احتمال بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 اپل از تراشه A16 بار دیگر مطرح شد

به گزارش لیسون، با اینکه تا رونمایی از سری نو آیفون 14 اپل فاصله زمانی زیادی به جای مانده است، اما هر هفته شاهد انتشار خبرها و شایعات زیادی در خصوص مشخصات فنی و طراحی گوشی های این سری هستیم. به همین دلیل، گزارش نوی بار دیگر ادعا می نماید که تنها مدل های پرو سری آیفون 14 از پردازنده نو A16 بایونیک اپل به عنوان قلب تپنده بهره می برند. این بار، TrendForce در گزارش نو خود مجدداً این مقوله را مطرح نموده است.

احتمال بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 اپل از تراشه A16 بار دیگر مطرح شد

این گزارش در راستای خبرهای منتشر شده قبلی است که می گویند مدل های غیر پرو سری آیفون 14 همچنان از تراشه A15 بایونیک استفاده می نمایند. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه در نسل فعلی گوشی های سری آیفون 13 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه این گزارش آمده که تنها گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مجهز به تازهترین پردازنده اپل که A16 بایونیک نام دارد، خواهد بود. در حالی که گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 مکس از از تراشه A15 بایونیک به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد، اما به جای 4 گیگابایت حافظه رم از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر، معین نیست که چرا اپل تصمیم دارد از پردازنده های مختلفی برای گوشی های پرچم دار یک سری استفاده کند. اما یکی از دلایل احتمالی این کار می تواند ایجاد تفاوت بین مدل های پرو و غیر پرو باشد. بعلاوه از مشکل کمبود تراشه می توان به عنوان یکی از دلایل مهم این اقدام اپل یاد کرد. اگر گزارش های منتشر شده در این رابطه صحت داشته باشد، ظاهراً زنجیره تامین فراوری آیفون تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته و ادعا می گردد که فراوری آیفون 14 حداقل سه هفته به تأخیر افتاده است.

پیش تر مینگ چی کو، یکی از معروف ترین تحلیلگران اپل با اشاره به به برنامه ریزی عمومی شرکت تراشه سازی TSMC بیان کرد که فراوری انبوه تراشه های با فرآیند ساخت 3 و 4 نانومتری این شرکت تا سال 2023 در دسترس نخواهد بود. این مقوله نشان می دهد که تراشه های A16 سری آیفون 14 احتمالاً با همان فرآیند ساخت 5 نانومتری همچون تراشه های A15 و A14 اپل ساخته خواهد شد. در واقع گفته می گردد که مدل های پرو تنها از این تراشه ها بهره می برند و مدل های غیر پرو با همان تراشه A15 ادامه خواهند داد.

جدا از این موضوع و براساس تازهترین شایعات منتشر شده، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالا محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همین طور انتظار می رود که مدل های مذکور حسگر دوربینی داشته باشند که آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود. علاوه بر این ها، رندر های آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد.

اخیراً آقای کو در گزارش خود به برجستگی مدل های پرو آیفون 14 اشاره نمود. او علت اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین را بهره گیری از دوربین تازه می داند. در سال های اخیر تمام مدل های آیفون با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عرضه شده اند. ولی حالا بعد از سال ها انتظار، اپل برای مدل های پرو آیفون 14 تصمیم گرفته از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کند. گفته می گردد میزان سنسور این دوربین حدود 25 تا 35 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است و بعلاوه باید به افزایش 5 تا 10 درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم.

بزرگی این سنسور دوربین در آیفون 14 پرو 6.1 اینچی نسبت به آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی بیشتر به چشم می خورد. رندرهای تازه منتشر شده بعلاوه به لبه های گردتر آیفون 14 پرو اشاره می نمایند که ممکن است اپل به علت استفاده از ماژول دوربین بزرگ تر در این سری مجبور به تغییر لبه های این گوشی هوشمند شده باشد. به طور کلی می توان گفت بعضی اصلاحاتی که اپل در طراحی مدل پرو آیفون 14 ایجاد نموده به علت افزایش ارتفاع، میزان ماژول و سنسور دوربین این گوشی است تا ناسازگاری های ایجاد شده به طراحی و جذابیت آن لطمه نزند.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2063

به "احتمال بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 اپل از تراشه A16 بار دیگر مطرح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 اپل از تراشه A16 بار دیگر مطرح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید