گردشگران جهانی آماده سفر می شوند

به گزارش لیسون، بسیاری از کشورها از زمان اختراع واکسن بیماری همه گیر کووید- 19، در حال اجرای برنامه های واکسیناسیون هستند که باعث بهبودی گردشگری و سفر خواهد شد.

گردشگران جهانی آماده سفر می شوند

ایسنا: به نقل از نیوز، سازمان های گردشگری موافق این موضوع هستند که واکسن نقش حیاتی در ازسرگیری سفرهای بین المللی دارد. بسکمک از کشورها و مقاصد بعد از تولید واکسن های متعدد و اجرای برنامه های واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش تلفات بیشتر مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی گشوده اند. در اوایل سال 2021 نظرسنجی آنلاین بر روی بیش از 28 هزار شرکت کننده از 28 کشور دنیا که قصد سفر در 12 ماه آینده را دارند، جمع آوری شد و نتایج در آوریل 2021 نشان داد که سال جاری، به طرز شگفت انگیری تعداد زیادی از مسافران قصد سفر دارند.

در سال 2020، شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 باعث کاهش تقاضای سفر شد، اما در سال 2021 سفر به عنوان اولویت گردشگران واقع شده است. نتایج بررسی در این نظرسنجی نشان داد، 64 درصد از گردشگران دنیای (بیش از 28 هزار پاسخ دهنده) گفتند: سفر بیش از گذشته (قبل از شیوع کروناویروس) برای آنان مهم است و حتی تا 71 درصد از پاسخ دهندگان تایید کردند، در سال 2021، تفریح را به کارهای دیگر ترجیح خواهند داد و بیش از 66 درصد از پاسخ دهندگان نیز اظهار کردند: تعطیلات را به کارکردن ترجیح می دهند. علاوه بر این، تا 53 درصد از گردشگران گفتند: در زمان خانه نشینی و درگیری با این بیماری برای سفرهای آینده خود برنامه ریزی کرده اند. بنابراین با گشایش مرزها و کاهش محدودیت های سفر در کشورهای بیشتر، صنعت گردشگری بهبود خواهد یافت.

بیشتر گردشگران به دنبال سفر تفریحی شخصی هستند

با توجه به اجازه سفر در سال جاری 61 درصد از گردشگران گفتند که سواحل و 31 درصد نیز مکان هایی که کمتر شلوغ باشند را انتخاب می کنند و در تعطیلات اولویت بیشتر افراد، خانه نشینی نخواهد بود و تنها 5 درصد، محدودیت های شهری را در اولویت قرار می دهند تا اولین انتخاب برای سفرهای آینده را داشته باشند.

همچنین، 23 درصد از گردشگران نیز اسپا (محل تفریح با استخر، سونا، جکوزی و خدمات ماساژ) را انتخاب کردند و از بین 28 هزار پاسخ دهنده، فقط 6 درصد گفتند که سفرهایی با فعالیت بدنی یا ماجراجویی را انتخاب می کنند. علاوه بر این، گردشگران ترجیح می دهند برای تضمین بهترین حالت ایمنی و راحتی، سفرهای آینده خصوصی داشته باشند و بیش از 66 درصد از گردشگران دنیای عنوان کردند: ترجیح می دهند در گروه های کوچک دو تا 6 نفره سفر کنند.

آیا سفرهای بین المللی با واکسن امکان پذیر است؟

همان طور که واکسن ها بر بینش مسافران تاثیر قابل توجهی داشته است، بهبودی سفرهای بین المللی نیز به اجرای برنامه های واکسیناسیون در سطح دنیا بستگی دارد. 66 درصد از مسافران درباره اعتماد به نفس در اهداف سفر عنوان کردند: بعد از اختراع واکسن بیماری کووید- 19 در سال جاری، انتظار بیشتری برای سفرکردن خواهند داشت.

واکسن ها نه تنها به مسافران سراسر دنیا برای اطمینان از سلامتی و ایمنی کمک می کنند، بلکه به مقصد نیز کمک خواهند کرد تا تصویر بهتری را برای بازدیدکنندگان نشان دهد. بیش از نیمی از گردشگران (59 درصد) گفتند: پس از واکسیناسیون کامل و تزریق هر دو دوز واکسن، به یک کشور خارجی سفر خواهند کرد. علاوه بر این، 55 درصد از مسافران تایید کردند که مقاصدی را بر سفر خود انتخاب می کنند که برنامه های واکسیناسیون را فقط برای اطمینان از سلامت جامعه اجرا کرده باشد.

در حال حاضر، در بسکمک از مقاصد مختلف، انواع مختلفی از واکسن ها استفاده می شود و مسافران در این مورد احساس خوبی ندارند، زیرا 41 درصد از گردشگران اظهار کردند: درباره ایمنی و اطمینان واکسن ها نگران هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1636

به "گردشگران جهانی آماده سفر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران جهانی آماده سفر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید