آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 5میلیون و600هزار نزدیک شد

به گزارش لیسون، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به مرز 5.600.000 و تعداد کشته شدگان به 350.000هزار تن نزدیک شده است.

آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 5میلیون و600هزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، لازم به ذکر است که 2,331,597 تن نیز تا کنون بهبود یافته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

شرایط ابتلا به (کووید19) در کشورهای قاره آمریکا

به گزارش بی بی سی، در تازه ترین تحولات در مورد آمریکا دولت این کشور ورود مسافران خارجی از برزیل به این کشور را ممنوع نموده است. به گفته کیلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید، شهفرایندان خارجی تا 14 روز پس از خروج از برزیل نمی توانند به آمریکا سفر نمایند. به گفته مک انانی، هدف از اعلام محدودیت سفر از برزیل به آمریکا جلوگیری از سفر بیماران به این کشور است. لازم به ذکر است که محدودیت اعلام شده از 3 روز دیگر به اجرا گذاشته می گردد که البته شامل مبادله کالای تجاری بین دو کشور نمی گردد.آمریکا پیش از این نیز محدودیت هایی را برای سفر شهفرایندان خارجی از چین، ایران، منطقه شینگن، بریتانیا و ایرلند به این کشور اعلام نموده بود.

از سویی دیگر مایک پنس معاون ترامپ روز دوشنبه در مصاحبهیی با برنامه فاکس اند فرندز شبکه فاکس نیوز اظهار داشته که ایالات متحده آمریکا پیشرفت واقعی در مهار شیوع ویروس کووید19 داشته است. به گزارش دیلی میل، پنس همچنین مدعی شده که کشورش از مرحله همه گیری فاصله گرفته است. او گفته است که آمار بستری در بیمارستان ها در سطح ملی کاهش یافته است و با تدابیر کاخ سفید از ماه گذشته در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی موارد ابتلای جدید و همچنین مرگ و میر نیز کاهش یافته است.

ادعای پنس در حالی مطرح می گردد که ایالات متحده آمریکا همچنان از لحاظ ابتلا و مرگ و میر در صدر جدول دنیا نهاده شده است و مقام های مختلف این کشور همیشه به سیاست های دولت ترامپ انتقاد نموده اند.

اما ترامپ که به خاطر گلف بازی اش مورد انتقادهای شدیدی نهاده شده بود خاتمه واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: درباره این واقعیت که من آخر هفته برای بیرون رفتن و شاید برای انجام قدری ورزش گلف بازی کردم داستان هایی مطرح شده است. رسانه های جعلی و کاملاً فاسد طوری وانمود می نمایند که انگار این کار گناهی نابخگرددنی بوده است- می دانستم که این اتفاق می افتد.

او ادامه داد: چیزی که انها نمی گویند این است که این اولین بازی گلف من ظرف سه ماه گذشته بود و اگر سه سال هم منتظر می ماندم آنها به رسم معمول مقاله های انتقادی خودشان را می نوشتند. آنها از شدت نفرت و دروغگویی مریض شده اند. حقیقتاً دیوانه اند.

با ابتلای 11,255 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 1,697,691 تن عبور نموده است. همچنین در 24 ساعات گذشته336 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم99,636 برسد.

برزیل کشور دیگری که آمار مبتلایان آن روز به روز افزایش می یابد. بولسونارو رئیس جمهور این کشور که از مقررات قرنطینه ای ناراضی است و کرونا را یک بیماری خفیف می داند حالا با یک فاجعه عظیم دست و پنجه نرم می نماید؛ بیمارستانی هایی که ظرفیت آنها پر شده است و خانواده هایی که برای بستری عزیزانشان حالا سرگردان شده اند. مسئول اورژانس مانوئوس در شمال این کشور می گوید آمبولانس هایی که نمی توانند بیمارستان خالی برای پذیرش بیمار پیدا نمایند بیماران را به خانه هایشان باز می گردانند. در همین حال بحران سیاسی نیز گریبانگیری این کشور شده و دو وزیر بهداشت نیز از سمت خود برکنار شده اند و حدود یک هفته ای است که این کشور وزیر بهداشت ندارد.

با ابتلای4,288 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 367,906 تن عبور نموده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 249تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم22,965 برسد.

با وخامت اوضاع در شیلی نیز رئیس جمهور این کشور هشدار داده است. به گزارش رویترز سباستین پینرا در اظهاراتی گفت: سیستم بهداشت و درمان کشور زیر فشار زیادی نهاده شده است و به محدودیت های خود نزدیک شده است. وی که از بیمارستانی در سانتیاگو در پایتخت این کشور بازید می کرد گفت: ما به محدودیت های خود بسیار نزدیک شده ایم زیرا تقاضا و احتیاج ما به تجهیزات بهداشتی و پزشکی به سرعت رو به افزایش است، بیمارستان ها و مراکز درمانی با رشد فزاینده تقاضا برای دستگاه های تنفس مصنوعی و تجهیزات لازم برای واحدهای مراقبت ویژه روبرو هستند. با ابتلای4,895 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز73,997 تن عبور نموده است. همچنین در 24 ساعات گذشته761 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم761 برسد. کارشناسان می گویند آمارهای واقعی بسیار بالاتر از آمارهای ارائه شده توسط دولت است.

مکزیک دیگر کشور آمریکای لاتین نیز شرایط وخیمی دارد. به گزارش رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اعلام نمود بیماری کرونا ممکن است موجب از دست رفتن یک میلیون شغل در این کشور گردد. سخنان رئیس جمهور مکزیک درباره بحران بیکاری در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در این کشور در حالی است که بسیاری از کسب وکارها در مکزیک که غیرضروری قلمداد شده اند، همچنان تعطیل هستند. با ابتلای2,764 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 68,620 تن عبور نموده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 215تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 7,394برسد.

اروپا

در روسیه میخاییل میشوستین نخست وزیر این کشور در سخنانی که بطور مستقیم از شبکه تلویزیونی روسیه24 پخش می شد، گفت: مردم روسیه در برنامه ریزی برای سفرهای خارجی نباید عجله نمایند زیرا که حتی ریسک کوچک برای سرایت بیماری عفونی کرونا به داخل کشور بوجود نیاید. وی ادامه داد: بله در مبارزه با انتشار ویروس کرونا در روسیه پیروزیت های قابل توجهی به دست آمده است اما ما بخاطر داریم که ویروس کرونا از خارج به روسیه منتقل شد و به همین خاطر خودداری از سفرهای گردشگری خارجی را عاقلانه می دانیم.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزاش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 8,946 نفر افزایش یافته و در مجموع، در حال حاضر 353,427 مورد آلودگی در تمامی مناطق فدراسیون روسیه شناسایی شده است.

این ستاد یادآور شده است، بدین ترتیب، این دهمین روز پیاپی است که تعداد موارد جدید آلودگی روزانه از 10 هزار نفر تجاوز ننموده است. رشد روزانه ابتلا، مانند روز گذشته 2.6 درصد است. ضمن اینکه3908 (43.7 درصد) عفونت های جدید، هیچ علائم بالینی ندارند.

در انگلیس نیز کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا چالشی برای توسعه واکسن به وجود آورده است. محققان معتقدند با توجه به این امر احتمال پیروزیت واکسن توسعه یافته در آکسفورد فقط 50 درصد است. به گزارش اسکای نیوز، یکی از محققان توسعه دهنده واکسن ویروس کرونا در دانشگاه آکسفورد معتقد است شانس پیروزیت واکسن فقط 50 درصد است زیرا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس در حال کاهش است.

محققان انستیتوجنر متعلق به دانشگاه آکسفورد در ژانویه 2020 فعالیت برای ساخت واکسن کووید 19 را شروع کردند. اما آدرین هیل مدیر این انستیتو با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19 در این اواخر، معتقد است بیماران کافی برای آزمایش واکسن وجود نخواهد داشت.او در مصاحبه ای با روزنامه ساندی تلگراف گفت: این مسابقه ای علیه ویروسی در حال ناپدید شدن و زمان است. ما قبلاً اعلام نمودیم احتمال فراوری یک واکسن موثر تا ماه سپتامبر 80درصد است. اما در حال حاضر شانس دستیابی به نتیجه فقط 50 درصد است.

لازم به ذکر است که وزارت بهداشت انگلیس از فوت 121 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور اطلاع داد و آمار کل جانباختگان را نیز 36,914 نفر اعلام نمود. همچنین 1,625 مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس طی شبانه روز گذشته ثبت شده و آمار کلی آن به 261,184 نفر رسیده است.

در ایتالیا که چند هفته ای است آمار ابتلا کاهش یافته است 92 بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته جان باخته اند تا آمار کل جانباختگان به 32,877 نفر برسد.همچنین 300 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا در این مدت به ثبت رسیده و آمار کلی آن به 230,158 نفر رسیده است.

آسیا

هند روز دوشنبه بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند و در میان 10 کشور اول دنیا از نظر بیشترین آمار ابتلا به این بیماری نهاده شد. بر اساس گزارش رسانه های هند، تعداد 6977 نفر در هند به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب تا به امروز 138845 نفر در هند دچار این بیماری شده اند. افزایش آمار ابتلا به کرونا در حالی پیش می رود که دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، یکی از طولانی ترین و سخت گیرترین قرنطینه های سراسری در دنیا را وضع نموده است. قرنطینه سراسری در هند از تاریخ 25 ماه مارس شروع شد و دولت این کشور تا به امروز چهاربار آن را تمدید نموده است.

در چین نیز که آمارها کاهشی شده است تنها 11مورد ابتلا گزارش شده و کسی فوت نشده است. شمار کلی جان باختگان این کشور نیز به عدد 82,985 رسیده است.

در ژاپن نیز نخست وزیر این کشور بعد از حدود یک ماه و نیم، شرایط اضطراری سراسری اعلام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور را لغو کرد. به گزارش بی بی سی، آبه در نطقی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت: ما معیارهای دقیقی برای لغو شرایط اضطراری داشتیم. به این باور رسیدیم که معیارهای لازم برآورده شده است.

وی اضافه کرد ژاپن پیروز شد شیوع کووید-19 را از زمانی که در هفتم آوریل در بخشی از مناطق شرایط اضطراری اعلام شد و سپس به کل کشور بسط یافت، کنترل کند. ژاپن تا کنون 16,550 مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است . 820 تن نیز تا کنون جان باخته اند. در 24 ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده است.

خاورمیانه

به گزارش عکاظ، وزارت بهداشت عربستان امروز دوشنبه از ثبت 2235 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد. این وزارتخانه همچنین از ثبت 9 مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد. تا به امروز 74795 نفر در عربستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 399 نفر جان خود را از دست داده اند.

در ایران نیز رئیس جمهور در مصاحبه با وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و استاندار خوزستان گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران استان هایی که فرایند شیوع بیماری کرونا در آن مناطق به طور نسبی روبه افزایش است، تا رسیدن به شرایط اطمینان بخش، موظف به ارائه گزارش روزانه از فرایند اقدامات موثر برای کنترل بیماری و میزان اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور هستند. رئیس جمهور با تاکید بر اجرای دستورات گذشته مبنی بر اطلاع رسانی وسیع و ضرورت تبیین دستورالعملها و تشدید مراقبت ها و نظارت ها، گفت: همانطور که با همکاری مردم و کوشش دستگاه های مسوول در ستاداستانی مقابله باکرونا در ابتدای شیوع بیماری شاهد کنترل این ویروس در استان خوزستان بودیم، می بایست با مراقبت و نظارت های بیشتر این رشد نسبی بیماری به سرعت متوقف نموده و شاهد شیب نزولی آن در این استان باشیم.

اما کیانوش دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 5 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 23 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 137 هزار و 724 نفر رسید. وی اضافه کرد: از بین مبتلایان جدید، 338 مورد بستری و یک هزار و 685 مورد معادل 83 درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.وی با بیان اینکه متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 34 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند، از افزایش تعداد جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 451 نفر در کشور اطلاع داد و گفت: 2585 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: خوشبختانه تا کنون 107 هزار و 713 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین با کوشش همکاران ما در حوزه آزمایشگاه های تشخیصی، تا کنون 818 هزار و 917 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: شرایط استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.

دنیاپور در خاتمه یادآور شد: خوشبختانه در طول 24 ساعت گذشته در 19 استان موارد فوتی صفر و در 5 استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1008

به "آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 5میلیون و600هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 5میلیون و600هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید