تور هلند ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

به گزارش لیسون، فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام | Schiphol Amsterdam Airport

در سال 1916 در زمینی کشاورزی که در منطقه هارلمیر (Haarlemmermeer) قرار گرفته بود، پایه های بنا گذاشتن یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا گذاشته شد. فرودگاهی با 100 سال قدمت، فرودگاه بین المللی اسخیپول (Schiphol) آمستردام. در سال های اخیر این فرودگاه به عنوان یکی از 3 فرودگاه برتر دنیا و اروپا و کشور هلند شناخته شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم با فرودگاه اسخیپول آمستردام آشنا شویم.

تور هلند ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

تاریخچه و اطلاعات فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام یک فرودگاه همگانی و مسافربری است که در جنوب غربی آمستردام، مرکز هلند قرار گرفته است. این فرودگاه یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان است و در آن بحث ترانزیت هوایی بار هم انجام می پذیرد. از نظر ترانزیت بار می توان به این مورد اشاره کرد که بسیاری از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا از این فرودگاه انجام می گردد. فرودگاه اسخیپول آمستردام در ابتدا به عنوان یک مقر هوایی و نظامی افتتاح شد اما در نهایت طولی نکشید که در این فرودگاه، هواپیماهای مسافربری نیز به کار گرفته شدند و زمینه کاری این مقر هوایی را از نظامی به مسافربری تغییر پیدا کرد.

آیا می دانید معنای اسخیپول چیست؟ از آن جایی که فرودگاه اسخیپول آمستردام در ابتدا تنها یک پایگاه هوایی نظامی بوده است، نام این فرودگاه برگرفته از نام بارویی در منطقه هارلمیر است که به عنوان بخشی از خط دفاعی آمستردام محسوب می شده است. این خط دفاعی از سال 1880 تا 1920 در دست ساخت بوده است.

نام فرودگاه: Schiphol Amesterdam Airlines

نام فرودگاه به زبان هلندی: Luchthaven Schiphol

کد یاتا: AMS

کد ایکائو: EHAM

وب سایت فرودگاه اسخیپول آمستردام: www.schiphol.nl

اطلاعات فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

نوع فرودگاه: همگانی

فاصله زمانی با مرکز شهر آمستردام: 15 الی 20 دقیقه

فاصله هوایی آمستردام تا تهران: 4071 کیلومتر

خطوط هوایی اصلی: کورندون داچ ایرلاینز(Corendon Dutch Airlines)، دلتا ایر لاینز(Delta airlines)، کی ال ام(KLM)، کی ال ام سیتی هارپر(KLM City Harper)، مارتین ایر کارگو(Martinair Cargo)، تی یو آی ایرلاینز(TUI Airlines).

ارتفاع از سطح دریا: 4.9 مایل

ترمینال: 1 ترمینال که به سه بخش تقسیم می گردد.

راه های رفت و آمد به فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

اتوبوس: اتوبوس خط 197 به مقصد مرکز شهر آمستردام هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نماید.

تاکسی: گزینه ای گران اما راحت است و البته همواره هم در دسترس مسافران است.

مترو: ایستگاه مترو دقیقا در زیر ترمینال فرودگاه قرار گرفته است و بعد از اتوبوس یکی از راه پیشنهادی برای شما است.

ترمینال فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

همانطور که در پاراگراف بالایی اشاره کردیم، اسخیپول یک ترمینال سه بخشی دارد که همه این 3 سالن به وسیله گذرگاه ها به هم وصل و متلاقی اند. در محوطه داخلی فرودگاه اسخیپول، امکان پیاده روی میان پایر ها(Pier)، وجود دارد و مسافران می توانند بین پایرهای مختلف، قبل و بعد از بازرسی رفت و آمد نمایند. پایر به معنای ستون های چوبی و یا سازه هایی از جنس فلز است که بر روی آن ها پل، ساختمان و راه های پیاده روی ممکن قرار گرفته است. در میان تمامی پایرهایی که در فرودگاه اسخیپول آمستردام قرار گرفته است، پایر M استثنا است و مسافرین و افراد عادی اجازه رفت و آمد به آن را ندارند. فرودگاه اسخیپول در حدود 165 گیت پرواز در سه سالن مختلف خود دارد. در بخش کنترل مرزی سالن، محوطه ای است که ویزای شینگن از غیر شینگن جدا می گردد. در ادامه جداگانه دسترسی های مختلف سال های 3 گانه اسخیپول را با هم آنالیز می نماییم:

سالن شماره 1: این سالن شامل پایر ها B و C است که هر دو جزئی از محوطه های شینگن محسوب می گردند.

سالن شماره 2: پایر های D و E در این سالن قرار گرفته اند. پایر D بزرگ ترین پایر موجود در این فرودگاه است که در 2 طبقه قرار گرفته است. طبقه پایین مختص به پروازهای غیر شینگن و طبقه بالای مختص به پرواز های شینگن است. پایر E متعلق به بخش غیر شینگن است و 14 گیت مجزا در این پایر وجود دارد. پروازهای شرکت های هواپیمایی از جمله بلیط ایران ایر و اتحاد در این پایر پرواز می نمایند.

سالن شماره 3: این سالن پایرهای بیشتری را در خود جای داده است. پایرهای F، G، H، M در این سالن قرار گرفته اند. پایر F دارای 8 گیت است که بیشتر مختص به پرواز های اسکای تیم است. پایر G دارای 13 گیت است. پایرهای H و M نیز هر کدام دارای 7 گیت هستند. که بیشتر پرواز های گران قیمت در آن ها انجام می گردد.

ترمینال هوانوردی: در بخش شرقی فرودگاه، در سال 2011 یک ترمینال که برای هوانوردی عمومی است افتتاح گشت.

خدمات فرودگاه اسخیپول آمستردام

  • اگر چمدان خود را قبل از پرواز یا در خلال پرواز و یا حتی بعد از پرواز در محوطه فرودگاه گم کردید، می توانید با مرکز تماس مشتری ارتباط بگیرید و یا به کارکنان فرودگاه اطلاع دهید.
  • در صورتی که لازم داشته باشید می توانید وسایل خود را به وسیله بخش Seal & Go، با روکش های مخصوص که معمولا پلاستیکی اند، بسته بندی کنید.
  • می توانید از لاکرها و یا کمدهای مخصوص فرودگاه برای 7 روز الی 1 ماه با پرداخت هزینه آن، بهره ببرید.
  • برای حمل بارهایتان می توانید به صورت رایگان از چرخ دستی ها بهره ببرید.
  • اگر توانایی حمل وسایلتان را ندارید می توانید حداقل 5 روز قبل از پرواز به sdbv ایمیل بزنید(اطلاعات کامل داخل و ایمیل آدرس داخل سایت رسمی فرودگاه اسخیپول آمستردام موجود است) و با پرداخت هزینه از این خدمت فرودگاه بهره ببرید.
  • سرویس آن لاین چک این فرودگاه برای شما این امکان را فراهم می سازد تا امکانات مورد نظر خود را به وسیله شرکت هواپیمایی که انتخاب نموده اید، در هر زمان که بخواهید داشته باشید.
  • سرویس پیرویوم(Privium) برای مسافرینی است که از فرودگاه اسخیپول آمستردام بسیار استفاده می نمایند و می توانند از خدمات ویژه ای برخوردار شوند.
  • در قسمت VIP می توانید از خدمات متفاوت بهره بگیرید و از فضای آن قبل و یا بعد از پروازتان لذت ببرید.
  • با استفاده از سرویسMeeting Point می توانید مسافر خود را در قسمت دیدار پیدا کنید. شما باید نام مسافر خود +Meet را به شماره 5030 پیامک کنید تا فرد مورد نظر را به راحتی پیدا کنید.
  • فرودگاه اسخیپول آمستردام، رستوران های متنوع و زیادی در خود دارد. البته این رستوران ها در قسمت قبل از کنترل پاسپورت و بعد از کنترل پاسپورت متفاوتند. قبل از کنترل شما می توانید به رستوران هایی همانند لا پلاس اکسپرس، داکوتاز، داچ اند دلیشز و کافه رامبراند بروید. بعد از کنترل هم می توانید به برد، بابلز سی فود، هلند بولوار و داچ چیکن بروید.
  • خدمات تبدیل ارز در این فرودگاه انجام می پذیرد.
  • خدماتی همانند: مراقبت از بچه ها، هتل، اقامتگاه، کتابخانه، گالری، اینترنت رایگان، سالن سیگار، خدمات مخصوص پزشکان و معلولین نیز ارائه می گردد.
  • فرودگاه اسخیپول دارای فروشگاه های مختلفی است. از جمله فروشگاه برندهای معروفی همانند: هرمس، مون بلان ،رولکس بونتیک، سواروسکی در این فرودگاه نمایندگی دارند.
منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1955

به "تور هلند ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید