کوه کلیمانجارو در کدام کشور واقع شده است؟

به گزارش لیسون، کوه کلیمانجارو | Mount Kilimanjaro

وقتی که سفر به آفریقا فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد شیرها و لئوپاردها، سواحل استوایی و سافاری در دل جنگل های وحشی هستند. اما در یکی از کشورهای این قاره سیاه کوه پر قدرت کلیمانجارو ایستاده است، کوهی که به عنوان بام آفریقا و بلندترین قله آفریقا هم شناخته می شود. قطعا یکی از بهترین ماجراجویی هایی که در آفریقا می توانید داشته باشید صعود به قله کلیمانجارو است… اما این کوه در کدام کشور واقع شده است؟ برای دانستن جواب سوالتان در ادامه همراه خبرنگاران باشید:

کوه کلیمانجارو در کدام کشور واقع شده است؟

قله ای آتشفشانی که با ابهت تمام یکه و تنها ایستاده است، کلیمانجاروی دیدنی در واقع بلندترین کوه آفریقا محسوب می شود، این کوه در شمال شرقی تانزانیا واقع شده است و از کشور کنیا هم قابل دیدن است. از آن جایی که سالیانه 75000 هزار نفر به این کوه می فرایند بنابراین نمی توان گفت که بکرترین کوه آفریقاست با این حال از شکوهی که دارد نباید گذشت و ما حتما آن را به هر شخصی که حتی کوچک ترین ذره ای علاقه به کوهنوردی را در وجودش احساس می کند، پیشنهاد می کنیم.

کوه کلیمانجارو در شمال کشور تانزانیا و در نزدیکی تعدادی از بهترین پارک های سافاری آفریقا واقع شده است و می توانید در سفر به تانزانیا بعد از یک صعود قهرمانانه به این کوه، به پارک های سافاری نزدیک آن یعنی پارک های سرنگتی و تارانگیر هم سری بزنید.

ارتفاع کوه کلیمانجارو چقدر است؟

ارتفاع کوه کلیمانجارو 5895 متر است و در واقع بلندترین کوه آزاد جهان است. در مورد آب و هوای آن هم باید گفت که بین ماه های مارس تا اواخر ماه می، پر بارش ترین فصل در کلیمانجارو است و اصلا زمان خوبی برای رفتن به این کوه نیست.

صعود به کلیمانجارو چقدر زمان می برد؟

برای صعود به کوه کلیمانجارو راستاهای مختلفی وجود دارد که همین باعث شده تا این کوه ذاتا چالش برانگیز باشد، با این حال زمان صعود به قله کوه کاملا بستگی به راستای دارد که انتخاب کرده اید، با این حال سریع ترین زمان 4 شب بوده است. برای بیشتر مردم بین 6 تا 8 شب زمان می برد.

دانستنی هایی از کوه کلیمانجارو

  • راستا صعود به این کوه آنقدر تکنیکی نیست و نیاز به مهارت های خیلی خاصی ندارید. اما خوب طبیعتا راستا آن مرتفع است و اصلا شبیه به یک پیاده روی معمولی نیست در واقع بیشتر قسمت های آن را می توان شبیه به پیاده روی با درجه سختی بالا دانست.
  • 6 راه اصلی برای صعود به کلیمانجارو هست که انتخاب هر کدام از آن ها بین 4 تا 9 روز زمانبر است. هر چه راستا طولانی تر باشد، راحت تر می توانید به بالا صعود کنید. هر راستای را که انتخاب کنید باید در راستا کمپ بزنید چرا که چشم انداز ها فوق العاده ای در هر راستا هست که اصلا نباید لذت بودن در آن ها را از دست داد.
  • هیچ وقت ارتفاع را دست کم نگیرید. اغلب افرادی که در وسط راه جا می زنند و نمی توانند صعود کنند، به خاطر عوارض بیماری های ارتفاعی از صعود ناتوان می مانند.
  • اگر می خواهید در حین سفرتان از پارک های ملی هم دیدن کنید باید حتما از طریق تور اقدام کنید، به گردشگرانی که بخواهند صعود را به صورت تکی انجام دهند، اجازه ورود به پارک ملی داده نمی شود. اگر چه هدف نهایی رسیدن به قله است ولی خود راستا و سفر لذت بسیار زیادی دارد.

راستا کاملا شیبدار است و همین که بالا می روید، این شیب بیشتر هم می شود و همین که در ارتفاع بالا می روید، نفس کشیدن هم سخت تر می شود. در روزهای اول پیاده روی در جنگل و به خصوص زمانی که در شیب های پایین هستید فکر می کنید که یک پیاده روی طولانی و گرم را در پیش رو خواهید داست اما می بینید که بعد از مدتی با تاریک شدن هوا، دمای هوا بسیار پایین می آید و وقتی شب چادر می زنید و صبح از چادرتان بیرون بیایید می توانید قطرات شبنم یخ زده را ببینید.

می خواهید به کوه کلیمانجارو بروید؟ این جوانب را در نظر بگیرید

قبل از اینکه بخواهید فکر سفر به کوه کلیمانجارو کنید باید حتما برای یک چک آپ کلی دکتر بروید تا از سلامت جسمی تان مطمئن شوید. به خصوص اگر سابقه بیماری قبلی داشته باشید، در ضمنً اگر بخواهید با تور سفر کنید حتما باید برگه پزشکی تان را به تورلیدر ارائه بدهید.

جدای از سالم بودن که شرط اولیه برای این کار است حتما باید قوی و سالم باشید نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر ذهنی. روزها در هنگام صعود ممکن است طولانی باشند و همچنین تنظیمات خوابتان زمانی که در ارتفاع هستید به هم می خورد، این نکته ها را یادتان باشد.

نیازی نیست که بدنی آهنین داشته باشید اما بدن سالم و آماده و متناسب با قدرت نیاز دارید تا از سفرتان لذت ببرید. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که با اشک و آه به قله صعود کند! هر چه بدن متناسب تری داشته باشید، بیشتر از صعودتان لذت خواهید برد. البته هر چقدر هم که سالم و متناسب باشید باز هم ارتفاع تاثیرات خود را روی بدنتان خواهد گذاشت و این در مورد همه اجتناب ناپذیر است.

انتخاب تور صعود مناسب

این یکی از مهم ترین وجه های سفر به کوه کلیمانجارو است که باید در نظر بگیرید. صعود به کوه کلیمانجارو ارزان نیست و از طرف دیگر هم انتخاب یک تور ارزان در این مورد راه چاره خوبی نیست. از طرف دیگر بعضی از آژانس های خارجی همین که پول را از شما بگیرند، خودشان را عقب می کشند و تورگردانی را به یک راهنمای محلی می سپرند پس بهتر است قبل از این که توری رزرو کنید خوب تحقیق کنید، یادتان باشد کوهنوردی اصلا شوخی بردار نیست و مطمئنا شما هم اصلا دوست ندارید تا جانتان را در معرض ریسک های غیر ضروری قرار دهید.

چرا باید به کلیمانجارو صعود کنیم؟

هر کسی ممکن است دلایل خود را برای صعود به کوه کلیمانجارو داشته باشد مثلا برای خیلی از افراد این کار در واقع چالش فیزیکی است و برای شخص دیگری ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد. در هر صورت به هر دلیلی این کوه افسانه ای شما را به خود جذب کرده باشد، مطمئن باشید تجربه ای فراموش شدنی خواهد بود، در حین سفر و در طول راستا گاه گاهی داستان های مختلف از راهنمایتان در باره تجاربش و یا حتی زندگی شخصی اش خواهید شنید که باعث می شود تا لذت سفر چند برابر شود. در آن لحظه فقط شما هستید و کوه و تیم کوهنوردیتان.

منبع: nomadasaurus.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1996

به "کوه کلیمانجارو در کدام کشور واقع شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه کلیمانجارو در کدام کشور واقع شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید