آموزش تعمیر کفپوش چوبی

به گزارش لیسون، اگر شما از جمله افرادی هستید که از کفپوش چوبی در خانه استفاده می کنید، بدون شک به این موضوع واقف هستید که ایجاد خراش بر روی سطح آن امری اجتناب ناپذیر می باشد. بسیاری از این خراش ها در هنگام جا به جا کردن مبلمان بر روی سطح کفپوش ایجاد می گردد. اما بدون شک راهکارهایی برای بازسازی این آسیب دیدگی ها وجود دارد و این بستگی به عمق و شدت خراش ایجاد شده دارد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش راهکارهایی برای از بین بردن و یا کم رنگ نمودن خراش های ایجاد شده بر روی سطح کفپوش چوبی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر کفپوش چوبی

از وبلاگ مویک دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

استفاده از ماژیک لکه گیر مخصوص چوب

مرحله اول

در ابتدا محل مورد نظر را با استفاده از یک پارچه و آب به خوبی تمیز کنید. هم چنین اطمینان حاصل کنید که محل خراش نیز به خوبی تمیز شده و هیچ گونه آلودگی در آن وجود ندارد.

مرحله دوم

در این مرحله بهتر است قبل از استفاده از ماژیک لکه گیر، آن را در قسمتی کوچک تست کنید و از هماهنگی رنگ آن با رنگ چوب اطمینان حاصل نمایید. اگر رنگ آن با رنگ کفپوش چوبی تطبیق پذیر بود می توانید از آن بر روی قسمت آسیب دیده استفاده نمایید. این گونه ماژیک ها در رنگ های مختلف موجود می باشند و می توان آن ها را از مراکر فروش رنگ و فروش کفپوش خریداری کرد.

مرحله سوم

در این مرحله از ماژیک لکه گیر بر روی محل خراش کشیده و چند دقیقه اجازه دهید بر روی آن بماند. اگر محل مورد نظر کمی روشن تر به نظر آمد نگران نباشید. چرا که می توانید دوباره روی آن را پر رنگ کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پارچه ای تمیز را به محلول تینر آغشته نموده و بر روی قسمتی که از ماژیک لکه گیر استفاده نموده ایم، می کشیم.

بازسازی خراش های سطحی

برای بازسازی خراش های سطحی می توانید از روشی که در ادامه به بیان آن می پردازیم، استفاده نمایید.

مرحله اول

در ابتدا با استفاده از یک تکه پارچه نرم و پاک کننده مخصوص چوب محل آسیب دیده را تمیز کنید. توجه داشته باشید که محل خراشیدگی باید به خوبی پاک گردد و هیچ گونه گرد و غبار و آلودگی در آن وجود نداشته باشد. اهمیت این موضوع برای مرحله استفاده از سیلر حیاتی می باشد.

مرحله دوم

بعد از استفاده از پاک کننده، از یک پارچه خیس برای پاک کردن پاک کننده از سطح خراشیدگی استفاده نمایید. بعد از انجام این کار اجازه دهید تا محل مورد نظر به خوبی خشک گردد.

مرحله سوم

زمانی که محل آسیب دیده کاملا خشک شد، از یک لایه نازک محافظ بر روی آن استفاده نمایید. برای انجام این کار می توانید از سیلر و یا لاک الکل پلی اورتان استفاده نمایید. بهتر است از لایه محافظی که قبلا بر روی کفپوش چوبی استفاده شده است، استفاده نمایید. بهتر است از یک متخصص در زمینه انتخاب این ماده نظرخواهی کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که هیچ گونه اطلاعات و مهارتی در زمینه چوب ندارید، از یک فرد ماهر برای انجام این کار یاری بگیرید.

بازسازی خراش های عمیق

در صورتی که میزان آسیب دیدگی زیاد بوده و خراش عمق زیادی دارد، می توانید از روش زیر برای بازسازی آن ها استفاده نمایید.

مرحله اول

در مرحله اول با استفاده از یک پارچه تمیز و پاک کننده کفپوش نسبت به پاکسازی محل مورد نظر اقدام نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از یک پارچه تمیز مرطوب در جهت از بین بردن مواد شوینده، سطح مورد نظر را پاک کنید. بعد از انجام این کار اجازه دهید تا سطح مورد نظر به طور کامل خشک گردد.

مرحله سوم

اگر قبلا سطح مورد نظر را از طریق محافظ های پلی اورتان پوشش داده اید، قبل از بازسازی محل آسیب دیده باید آن را پاک کنید. در این صورت بهتر است از یک متخصص در این باره یاری بگیرید. سپس پارچه ای تمیز را به تینر آغشته نموده و آن را بر روی محل آسیب دیده بکشید و اجازه دهید تا محل مورد نظر به خوبی خشک گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله از فیلر مخصوص چوب که رنگ آن با رنگ کفپوش تطبیق پذیر می باشد استفاده نموده و به وسله انگشت محل خراش را پر کنید. اگر فیلر به بیرون از محل خراش سرایت کرد، نگران نباشید چرا که در آخر می توان آن ها را پاک کرد. بعد از استفاده از فیلر یک روز به آن اجازه دهید تا خشک گردد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت یک روز و خشک شدن فیلر، از یک کاردک استفاده نموده و آن را بر روی سطح مورد نظر بکشید. تا سطحی یکنواخت در اختیار داشته باشید.

مرحله ششم

در این مرحله از کاغذ سمباده 220 تا 300 استفاده نموده و آن را در اطراف محل خراش که ممکن است فیلر به آن جا سرایت نموده باشد، می کشید. توجه داشته باشید که سمباده را به آرامی بر روی سطح مورد نظر بکشید.

مرحله هفتم

در این مرحله از یک پارچه مرطوب استفاده نموده آن را در اطراف محل خراشیدگی بکشید. توجه داشته باشید که پارچه نباید زیاد خیس گردد و تنها باید مرطوب باشد. هم چنین روی محل خراشیدگی نباید دستمال بکشید و تنها اطراف آن را پاک کنید.

مرحله هشتم

در مرحله آخر با استفاده از سیلری که قبلا بر روی کفپوش چوبی استفاده نموده اید، لایه این نازک بر روی محل مورد نظر ایجاد نمایید. بعد از آن 24 ساعت اجازه دهید تا خشک گردد. در این مدت زمان از رفت و آمد روی آن خودداری نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 645

به "آموزش تعمیر کفپوش چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تعمیر کفپوش چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید