انتقال دستفروشان به پارک ها!

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، هر از گاهی شهرداری موضوع جمع آوری دست فروشان از سطح معابر را مطرح می نماید. دست فروشانی که در طول سال در پیاده رو ها و مقابل مراکز خرید اطراق می نمایند و گاهی اوقات زیاد بودن آنها عبور و مرور را برای عابرین پیاده سخت می نماید.

انتقال دستفروشان به پارک ها!

به همین علت شهرداری در طرحی با عنوان ساماندهی دست فروشان پای کار آمده تا هم به وظیفه قانونی خود یعنی برطرف سد معبر عمل کند و هم مانع کسب و کار آنها نگردد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دست فروشان در در 5 محور اصلی خبر داده که تجریش، هفت تیر، 15 خرداد، خیابان شهرزاد و خیابان ولیعصر را در بر می گیرد.

به گفته محمدی با توجه به اینکه پیمانکار پروژه خلازیر سرمایه گذاری چند میلیاردی انجام داده است هزینه ای حدود یک میلون تا یک و خورده ای از دستفروشان گرفته می گردد که از بعد عید فطر از روز دوشنبه تا آدینه می توانند اقدام به فعالیت نمایند.

از آنجایی که ساماندهی دست فروشان به جای جمع آوری آن ها بار ها از سوی مدیران شهری مطرح بوده این سوال مطرح می گردد که آیا جابه جایی و انتقال آن ها از مراکز پر تردد و پر رفت و آمد به مکان های حاشیه ای و دور افتاده مثل خلازیر در منطقه 19 می تواند بهانه ای برای خرید شهروندان از دست فروشان باشد؟

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران چون پیاده راه محل تردد عابرین است، نه سد معبر! قرار است از ظرفیت بوستان ها برای استقرار دست فروشها استفاده گردد.

همانطور که فروشندگی در معابر مصداق سد معبر و اشغال پیاده رو هست و تردد را سخت می نماید، دست فروشی در پارک ها هم با فعالیت شهروندان در تعارض است و تردد آنها را سخت می نماید. ضمن اینکه نظم بصری و آرامش سمعی پارک را هم بر هم می زند.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2045

به "انتقال دستفروشان به پارک ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دستفروشان به پارک ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید