کاهش ناگهانی 14 درجه ای دما در 27 استان ، هشدار ریزش بهمن و آتش سوزی در جنگل ها

به گزارش لیسون، سازمان هواشناسی از کاهش ناگهانی 14 درجه ای دما در 27 استان طی شنبه آینده خبر داد.

کاهش ناگهانی 14 درجه ای دما در 27 استان ، هشدار ریزش بهمن و آتش سوزی در جنگل ها

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای از افزایش و کاهش ناگهانی دما طی امروز 15 بهمن ماه تا روز شنبه آینده 19 بهمن خبر داد. نوع مخاطره این سامانه سرمازدگی، یخ زدگی در باغات، مزارع، گلخانه ها و دامداری ها اعلام شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی منطقه اثر این شرایط آب و هوایی از امروز تا جمعه به جز نیمه جنوبی و جنوب شرقی افزایش محسوس دما از 7 تا 10 درجه و از روز شنبه کاهش ناگهانی دما از 9 تا 14 درجه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی، اصفهان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه ایجاد خسارت به مزارع، باغات، گلخانه، دامداری، مرغداری و زنبورداری اعلام شده است.

همچنین سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید 2 روزه نسبت به وقوع بهمن، خسارت به سازه های موقت و گسترش آتش سوزی به سبب افزایش 8 درجه ای دما در 8 استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای از وزش باد شدید و افزایش متوسط دما 5 تا 8 درجه طی امروز در استان های گیلان، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، نیمه جنوبی سمنان و شرق خراسان رضوی و فردا چهارشنبه تا جمعه در استان گیلان و اردبیل خبر داده است.

این سازمان اثر مخاطره این شرایط آب و هوایی را وقوع بهمن در مناطق مستعد جاده ها و گذرگاه ها، احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی در جنگل و خسارت به سازه های موقت و داربست ها اعلام کرده است.

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به احتیاط در تردد جاده ای و صعود کوهستانی، اجتناب از اُتراق و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه های برف گیر، اطمینان از خاموش بودن آتش قبل از ترک جنگل بر انجام تمهیدات لازم به منظور ایمنی سازه ها تاکید کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 788

به "کاهش ناگهانی 14 درجه ای دما در 27 استان ، هشدار ریزش بهمن و آتش سوزی در جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ناگهانی 14 درجه ای دما در 27 استان ، هشدار ریزش بهمن و آتش سوزی در جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید