نکاتی درباره برنامه ریزی سفر به استانبول (تور استانبول ارزان)

به گزارش لیسون، یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه که بسیار مورد توجه گردشگران است، استانبول می باشد. کشور ترکیه یکی از مکان های تفریحی برای گردشگران ایرانی است و تمایل زیادی برای سفر به شهرهای زیبایش دارند. یکی از شهرهای زیبا و تاریخی که در جهان معروف است، استانبول نام دارد و گردشگران باید به چند نکته توجه نمایند تا سفری بی دردسر را داشته باشند. کسانی که علاقه زیادی به شهرهای تاریخی و بازار های سنتی دارند، این شهر بسیار برایشان مجذوب کننده است. مکان جغرافیایی استانبول در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و بسیار برای افرادی که سنت و مدرنیته را در کنار هم می خواهند، مناسب است. با خبرنگاران همراه باشید تا درمورد برنامه ریزی سفر به استانبول صحبت کنیم و با جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شویم.

نکاتی درباره برنامه ریزی سفر به استانبول (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

مدارک مورد احتیاج برای سفر به استانبول

از موارد مهم برای برنامه ریزی سفر به استانبول، بحث ویزا و پاسپورت می باشد. هرچند که جهانگردان برای سفر به این کشور باید ویزای ترکیه و پاسپورت داشته باشند، اما شهروندان ایرانی به مدت 90 روز (سه ماه) بدون ویزا می توانند به این کشور سفر نمایند. حتما باید بیمه سفر خود را به مدتی که می خواهید به سفر بروید، از آژانس جهانگردی مورد احتیاجتان تهیه و هماهنگ کنید. پول ترکیه لیره است و این پول برابر با 10700 ریال پول ایران است. دلار آمریکا و یورو به راحتی در این شهر قابل تبدیل می باشد، اما بانکها بسیار امن تر هستند و همینطور کارت های اعتباری معتبر نیز در سراسر مکان ها قابل استفاده هستند و حتی گرفتن پول نقد نیز در شهر کار آسانی می باشد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

پس از بحث ویزا و پاسپورت در بخش برنامه ریزی سفر به استانبول، بحث زمان سفر پیش کشیده می گردد. استانبول نیز همچون بسیاری از شهرهای جهانگردی دیگر در جهان در بهار و تابستان مناسب سفر است و جهانگردان زیادی به این شهر می آیند. جهانگردان با توجه به بودجه ای که دارند، باید تصمیم بگیرند چه زمانی به سفر بروند، زیرا در این فصل ها یعنی ماه های جولای تا آگوست، استانبول پر از جهانگرد بوده و البته گران نیز هست، البته رطوبت و گرمای هوا ممکن است آزار دهنده باشد. در غیر این صورت می توانید در ماه های پاییز و زمستان که شامل ماه های سپتامبر تا نوامبر است، با توجه به ارزان تر بودن و هوای مناسب تر به این شهر سفر کنید. برای تخفیف گرفتن می توانید بلیط خود را از قبل رزرو کنید، زیرا آژانس های جهانگردی به طور کلی رزرو می نمایند و تخفیفات خوبی نیز می گیرند، بنابراین به شما تخفیف می دهند که برای صرفه جویی در سفرتان بسیار مناسب است، اما برخی از این آژانس ها نیز تخفیفات شگفت انگیز لحظه آخری برای بلیط های پرواز در نظر می گیرند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

چطور به استانبول سفر کنیم؟

با توجه به دو بخشی بودن این شهر و تلاقی دو قاره که در بالا گفته شد، استانبول، دو فرودگاه بین المللی دارد به نام های آتاتورک در بخش اروپایی و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gokcen) در بخش آسیایی که ایرلاین های بین المللی متعددی از کشورهای مختلف به طور منظم به این دو فرودگاه، پرواز دارند و این فرودگاه ها دارای تاکسی و یا سرویس هتل خود هستند که می توانید با آنها به مقصد برسید.

وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

برنامه ریزی برای حمل و نقل، بخش مهمی از برنامه ریزی سفر به استانبول را تشکیل می دهد. برای راحتی و گذر در شهر، وسایل نقلیه زیادی وجود دارد، از جمله تاکسی، اتوبوس، قطار، تراموا و فرابر که به راحتی می توانید از این وسایل نقلیه برای عبور و مرور بهره ببرید. قابل اطمینان ترین وسیله در ترکیه، اتوبوس است که بسیار کار آمد بوده و ساعت کاریش از 6:30 صبح تا 11:30 شب است. یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی ارزان، تراموا است که مسیر های زیادی در شهر برای تردد دارد و ساعت کاری آن از 6 صبح تا نیمه شب است. برای دیدن تنگه بسفر، جهانگردان با استفاده از فرابر به دیدن و لذت از منظره های شهر استانبول می پردازند. به غیر از فرابر، تورهای قایق سواری خصوصی نیز برای جهانگردان وجود دارد و همین طور کروزها برای بسیاری از جهانگردان مورد توجه است. یکی از گران ترین وسایل نقلیه در استانبول، تاکسی است، به خصوص اگر راننده ای بی انصاف داشته باشد، اما اگر تاکسی متر روشن باشد، خیالتان از پرداخت راحت است، پس اگر روشن هم نباشد، باید اصرار کنید تا تاکسی متر را روشن بکند و با خیال راحت مبلغ را بپردازید، البته باید به خاطر داشته باشید که از نیمه شب تا 6 صبح، قیمت تاکسی ها 50 درصد افزایش دارد. برای مسافرانی که قصد عبور و مرور بیشتر با وسایل نقلیه عمومی را در شهر دارند، توصیه می گردد که در فرودگاه، کارت سفری Istanbulkart را با پرداخت 10 لیره تهیه نمایند که امکان شارژ آن در سرتاسر شهر وجود دارد. این کارت را برای وسایلی چون اتوبوس، مترو، قطارهای حومه، قایق های فرابر و تراموای Metropolitan Municipality می توان استفاده کرد.

کجا اقامت کنیم؟

در استانبول با توجه به تعدد وسایل نقلیه، مکان های اقامتی زیاد و متعددی با توجه به بودجه های مختلف وجود دارد، از جمله هتل های 5 ستاره و لوکس تا هاستل های ارزان قیمت که با توجه به بودجه می توانید محل اقامت خود را معین کنید. بهترین راه برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب به وسیله آژانس های جهانگردی است که می توانید رزرو کنید.

نکات کلی

با توجه به مکان و فصلی که می خواهید سفر کنید، لباس مناسب را با خود ببرید و لباس های مناسب اماکن مذهبی از جمله کلیساها و مساجد را با خود همراه داشته باشید و به علت سنگ فرش بودن معابر، برای پیاده روی کفش مناسب همراه داشته باشید.

جاذبه های جهانگردی

تعداد جاذبه های جهانگردی استانبول، زیاد است که چند نمونه از آن ها را در ادامه شرح خواهیم داد:

ایاصوفیه (Hagia Sophia)

ایاصوفیه که به سمبل کشور ترکیه تبدیل شده و بسیار پربازدید است و بسیار زیبا، تاریخ بسیار غنی و باشکوهی دارد و از مهم ترین جاذبه های جهانگردی استانبول به شمار میرود. از ابتدا این بنا کلیسای مسیحیت شرق بوده که در دوره امپراطوری بیزانس ساخته شده و طی ادوار مختلف، بسیار با فراز و نشیب هایی همراه بوده است. پس از فتح استانبول به دست مسلمانان به مسجد تبدیل شد و در حال حاضر، موزه بزرگی است که تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جای داده است. این بنا آنقدر باشکوه است که حتی قبل از ورود به داخل آن می توان از نمای آن به عنوان موزه یاد کرد و از نمای دور، ابهت زیادی دارد.

مسجد سلطان احمد

این مسجد چنان عظمت و شکوهی دارد که تمام جهانگردان را مبهوت خود می نماید، زیرا دارای 6 مناره است و جزو مساجد کمیاب و جالب ترین جاذبه های جهانگردی استانبول به شمار می رود، زیرا مساجد با 4 مناره رواج بیشتری داشتند، اما این مسجد با معماری خاصش بسیار باشکوه است و به علت کاشی های آبی رنگ داخل بنا به نام مسجد آبی شناخته می گردد. مسجد سلطان احمد، یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است.

برج دختر (Maidens Tower)

برج دختر با توجه به نامش این برج در هنگام غروب آفتاب، بسیار منظره خوبی از بالای آن بر روی شهر دارد. این برج در جزیره ای در میان تنگه بسفر است که با قایق در مدت کوتاهی می توان به آنجا رفت. این برج یا قلعه در سال 2000 بازسازی شده و به علت دید زیبایی که دارد به رستوران تبدیل شده است. از اورتاکوی (Ortakoy) و سالاجاک (Salacak) با قایق های کوچک می توان به قلعه دختر (Kiz Kulesi) دسترسی پیدا کرد.

کاخ دلمه باغچه (Dolmabahce Palace)

کاخ دلمه باغچه که در سال های 1889 تا 1909، مرکز اداری اصلی امپراطوری عثمانی بوده، بسیار زیبا و باشکوه است و در قسمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده است. بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر وجود دارد. این چلچراغ، هدیه ای است که ملکه ویکتوریای اول داده است و 750 حباب و وزنی معادل 5/4 تن دارد. بهتر است برای ورود و دیدن این کاخ به همراه تهیه بلیط ورودی، از تورهای راهنمای همراه نیز بهره ببرید. این بنا در فصول پرجهانگرد، بسیار شلوغ و صف بلیط آن خسته نماینده و طاقت فرسا می باشد.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول بسیار دیدنی است که در سفر به استانبول حتما باید از آن دیدن فرمایید. این بازار به غیر از خرید و گشت و گذار و لذت بردن از فضای سنتی آن، تجربه ای عالی را به شما می دهد. این بنا بزرگترین بازار استانبول است. در این بازار چراغ های عثمانی وجود دارد و همینطور فرش، تزئینات و انواع سوغاتی های مختلف این شهر که می توانید بخرید. یکی از بزرگترین بازارها و قدیمی ترین بازارها در استانبول است که دارای بیش از 3000 مغازه بوده که در 61 خیابان این بازار پراکنده شده اند. در این بازار تمام اجناس برای خریداری مردم وجود دارد، از جمله پارچه، زیور آلات و حتی ادویه و سوغاتی های مختلف و زیبا.

قایق سواری در تنگه بسفر

در استانبول، تنگه بسفر وجود دارد که باریکه ای آبی است که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می نماید. این تنگه، دو قاره اروپا و آسیا را جدا می نماید و شهر استانبول در دو طرف تنگه واقع شده است. قایق سواری در تنگه بسفر در این شهر جزو لذت بخش ترین تفریحات و مجذوب کننده ترین جاذبه های جهانگردی لستانبول برای جهانگردان است که لحظات بسیار به یادماندنی را به جا می گذارد و حتی این لذت قایق سواری در شب بسیار تکمیل می گردد، زیرا این امکان را می دهد تا شما از زیبایی های استانبول دیدن و لذت ببرید.

خرید در استانبول

استانبول به علت وجود مراکز خرید متعددی که برای هر سلیقه و با توجه به بودجه های مختلف وجود دارد، برای جهانگردانی که علاوه بر دیدن جاذبه های جهانگردی استانبول، قصد خرید هم دارند، بسیار سرگرم نماینده و دلچسب است و از انواع آنها، بازارهای سنتی تا مراکز بسیار مدرن خرید را می توان نام برد. دومین بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه است و از جمله مراکز خرید دیگر استانبول، مال می باشد که میزبان بهترین برند ها داخلی و خارجی است. در این مرکز خرید، 350 فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده، مرکز آثار نمایشی و هنر خیابانی، یکی از مکان هایی است که در سفر به استانبول حتما باید از آن بازدید کرد. از دیگر مراکز خرید می توان به ایستینه پارک دارای 300 فروشگاه، اولین سینمای IMAX، بهترین برند های محلی و بین المللی، کافه و رستوران خاص اشاره نمود. در این مرکز، لوکس ترین و خاص ترین مغازه ها در بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه بالاتر قابل دسترسی است. در این مرکز خرید، برند هایی از جمله دولچه و گابانا، دیور، پرادا، سلین ، فندی، هوگو باس، مکس مارا، زارا، منگو، دبنهایمز و دیگر برندها وجود دارد. یکی دیگر از شناخته شده ترین مرکز خریدها در ترکیه کانیون در استانبول است که در سال 2006 افتتاح شد و دارای 37000 متر مربع فضا برای فروشگاه و 26 طبقه تجاری و 179 منزل مسکونی مجلل در این برج است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2167

به "نکاتی درباره برنامه ریزی سفر به استانبول (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره برنامه ریزی سفر به استانبول (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید