اتیوپی از سرانجام قریب الوقوع بحران سد النهضه اطلاع داد

به گزارش لیسون، دولت اتیوپی اعلام نمود که طرفین درگیر در بحران سد النهضه به توافق رسیده اند که آخرین اختلافات خود را در طی دو هفته آینده حل و فصل نمایند.

اتیوپی از سرانجام قریب الوقوع بحران سد النهضه اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر نخست وزیری اتیوپی خاطرنشان کرد که آماده سازی و راه اندازی سد النهضه در دو هفته آینده انجام خواهد شد و از این بحران پیش آمده در این خصوص میان مصر، سودان و اتیوپی خاتمه خواهد یافت.

به نوشته الجزیره، در این اطلاعیه آمده است که سه کشور مذکور بر سر از سر گیری مذاکرات برای رسیدن به راهکار نهایی در عرض دو هفته توافق نموده اند.

سلشی کبل وزیر آبخیزداری اتیوپی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که در عرض دو الی سه هفته آینده کشورهای مصر، سودان و اتیوپی به توافق نهایی خواهند رسید.

روز گذشته رهبران سه کشور دخیل در این بحران با سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا ملاقات کردند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است روز دوشنبه پیش رو در نشستی به در خواست مصر به موضوع سد النهضه رسیدگی کند.

آدیس آبابا پیشتر اعلام نموده بود که 74 درصد از بنای سد النهضه به خاتمه رسیده است و آبگیری این سد از جولای شروع خواهد شد.

اتیوپی در سال 2011 ساخت سد النهضه بر روی رودخانه نیل آبی را شروع نموده و مصر نیز نگران تأثیرگذاری این سد بر سهم آبی آن در این رودخانه است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1061

به "اتیوپی از سرانجام قریب الوقوع بحران سد النهضه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتیوپی از سرانجام قریب الوقوع بحران سد النهضه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید