5 سوالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید

به گزارش لیسون، برای برخی از مردم، امکان تغییر دکوراسیون یا چیدمان یک فضای خالی باعث ایجاد خلاقیت و هیجان می گردد. اما برای بیشتر ما، این موضوع می تواند دلهره آور باشد! چرا که در این راه با سوال هایی مانند از کجا آغاز کنم؟یا چطور می توانم این کار را به بهترین شکل انجام دهم، روبه رو می شویم. فکر کردن به این موضوع که قبل از تمام کردن موجودی کارت اعتباری خود، چگونه می توانید صدها عنصر دکوری مختلف را در ذهن تان تصور کنید، می تواند باعث آشفتگی ذهن و اراده شما برای تغییر دکوراسیون گردد.

5 سوالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

تصمیم برای تغییر در دکوراسیون شامل نگرش درست درباره چگونگی سبک زندگی و خانواده شما، مشخص بودجه ای که می توانید هزینه کنید و تصمیم گیری درباره عناصر اصلی در طراحی می گردد. از همه مهم تر، تغییر دکوراسیون لزوما به معنای صرف مبلغ زیادی برای تغییر نیست. بلکه باید به خاطر داشته باشید که اولویت بندی و اعتماد به خواست و سلیقه خود، مهم ترین قدم برای آغاز است.

قبل از اینکه با وسوسه تغییر دکوراسیون یا یک طراحی جدید برای منزل خود دست به کار شوید، همواره چند سوال وجود دارد که قبل از آغاز کار، باید از خود بپرسید.

1. آیا من با کند شدن فرایند کار به دلیل مواردی مانند بودجه، جدول زمانی حمل و نقل، و… مسئله ای ندارم؟

تعداد بسیار کمی از افراد بودجه لازم برای انجام تغییر دکوراسیون را دارند، بنابراین با کند پیش رفتن کارها کنار بیایید چون طولانی شدن مدت زمان کارها اغلب بخشی از این فرایند است. حوصله به خرج دهید و برای داشتن یک جدول زمان بندی احتمالا طولانی، برنامه ریزی کنید تا در دراز مدت بتوانید در هزینه ها هم صرفه جویی کنید.

پذیرفتن اختلال در فرایند کارها و عقب افتادن آن ها به هر دلیل، باعث می گردد تا فشار و اضطراب به موقع انجام نشدن کارها از شما برداشته گردد و انتظار بلافاصله درست شدن همه چیز را نداشته باشید.

تمام کوشش خود را بکنید تا در این فرایند عجله نداشته باشید. همانطور که این سوال ها را پاسخ می دهید و ریشه سبک شخصی خود را پیدا می کنید، آغاز کنید به تهیه لیستی از آنچه می خواهید در فضای خودتان داشته باشید و به ترتیب اولویت، آن ها را در لیست خرید خود بگذارید؛ هر بار یک قدم.

  • 18 ایده ارزان و کاربردی برای چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

2. آیا من درباره حقیقت زندگی خود صادق هستم؟

پرسیدن این سوال به شما یاری می نماید تا مواد، پارچه ها، وسایل دکوری و سایر عناصر طراحی که برای شما و خانواده شما بهترین کارایی را دارند، در نظر بگیرید. دانستن اینکه مواد مختلف در طول زمان چگونه عمل می نمایند، گاهی به معنای رها کردن چیزی است که واقعا دوست دارید به نفع چیزی که می توانید با آن بهتر زندگی کنید. بنابراین حتما سبک زندگی خود و خانواده ی خودتان را در نظر بگیرید.

چه عناصری باعث راحتی زندگی روزمره شما می گردد؟ چیزهایی که می توانید بدون آنها زندگی کنید چیست؟ پاسخ به این سوال ها شامل انواع مبلمان، پارچه و وسایل دکور است. از سایر عناصر سبک زندگی شخصی خود به عنوان راهی برای انتخاب ها و تصمیم های بهتر در طراحی دکوراسیون یاری بگیرید. به عنوان مثال آیا روی کفش و لباس خود حساس هستید؟ پس بهتر است برای مبلمان هم پارچه ای تهیه کنید که لکه ها را پنهان کند و در برابر ضربات، مقاوم باشد. آیا دائما لوازم خود را با ظاهری جدید عوض می کنید؟ پس برای خرید مبلمان اصلی در رنگ های کلاسیک (سرمه ای، سبز تیره، خاکستری) پول خرج کنید و قطعات دکوری کوچک را از فروشگاه های ارزان تر خریداری کنید.

وقتی بدانید چگونه زندگی می کنید و چگونه رفتار می کنید، می توانید تمرکز خود را از روی آنچه می خواهید بردارید و در عوض برای یافتن آنچه که هم دوست دارید و هم برای سبک زندگی شما مناسب تر است، متمرکز می شوید.

3. مواردی که من واقعا نمی توانم در فضای پیرامون خود تحمل کنم چیست؟

وانمود کنید که تازه به خانه تان نقل مکان نموده اید. یا شاید در واقع جز افرادی باشید که به تازگی به خانه ای جدید منتقل شده اید. هدف این تمرین این است که با یک دید تازه به فضای پیرامون خود نگاه کنید. ما بیشتر مواقع ذهنیت های از پیش مشخص شده ای درباره وسایل و اشیاء مختلف داریم. این پیش فرض ها به محض ورود به یک خانه جدید آغاز می گردد. گاهی اوقات تصمیم می گیریم که فقط بر اساس عکس العمل اولیه خود از چیزی متنفر باشیم. اما مسئله این است که اگر تازه وارد خانه ای شده اید، فقط آنچه را که دوست دارید یا دوست ندارید حدس می زنید. هضم آنچه درباره یک فضا وجود دارد، زمان بر است و مهم است که به خود فرصت دهید تا با آن آشنا شوید (حداقل برای مدت یک ماه یا بیشتر). بعد یک لیست از چیزهایی تهیه کنید که واقعا تحمل آن ها را در فضای خانه خود ندارید. وقتی متوجه می شوید که جزییات تازه ای در خانه شما وجود دارد که باید آنها را حفظ کنید، دیدگاه شما نسبت به فضای موجود تغییر می نماید.

از خودتان سوال بپرسید: این وسیله، مورد علاقه من است؟ آیا من آن را دوست دارم؟ آیا در نهایت آن را تغییر می دهم؟

نسبت به تمام اشیاء و وسایل موجود در خانه ذهنیت باز داشته باشید و با یک دید تازه به دور از تمام پیش فرض ها به همه آن ها نگاه کنید. شاید تعجب کنید اگر بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می کردید، خانه خود و تمام وسایل مربوط به آن را دوست دارید!

4. از طراحی فضاهای دیگر چه چیزی را دوست داشته ام؟

حالا وقت رؤیاپردازی ست! در چه فضاهایی حضور داشته اید که بر شما تأثیر گذاشته است؟ فراتر از رنگ و طرح فکر کنید. به احساسات فکر کنید. به خاطره ها. به سفرهای گذشته فکر کنید، خواه به ملاقات دوستان و خانواده رفته اید یا در هتل اقامت داشته اید. از خود بپرسید کدام اتاقی که در آن اقامت داشته اید را دوست دارید و چه عناصری باعث شده است که احساس کنید آنجا شبیه خانه تان است. قرار است از الگوریتم اینستاگرام که شما را با محتوای مشابه تغذیه می نماید، خارج شوید و درباره نمونه های واقعی فضاهایی که از آن ها لذت می برید، فکر کنید.

با مشاهده آنچه که مکان های دیگر را در ذهن شما منحصر به فرد می نماید، بیشتر درباره چیزی که می خواهید در دکوراسیون خانه خودتان اجرا کنید، یاد می گیرید. شاید فضاهایی با اشیای عتیقه و یا وسیله هایی با پیشینه تاریخی شما را به خود جلب کند و یا برعکس. برای درک این تمایز ضروری است که به چگونگی احساس خود در فضاهای مختلف فکر کنید. استفاده از عناصری که در مکان های دیگر برای شما برجسته بوده اند، به شما یاری می نماید تا خواسته هایتان را از دکور خانه خود مشخص کنید.

  • راهنمای جامع و کاربردی برای اجرای طراحی مینیمال در هر خانه ای

5. چگونه می توانم ویژگی های سبک شخصی خودم را در این فضا پیاده کنم؟

به عکس های دکوراسیون مختلفی که در پینترست و اینستاگرام ذخیره نموده اید نگاه کنید و از خود بپرسید که چه چیزی را در هر یک از این تصاویر دوست دارید. روی جزئیات دقیق شوید و آن ها را یادداشت کنید.

دوست داشتن چیزها و تصمیم گیری درباره اینکه آیا آن چیز برای خانه شما مناسب است، دو مفهوم کاملا متفاوت هستند. آنچه از نظر بصری دوست دارید و آنچه درباره احساس یک فضا دوست دارید می تواند دو موضوع جداگانه باشد. سعی کنید حد وسط بین این دو را پیدا کنید و آن را آغاز خوبی برای تغییر در خانه خود بدانید.

در انتها

طراحی و تغییر دکوراسیون در خانه فرآیندی طبیعی و مداوم است. مجموعه ای از تصمیم ها که در هر سبک، نتیجه متفاوتی ایجاد می نمایند. هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد و این همواره یک موضوع انتخابی ست. نباید انتظار داشته باشید که هر تصمیم درباره رنگ، مبلمان، دکوراسیون و… تمام و کمال اجرا گردد. درباره اینکه می خواهید خانه شما چه شکل و احساسی داشته باشد، کاملا شفاف و واضح باشید. فرایند کار را به آرامی طی کنید و اعتماد کنید که در آخر، همه چیز با هم جمع می گردد و نتیجه دلخواه شما حاصل می گردد.

منبع: wit and delight

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1275

به "5 سوالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوالی که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید