افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان مدت

به گزارش لیسون، خبرنگاران: امروز 6 اردیبهشت 1400 معاملات اوراق بدهی، بازار سردی را تجربه کرد. این بازار امروز حتی نتوانست به مرز روانی 200 میلیارد تومانی نیز برسد.

افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان مدت

به گزارش حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 61 درصد کاهش به 137 میلیارد تومان رسید.

آنالیز منحنی بازده در روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه، افزایش نرخ های بازده در سررسیدهای میان مدت را نشان می دهد. نرخ بازده اوراق با سررسید یکسال با 3 دهم درصد کاهش به 21.4 درصد رسید. نرخهای بازده اوراق با سررسیدهای دو و سه سال با یک دهم و 4 دهم درصد کاهش به ترتیب به 21.1 و 22.48 درصد رسید. نرخ بازده آینده اوراق در سال دوم نیز با نیم درصد افزایش به 22.82 درصد رسید.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

منحنی نرخ بازدهی اوراق آینده ، از شرایط مسطح چند روز گذشته خارج شد. با آنالیز منحنی امروز آشکار می گردد که نرخ بازده در سررسید 400 روز به 22.2 درصد، در سررسیده 600 روزه به 23 درصد و در سررسید 800 روزه به 23.1 درصد رسیده است.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف به وسیله عرضه و تقاضا کشف می گردد. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1599

به "افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ سود در سررسیدهای میان مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید