کشف صورتک سه هزار ساله در چین

به گزارش لیسون، باستان شناسان در چین یک صورتک از جنس طلا مربوط به 3 هزار سال قبل را کشف کردند.

کشف صورتک سه هزار ساله در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، باستان شناسان در چین یک صورتک از جنس طلا مربوط به 3 هزار سال قبل را کشف کردند.

این صورتک در محوطه باستانی سان شینگ دوئی (Sanxingdui) در شهر گوانگ هان (Guanghan) در استان سیچووان (Sichuan) در جنوب غرب چین کشف شد.

این محوطه باستانی با مساحت 12 کیلومتر مربع مربوط به دوران سلسله پادشاهی شو است و قدمت آن حداقل به 4800 سال پیش می رسد. این محوطه باستانی به طور اتفاقی و توسط یک کشاورز که در حال شخم زدن زمین خود بود در دهه 1920 میلادی کشف شد.

باستان شناسان همچنین علاوه بر این صورتک بیش از 1000 قطعه باستانی دیگر را هم در این محل کشف نموده اند.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین میخواهد طی مراسمی به زودی آخرین دستاورد های کاوش باستان شناسی در این محوطه را در برابر دید همگان قرار دهد.

تعداد بازدید : 98

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

چای نینگ (Cai Ning) از باستان شناسان منطقه گفت: کاووش های پیشین ما نشان داد که می توانیم به قطعات بیشتری دست پیدا کنیم. ما تا کنون کاووش های خود را بر اساس حفاری های گذشته انجام داده ایم. ما به کار خود ادامه می دهیم تا بتوانید به نتایج بهتری در آینده برسیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1626

به "کشف صورتک سه هزار ساله در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف صورتک سه هزار ساله در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید