افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، لزوم وجود نظارت بر تاکسیرانی!

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که بعضی از رانندگان تاکسی های درون شهری نرخ کرایه تاکسی را خودسرانه افزایش دادند. این اتفاق در روزهای پایانی سال باعث ناراضیتی بسیاری از شهروندان شده است.

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، لزوم وجود نظارت بر تاکسیرانی!

گزارش های میدانی خبرنگاران نشان می دهد که رانندگان تاکسی ها و خودروهای مسافرکش به بهانه بالا رفتن ترافیک در برخی از خطوط شهر تهران، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرایه تاکسی کردند.

در تعدادی از پایانه های تاکسی شهر تهران مانند پایانه ارم (تجریش) یا ونک، از ساعات پایانی روز بسیاری از تاکسی ها کرایه یک جهت 14 هزار تومانی را به 20 تومان افزایش دادند.

علی رغم افزایش کرایه، برخی از رانندگان تاکسی های خطی در این روزها، مسافران را حتی در جهتهای مستقیم هم به جز دربست با قیمت های نجومی سوار نمی نمایند. به نظر می رسد، نبود نظارت بر فعالیت تاکسی ها موجب فعالیت خودروها شخصی مسافر بر در پایانه های تاکسی می گردد.

یکی دیگر از معضل ها این است که با توجه به شیوع کرونا، مقرر شد تنها چهار نفر سرنشین در هر تاکسی وجود داشته باشد. اما ظاهرا این موضوع دیگر اجرایی نمی گردد و فعالیت برخی از تاکسی داران همانند گذشته دنبال می گردد.

نبود نظارت صحیح بر فعالیت تاکسی ها در برخی از جهت های شهر باعث می گردد که تاکسی های خطی که می بایست در جهت اصلی خود تردد نمایند، وارد جهتهای دیگری شوند. بعلاوه، کمبود تاکسی در برخی از خطوط شهری منجر به سرگردانی و تجمع زیاد مسافران خواهد شد.

مشکل اصلی نبود ماموران نظارتی است

دولت هر گونه بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی درون شهری و برون شهری را پیش از اعلام رسمی، ممنوع نمود. شهرداری و شورای شهر هم با نصب برچسب بر روی شیشه های خودرو تاکسی ها، نرخ رسمی را اعلام نموده اند. اما به نظر می رسد این قانون ها به علت ضعف شدید نظارت دستگاه های متولی بر تاکسی ها و خودروهای مسافرکش نادیده گرفته می گردد.

شهرداری تهران نیز برای رسیدگی به شکایات شهروندان در این باره، شماره تلفن 1888 را اعلام نموده است. اما طبق آنالیز ها، دسترسی به اپراتورهای این شماره سخت است و نیازمند انتظار در صف چند ده نفری تماس گیرندگان است.

براساس اعلام شورای شهر تهران در سال 1401 نرخ کرایه تاکسی 25 درصد افزایش می یابد. با این حال مسئولان ذی ربط و متولی این کار پیش از این باید نظارت دقیقی بر تاکسی ها و خودروهای مسافرکش داشته باشند. تا شهروندان در این روزهای شلوغ پایانی سال، شاهد افزایش خودسرانه کرایه ها نباشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2017

به "افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، لزوم وجود نظارت بر تاکسیرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، لزوم وجود نظارت بر تاکسیرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید