افزایش آمارپایگاه های خبری آذربایجان شرقی، آغازبکارانجمن عکاسی اهر

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، منطقه ارسباران یکی از مناطق مستعد برای توسعه گردشگری بویژه از نوع طبیعت گردی در آذربایجان شرقی است و در این میان هنر عکاسی یکی از ابزارهای توانمند برای معرفی و ارائه این جاذبه ها در سطح ملی و بین المللی است.

افزایش آمارپایگاه های خبری آذربایجان شرقی، آغازبکارانجمن عکاسی اهر

با توجه به همین موضوع و برای آنالیز موضوعات و مسائل مرتبط با حوزه عکاسی و هنرمندان فعال در این عرصه، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و شهرستان اهر در نشستی با هیئت مدیره انجمن عکاسی این شهرستان به بحث و مصاحبه در این خصوص پرداخت.

افزایش تعداد پایگاه های خبری و نشریات در آذربایجان شرقی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه انعکاس خبرها و رویدادهای هر منطقه از استان را مرهون عکاسان و خبرنگاران هستیم، گفت: تعداد پایگاه های خبری و نشریات در سطح استان و شهرستان ها روبه افزایش است.

علی محرمی در ادامه گفت: در سطح استان کمتر نفراتی پیدا می گردد که تا به امروز 50 نوع کتاب به چاپ برساند و هنرمندان شهرستان اهر با حضور فعالانه در تمامی عرصه ها ازجمله نشر کتاب و عکاسی که میر عباس آل یاسین از عکاسان باسابقه و صاحب اثر در کشور که اصالتاً اهری است ازجمله هنرمندان کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه دو ظرفیت و پتانسیل ملی در منطقه ارسباران به نام جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ایجادشده که این کار میسر نمی گردد تا جایی که همیاری و همکاری نباشد، گفت: شهرستانی که با کمبود امکانات جشنواره ای در سطح ملی و حد شهرستان برگزار کند قابل تقدیر و تحسین است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بابیان اینکه نخستین جشنواره فیلم و عکس ارسباران در شهرستان کلیبر برگزار می گردد، اضافه نمود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره خردادماه سال آینده بود ولی به سالگرد ارتحال امام راحل زمان این جشنواره به مردادماه موکول شده است.

محرمی توضیح داد: انجمن هنر عکاسی می تواند در جشنواره فیلم و عکس ارسباران و در حوزه عکس زیبایی ها و طبیعت بکر منطقه را به عرصه نمایش بگذارد و عکاسان اهری که حتی پیش تشکیل انجمن فعالیت های چشمگیری داشته اند و برای این که از شکل هیئتی خارج شوند لازمه نظم فعالیت های هنری است.

وی با تأکید بر اینکه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر یکی از رؤسای فعال و سخت کوش حوزه فرهنگ در بین شهرستان هاست، گفت: زارعی هم در بازسازی مجدد ساختمان فرهنگ و ارشاد اهر و هم در بحث برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) نقش مؤثری داشته است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی که در بعضی از شهرستان ها اتفاق می افتد ولی متأسفانه شاید به دلیل نبود خبرنگاران قوی انعکاس بهتری نمی یابد، اظهار کرد: تعداد پایگاه های خبری و نشریات در سطح استان و شهرستان ها روبه افزایش است.

اولین انجمن عکاسی شهرستان اهر در دهه فجر کار خود را آغاز می نماید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز در این ملاقات گفت: اکنون در شرف افتتاح رسمی نخستین انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر هستیم که در ایام الله دهه فجر فعالیت این انجمن هنری به طوری رسمی آغاز می گردد.

مهدی زارعی در ادامه با اشاره به اینکه دفتر انجمن هنر عکاسی اهر در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است، اضافه نمود: برای تجهیز دفتر این انجمن هیچ گونه امکاناتی نداریم و نیازمند یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشیم.

وی بابیان اینکه اولین انجمن ادبی شهرستان اهر نیز در حال تشکیل است، ادامه داد: انجمن ادبی شهرستان اهر که پیش ازاین بدون اعضا و فعالیت بود، بعد از اعلام فراخوان و ثبت نام هایی که تا به امروز اجرا شده پس ازاینکه مراحل قانونی با برگزاری انتخابات، هیئت مدیره خود را خواهد شناخت.

زارعی توضیح داد: وقتی انجمن های فرهنگی و هنری دارای برنامه های سالانه مدونی هستند و برنامه محور اداره می شوند می توانند به فعالیت خود باقدرت ادامه دهند ولی در غیر این صورت نمی توان زیاد به یاری دستگاه های دولتی امیدوار بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر خواهان تخصیص اعتبار برای انجمن های تازه تأسیس شده شهرستان اهر شد، گفت: انجمن هنر عکاسی اهر تا به امروز تمامی روندهای اداری و قانونی خود را طی نموده و از هفته آینده فعالیت رسمی خود را آغاز می نماید که در حال حاضر نیازمند اعتبار برای تجهیز امکانات است.

زارعی در سرانجام ابراز داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر تا به امروز و بدون یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان، فعالیت های خوبی داشته و امید می رود با تقویت بیش ازپیش بتواند به موفقیت ها و درجات بهتری نیز نائل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 822

به "افزایش آمارپایگاه های خبری آذربایجان شرقی، آغازبکارانجمن عکاسی اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمارپایگاه های خبری آذربایجان شرقی، آغازبکارانجمن عکاسی اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید