دانشگاهی که بسیاری آرزوی ورود به آن برای تحصیلات عالی را دارند.

درختان چنار و سپیدار زیبایی خاصی به خیابان انقلاب بخشیده اند.

بعضی از ساختمان های تازه در این منطقه معماری ایرانی زیبایی دارند.

انتشارات امیرکبیر

در پاساژهای فروش کتاب هم همه نوع کتابی پیدا می شود. بیشتر آن ها به فروش کتاب های مربوط به آموزش زبان می پردازند.

تلفن های عمومی که امروز کمتر از آن ها استفاده می شود، کم کم در حال تبدیل شدن به خاطره هستند. موتور وسپا هم همین سرنوشت را دارد!

کم کم به نزدیکی میدان انقلاب می رسید.

نمای سینما بهمن امسال بازسازی شد و اگر دقت کنید می بینید که جای لوگوی قبلی زیر لوگوی تازه که به همان سبک نوشته شده اما کوچکتر است دیده می شود.

در نزدیکی میدان انقلاب، پیاده رو و خیابان پرازدحام تر می شود.

دور میدان انقلاب اسلامی سه سینما واقع شده است.

فیلم فروشنده که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شده است، آخرین روزهای اکران را سپری می کند.

نشان دادن تمام جاذبه های این راستا دوست داشتنی در یک گزارش امکان پذیر نیست و ما تنها به بخشی از آن ها اشاره کردیم. پس اگر در تهران زندگی می کنید یا قصد سفر به مرکز را دارید، حتما از دیدنی های این راستا لذت ببرید. شما چه جاذبه ای را در این گذرگاه می شناسید؟ نام و محدوده آن را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1930

به "چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب؛ گذری برای اهل فرهنگ و کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب؛ گذری برای اهل فرهنگ و کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید