کره شمالی پرتابه تازه شلیک کرد

به گزارش لیسون، وزارت دفاع ژاپن می گوید کره شمالی یک پرتابه تازه که ظاهراً یک موشک بالستیک بوده، شلیک کرده است.

کره شمالی پرتابه تازه شلیک کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، شبکه ان اچ کی به نقل از وزارت دفاع ژاپن گزارش کرد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس که ظاهراً یک موشک بالستیک بوده است، شلیک کرده است.

طبق این گزارش، این دهمین پرتاب موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی محسوب می شده است که ظاهراً صبح امروز (چهارشنبه) از سونان شلیک شده است.

شبکه ان اچ کی گزارش کرد که در پی این رخداد، یک ستاد رسیدگی به شرایط اضطراریتحت نظارت دفتر نخست وزیری ژاپن تشکیل شده است.تا به امروز خسارات این پرتاب مشخص نشده است.

از طرف دیگر شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از ستاد مشترک کره جنوبی گزارش کرد که تلاش صبح امروز (چهارشنبه) کره شمالی برای شلیک یک پرتابه ناشناس با شکست روبرو شده است.

طبق این گزارشَ، مقام های اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی در تلاش برای تجزیه و تحلیل جزئیات شلیک موشکی امروز کره شمالی هستند که سئول مدعی است با شکست روبرو بوده است.

این آزمایش کره شمالی در حالی انجام گرفته است که روز گذشته (سه شنبه)، ارتش ایالات متحده در اقدامی تحریک آمیز در شبه جزیره کره و اطراف آن رزمایش برگزار کرد تا تقابل خود را با آزمایش های موشکی پیونگ یانگ به نمایش بگذارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2011

به "کره شمالی پرتابه تازه شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی پرتابه تازه شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید