معرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنی (تور استرالیا)

به گزارش لیسون، در این مطلب از سفر به سیدنی، جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی برایتان می گوییم. سیدنی، قدیمی ترین، بزرگ ترین و زیباترین شهر در استرالیا، شهریست که در میان ترکیب اغوا نماینده ای از خشکی و دریا واقع شده است. زمانی که این بندر درخشنده را از روی کشتی که به نرمی روی آب حرکت می نماید دیدن می کنید، بادبان های سفید خانه اپرا Opera House را که در نور آفتاب برق می زنند می بینید و به تحسین قوس زیبای پل هاربر Harbour Bridge می پردازید، تصور این که این شهر درخشان و دوست داشتنی ، زمانی یک شهر مهاجر نشین، مخصوص مجرمان وحشی و بی رحم بوده است، بسیار سخت است. در سال 1788، کاپیتان آرتور فیلیپ، فرمانده اولین ناوگان مهاجر به استرالیا، در همین ساحل کو Sydney Cove از سواحل جنوبی سیدنی، اولین مهاجر نشین بریتانیایی در استرالیا را برپا کرد. امروزه بازدیدنمایندگان می توانند تاریخ شنیدنی سیدنی را در گذرگاه های باریک سنگفرش شده و بناهای تاریخی منطقه قدیمی راکس Rocks ، در موزه های برجسته شهر و نقش های رسم شده بر سنگ به وسیله گدیگال ها Gadigal (بومیان استرالیا) که زمانی در این سرزمین رشد کردند آنالیز و کشف نمایند. سیدنی هنوز هم با روح پر ماجرای مهاجران آن زنده است. گردشگران می توانند از پل هاربر Harbour Bridge بالا بروند، در میان امواج سبز رنگ سواحل طلایی سیدنی موج سواری نمایند یا طی یک تور تفریحی خوش چشم انداز بر فراز شهر پرواز نمایند و از تورهای جذابی که پارک های ملی اطراف شهر برای گردش و سیاحت فراهم نموده اند، لذت ببرند.

معرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنی (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1. خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House

خانه اپرای سیدنی که یکی از مهم ترین و متمایز ترین بناهای دنیا و جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی به شمار می رود، جزو لیست میراث دنیای یونسکو و جاذبه درخشان بندر پر زرق و برق سیدنی است. این ساختمان تحسین برانگیز که به شکل یک صدف یا یک بادبان موج دار طراحی شده، بر تکه زمینی که اطراف آن را آب احاطه نموده، قرار گرفته است. برای داشتن یک تجربه خاطره انگیز، بهتر است از روی یک کشتی مسافری که به نرمی روی آب حرکت می نماید، با خانه اپرای سیدنی عکس بگیرید، در یکی از رستوران های آن آرام بگیرید، در محوطه بیرونی آن قدم بزنید یا در یکی از تورهای ویژه بازدید از این بنای باشکوه که شامل سالن های تئاتر، استودیوها، اتاق های نمایش، سالن کنسرت و سینمای آن می شود، شرکت کنید. در میان تورهای ویژه این ساختمان، توری با نام تور پیاده راهنمای خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House Guided Walking Tour وجود دارد که اگر در آن شرکت کنید، در خصوص تاریخچه این بنا اطلاع پیدا می کنید و می توانید نگاهی به پشت صحنه اداره آن بیاندازید.

2. پل هاربور سیدنی Sydney Harbour Bridge

پل هاربور سیدنی Harbour Bridge که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، مردم محلی آن را با نام چوب لباسی Coathanger می شناسند، مشهورترین سمبل شهر سیدنی قبل از ساخت خانه اُپرا Opera House بوده است. این پل که در سال 1932 ساخته شده و هنوز هم به عنوان بزرگ ترین پل قوسی فولادی در دنیا شناخته می شود، سواحل شمالی و جنوبی بندرگاه را با یک قوس که 134 متر بالاتر از سطح آب قرار گرفته به هم متصل نموده است. روی پل هاربور، دو ریل مخصوص قطار و هشت لاین مخصوص عبور خودرو وجود دارد که جهت آنها، بسته به جریان ترافیک تغییر داده می شود. افزایش ترافیک پل، باعث شد که برای آسان نمودن رفت و آمد، در سال 1992 تونل بندرگاه احداث شود، اما هنوز هم رانندگانِ علاقه مند به دیدنی منظره آبی دریا، می توانند از روی پل عبور نمایند. پیاده ها نیز می توانند در پیاده رو پل قدم بزنند یا به تور ویژه بالا رفتن از پل که نام دارد بپیوندید تا از نمای پانورامای خیره نماینده شهر و بندر سیدنی لذت ببرید. بعلاوه برای دانستن تاریخ هیجان انگیز ساخت پل، می توانید به موزه ای که در پایه جنوب شرقی پل واقع شده است مراجعه کنید.

3. منطقه تاریخی راکس The Rocks

منطقه تاریخی راکس Rocks که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، روی یک باریکه زمین چسبیده به بندر سیدنی واقع شده، در قدیم، سکونت گاه گدیگال ها Gadigal (بومیان استرالیا) بوده و بعدها به عنوان نخستین محل استقرار محکومان و مجرمان اروپایی شناخته شده است. نام این منطقه یعنی کلمه Rocks که به معنی سنگ ها یا صخره هاست، برگرفته از سواحل سنگی بخش غربی ساحل Sydney Cove است، مکانی که مجرمان مهاجر به استرالیا، اولین چادرهای خود را در آن برپا کردند. امروزه بیش از 100 خانه و ساختمان بسیار قدیمی در طول خیابان های باریک و به هم چسبیده این منطقه وجود دارند که یکی از قدیمی ترین آنها خانه Cadmans cottage ساخته شده در سال 1816 می باشد. اولین جایی که باید حتما از آن دیدن کنید، موزه است که تحولات خارق العاده این ناحیه را برای بازدید نمایندگان ترسیم می نماید؛ از زمانی که تنها شامل زمین های بومیان سنتی استرالیا بود، تا زمانی که تبدیل به محل زندگی فقیرانه مجرمان شد، تا امروزه که به یک نقطه محبوب گردشگری تبدیل شده است. سپس در کوچه های باریک و سنگفرش شده پر از فروشگاه های سوغاتی، رستوران ها، کافه ها و گالری های هنر معاصر و بومی قدم بزنید یا از غرفه های بازار منطقه خرید کنید. تور های متنوعی نیز ارائه می شوند؛ از تورهای بازدید پیاده از میراث های بومی منطقه تا گردش های ویژه عکاسی و تورهای شبانه اظهار روح.

4. اسکله مدور Circular Quay

اسکله مدور سیدنی Circular Quay که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، سال ها پیش از طریق کارگران تبعیدی در ساحل Sydney Cove ساخته شده، هم اکنون محل اصلی ترمینال کشتی های مسافری می باشد. در ساعات شلوغی، هزاران کارمندی که در حال رفتن به خانه هستند از این منطقه عبور می نمایند، کافه ها شلوغ می شوند و هنرمندانِ خیابانی در پیاده روهای آفتابی آن به سرگرم کردن مردم محلی و گردشگران مشغولند. برای گردشگران، این منطقه نقطه شروع سفرهای پر هیجان دریایی و یکی از بهترین راه های تحسین کردن بندر درخشان سیدنی است. کشتی ها نیز از این مکان به نقاط دیگر مانند جزیره مانلی Manly ، خلیج واتسون Watsons Bay و باغ وحش تارونگا Taronga Park Zoo حرکت می نمایند. بازدید از باغ وحش تارونگا Taronga Park Zoo یک تفریح عالی خانوادگی و یک راه بسیار خوب برای دانستن در خصوص حیات وحش مشهور استرالیا و حیوانات دیگر از سرتاسر دنیاست. اگر بلیط این باغ وحش را از قبل بخرید، شامل یک سواری هیجان انگیز در ماشین سافاری هوایی Sky Safari (تله کابین) می باشد. در طول مهاجرت زمستانی سالیانه نهنگ ها، سفرهای دریایی ویژه دیدنی نهنگ ها whale-watching cruises مسافران را با خود به کمی دور تر از سیدنی می برند تا بتوانند این موجودات بی نظیر را از نزدیک مشاهده نمایند. اگر از اسکله مدور Circular Quay و در پیاده رویی که در امتداد ساحل وجود دارد به سمت جنوب بروید به خانه اپرا Opera House و باغ های بوتانیک سلطنتی Royal Botanic Gardens می رسید؛ و البته یک پیاده روی کوتاه به سمت شمال، شما را به پل هاربور سیدنی Sydney Harbour Bridge و ناحیه تاریخی راکس Rocks می رساند. به سمت غرب بروید و سری به موزه رایگان هنر های معاصر Museum of Contemporary Art را که در یک ساختمان به سبک آرت دکو Art Deco قرار گرفته است و نمایشگاه های بسیار پیشرو و اغلب جنجالی برگزار می نماید بزنید.

5. بندرگاه دارلینگ Darling Harbour

بندر دارلینگ Darling Harbour که یکی از منطقه ها دیدنی سیدنی و محلی مجذوب کننده برای هر دو گردشگران و اهالی سیدنی به شمار می رود، یک محدوده ویژه پیاده روی ساحلی پر ازفروشگاه ها، رستوران ها، موزه ها، نمایشگاه ها و مراکز تفریحی می باشد. در این منطقه، خانواده ها مجذوب مجسمه های مومی موزه مادام توسو Madame Tussauds ، باغ حیات وحش سیدنی WILD LIFE Sydney Zoo و آکواریوم SEA LIFE Sydney Aquarium خواهند شد؛ آکواریومی که شامل بزرگ ترین کلکسیون موجودات دریایی استرالیاست. موزه Australian National Maritime Museum نمایشگاه های جالب و هیجان انگیزی در خصوص علوم، تکنولوژی، طراحی و تاریخ برگزار می نماید. در موزه ، عاشقان و هواداران تاریخ می توانند سوار مدلی بسیار پر شباهت از کشتی کاپیتان کوک Captain Cook (دریانورد و مکتشف بریتانیایی، کاشف استرالیا) که Endeavour نام داشت بشوند. بچه های کوچکتر حتما عاشق کاروسل، زمین بازی و پارک آبی این منطقه خواهند شد. همینطور هم شیفته سالن آیمکس سینمای 9 بعدی، قایق های جت، پرواز های شبیه سازی شده و رانندگی های ماجراجویانه مابین این جاذبه های هیجان انگیز. برای کسانی که در میان این همه هیجان، در پی یک فضای آرام و سبز هستند، باغ چینی دوستی Chinese Garden of Friendship را پیشنهاد می کنیم که می توان در میان درخت های بید و برکه های پر از ماهی های زیبا و رنگارنگ کوی koi چای نوشید و از آرامش باغ لذت برد.

6. ساختمان ملکه ویکتوریا Queen Victoria Building

یکی از مهم ترین مراکز خرید سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی، ساختمان ملکه ویکتوریا Queen Victoria Building می باشد که به سبک رومی ساخته شده و از طریق گذرگاه های طاقدار زیرزمینی به ایستگاه Town Hall Station متصل شده است. این بنای باشکوه که در اصل به عنوان یک سالن خرید و بین سال های 1893 و 1898 ساخته شده است، داراییک گنبد خیره نماینده در وسط و بیست گنبد کوچک تر در اطراف آن است،به منظور ایجاد فروشگاهی مابین سال های 1893-1898 بود. بعد از دهه ها غفلت و حتی برنامه ریزی برای خراب کردن کل ساختمان، این ساختمان بی نظیر بالاخره در اوایل دهه هشتاد بازسازی شده به شرایط اولیه اش بازگشت.امروزه بیش از 200 فروشگاه شیک در ساختمان بسیار روشن و درخشان این بنا وجود دارد. حتی اگر از خرید و خرید کردن خوشتان نمی آید، . ساختمان ملکه ویکتوریا Queen Victoria Building، مکانی است که می بایست حتما از آن بازدید کنید؛ تنها برای این که پنجره های شیشه رنگی و کف های موزاییک و بعلاوه بازسازی پیروز آن را تحسین کنید.

7. برج سیدنی Sydney Tower

برج سر به فلک کشیده سیدنی با ارتفاع 309 متر، یکی از منطقه ها دیدنی سیدنی و بلندترین ساختمان شهر است و در کنار خانه اپرا و پل بندرگاه، یکی از سمبل های شهر سیدنی محسوب می شود. برج سیدنی Sydney Tower با برجک گرد طلایی رنگ خود، دقیقا از مرکز خرید پر رفت و آمد سر بر آورده است. آسانسور های سریع السیر برج، بازدید نمایندگان را به سکوی مشاهده در بالاترین نقطه برج یا به طبقه روباز کف شیشه ای می رسانند. آن بالا، بازدید نمایندگان می توانند از دیدنی منظره پانورامایی شهر سیدنی و اطراف آن لذت ببرند و یا در رستوران های گردان و کافی شاپ آن غذا سفارش بدهند. پیشنهاد دیگر ما این است که سینمای چهار بعدی را تجربه کنید که نماهایی از مهم ترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری شهر را برای شما به نمایش می گذارد.

8. سواحل سیدنی Sydney Beaches

شهر سیدنی به خاطر سواحل فوق العاده اش مشهور است. در اطراف بندر سیدنی، خلیج های کوچک و دنج بسیاری با آب های آرام و شن های دانه درشت سفید رنگ وجود دارند. با کمتر از 15 دقیقه رانندگی از شهر، به ساحل مشهور Bondi Beach با موج های بلند مناسب موج سواری، کافه های خوش منظره و فضایی کاملا بین المللی می رسید. برای دیدنی منظره ها ساحلی کم نظیر، از کنار صخره های Bondi تا Coogee را پیاده طی کنید. سایر سواحل اقیانوسی این منطقه، سواحل Cronulla (تنها ساحلی است که دسترسی مستقیم به آن با قطار امکان پذیر است)، Bronte، Tamarama و Maroubra هستند. ساحل Manly نیز با پیاده رو های ساحلی، استخر اقیانوسی با تور محافظت شده و فروشگاه ها و رستوران های عالی، یکی از منطقه ها ساحلی محبوب سیدنی به شمار می رود. کمی بیشتر که به سمت شمال شهر بروید، در سواحل Collaroy ، Dee Why و Narrabeen موج های فوق العاده ای برای انجام موج سواری وجود دارند. شناگران می بایست بین پرچم های قرمز و زرد بمانند و از محدوده خارج نشوند. در طول تابستان، غریق نجات های داوطلب در تمامی سواحل موج سواری اقیانوس آرام ، به مراقبت از مردم مشغولند و مسابقه های جالب و محبوبی در خصوص نجات دادن جان شناگر ها برگزار می نمایند.

9. خیابان جورج George Street

خیابان جرج George Street کهقدیمی ترین خیابان استرالیا به شمار میرود، روزگاری مسیر بی نام و نشانی بود که محکومان بریتانیایی تنها برای بردن آب از نهر، از آن گذر می کردند؛ اما امروزه یکی از شریان های مهم ترافیکی شهر سیدنی به شمار می رود.در این خیابان، ساختمان های بلند مرتبه اداری، فروشگاه ها و ساختمان های تاریخی، در یک شلوغی و ناهمسانی عجیب با یکدیگر هماهنگ و همسان شده اند. مهم ترین نقطه این خیابان از نظر معماری، ساختمان باشکوه ملکه ویکتوریا Queen Victoria Building می باشد که مملو است از گنبد های برجسته، پنجره های شیشه رنگی و فروشگاه های شیک. در مجاورت این بنا، ساختمان Sydney Town Hall واقع شده است که با سبک های مختلف معماری بکار رفته در ساختارش (که گاهی به یک کیک عروسی بزرگ نیز تشبیه شده است) یکی از مهم ترین سمبل های شهر سیدنی محسوب می شود. ساختمان برجسته دیگر از نظر معماری، کلیسای سنت اندروز St Andrews Cathedral است که به سبک نئوگوتیک و در سال 1868 ساخته شده است. فروشگاه های بسیار زیادی در این ناحیه برای هواداران خرید کردن وجود دارند. بوتیک های لباس های مارک دار و طراحی شده و فروشگاه های جواهرات در مرکز خرید Strand Arcade که به سبک ویکتوریایی طراحی شده، ردیف شده اند؛ از طرفی، مرکز خرید خیابانی Pitt Street Mall که در سمت شرق خیابان جورج واقع شده است، یکی از مهم ترین مراکز خرید شهر است.

10. باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens

باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens به عنوان یکی از منطقه ها دیدنی سیدنی، مکانی آرام و دنج در بحبوحه سرعت و شتاب شهر، در ساحل Farm Cove واقع شده و به میزان یک پیاده روی کوتاه با منظره ها فوق العاده تا خانه اپرای سیدنی فاصله دارد. این باغ ها در سال 1816 برپا شده اند و شامل 30 هکتار باغ های طراحی شده با درختان سر به فلک کشیده، نخل های زیبا، گل های ارکیده، سرخس ها و دسته های خفاش های میوه خوار می باشند. بهترین بخش های این باغ، باغ Palace Rose Garden با بیش از 1800 بوته گل رز و باغ Rare and Threatened Plants Garden با انواع گل ها و گیاهان نایاب می باشد. در این مجموعه، برای کسانی که انرژی کمتر یا سن بیشتری دارند، قطار کوچکی وجود دارد که بازدید نمایندگان را به دور باغ ها می گرداند. بعد از گشت و گذار در باغ ها، بازدید نمایندگان می توانند در رستوران ها یا کافه مجموعه به استراحت بپردازند یا روی تپه مجموعه پیک نیک خاطره انگیز و لذت بخشی با منظره زیبای بندر داشته باشند. در اطراف باغ های گیاه شناسی، محوطه فضای سبز وسیعی وجود دارد که مخصوص برگزاری مرنام مختلف و انجام ورزش های متنوع است و Domain نام دارد. زمانی که در باغ های گیاه شناسی وقت می گذرانید، بعلاوه می توانید نماهایی زیبا از ، ساختمان محل اقامت رسمی فرماندار استان نیو ساوث ولز (استانی از استرالیا که شهر سیدنی در آن واقع شده) دیدن کنید.

11. چهارراه کراس Kings Cross

محوطه Kings Cross یا آنطور که اهالی سیدنی آن را می شناسند The Cross، محوطه چند وجهی چراغ قرمز مشهور سیدنی با گذشته ای مجذوب کننده و قدمتی تاریخی است که در دو کیلومتری شرق منطقه تجاری اداری مرکز شهر سیدنی واقع شده است. این محوطه در حدود سال 1920 یک منطقه هنری محسوب می شد تا این که در اوایل دهه 50 میلادی، به یک پاتوق محبوب برای آدم های ژولیده و هنرمند و سپس هیپی ها تبدیل شد. در خلال جنگ ویتنام، زمانی که نیروهای ارتش آمریکا برای استراحت و بازسازی خود به این منطقه وارد شدند نابودی تدریجی این منطقه شروع گشت. شب هنگام بسیاری از گردشگرانی که با کوله پشتی سفر می نمایند از هتل های آن محدوده در کافه ها و رستوران ها دور هم جمع می شوند تا شام خود را صرف نمایند و اوقات خوشی را بگذرانند. اگر در سفر خود به سیدنی، به چهارراه Kings Cross سری زدید، در پی بیلبورد بزرگ کوکاکولا در تقاطع خیابان William Street و خیابان Darlinghurst Road بگشت که معمولا به عنوان دروازه ورودی منطقه Cross شناخته می شود. اینگونه می توانید مطمئن باشید که وارد محوطه Kings Cross که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی است، شده اید.

12. باغ وحش تارونگا Taronga Zoo

در باغ وحش تارونگا Taronga که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی است، می توانید با حیات وحش جالب استرالیا از نزدیک آشنا شوید و نماهای خارق العاده از افق شهر سیدنی را دیدن کنید و لذت ببرید. این باغ وحش در شمال بندر سیدنی و در یکی از منطقه ها بالای شهر سیدنی به نام Mosman واقع شده است. بهترین و محبوب ترین بخش های این باغ وحش، پارک ماجراجویانه Lemur Adventure Park، دیدار با خرس های کوالا Koala Encounter و نمایش فک های دریایی Seal Show. برای رفتن به باغ وحش تارونگا، می توانید سوار اتوبوس هایی شوید که از ناحیه Wynyard به سمت باغ وحش حرکت می نمایند. اما راه بهتر آن است که همراه با گردشگران دیگر در اسکله مدور Circular Quay سوار یک کشتی مسافری شوید و به آنجا بروید. اقامت شبانه در باغ وحش با عنوان غرش کنید و خرناس بکشید Roar and Snore و سری کنسرت های تابستانه از مرنام جالب و پرشور باغ وحش تارونگا Taronga که یکی از منطقه ها دیدنی سیدنی و جاذبه های گردشگری سیدنی هست، به شمار می آیند.

13. هاید پارک Hyde Park

در میان هیاهوی مرکز تجاری شهر سیدنی، هاید پارک Hyde Park که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، مکانی آرام از چمنزار های وسیع، مکان های پر از سایه مناسب پیک نیک، گل ها، فواره ها و درختان انجیر است.این زمین پهناور سبز که نامش از نام Hyde Park شهر لندن گرفته شده است و شبیه یک Central Park (پارک بزرگ و معروفی در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک) کوچک است، فرصت خوبی به شما می دهد که آدمها را دیدن کنید؛ بخصوص موقع ناهار که کارمندان و کارگران شهر سیدنی به این پارک می آیند تا کفش های خود را از پا در بیاورند و به خود یک استراحت کوتاه بدهند. فواره برنزی پارک Archibald Fountain که در سال 1932 ساخته شده، یادآور اتحاد استرالیا و فرانسه در زمان جنگ اول دنیای است، بعلاوه بنای یادبود Anzac War Memorial که ساخته سال 1934 است و در نیمه جنوبی پارک واقع شده است، یادبودی برای احترام به قربانیان جنگ می باشد. در شمال هایدپارک Hyde Park، در میدان کویینز Queens Square، سه ساختمان زیبا با معماری جرجی Georgian قرار گرفته اند که شاهکار های هنری معمار محکوم و تبعیدی به استرالیا، سر فرانسیس گرین وی Sir Francis Greenway به شمار می روند. این بناهای دیدنی Hyde Park Barracks، St James Church و Supreme Court نام دارند. بنای Hyde Park Barracks که از طریق محکومین تبعیدی در بین سال های 1817 و 1819 ساخته شده، در سال های 1975 تا 1984 بازسازی شده به شرایط اولیه خود بازگشت و هم اکنون، درون این ساختمان، موزه ای درباره تاریخ سیدنی که زندگی اولین مهاجران اجباری این شهر را به نمایش می گذارد واقع شده است. در سمت شرقی هاید پارک Hyde Park، موزه Australian Museum با بزرگ ترین کلکسیون تاریخ طبیعی در کل کشور استرالیا قرار گرفته است.

14. گالری هنر نیو ساوث ولز Art Gallery of New South

گالری هنر نیو ساوث ولز Art Gallery of New South Wales که از طریق زمین های وسیع، سبز و زیبایی احاطه شده، یکی از برجسته ترین موزه های هنری استرالیا می باشد. ساخت بنای این موزه به سال 1885 بازمی شود و گالری های نورانی و بزرگ و سالن های باشکوهی با کلکسیون های مختلفی از آثار اساتید اروپایی و هنرمندان آسیایی تا آثار مهم هنر های معاصر از سرتاسر دنیا را در خود جای داده است. این گالری بعلاوه دارای یکی از بزرگ ترین کلکسیون های هنر بومی استرالیا در این کشور است. هنر دوستان می توانند بعد از تحسین کردن همه این شاهکار های هنری، در کافه یا رستوران این گالری استراحت نمایند یا برای خرید، سری به فروشگاه کادویی آن بزنند.

15. کلیسای جامع سنت ماری St Marys Cathedral

کلیسای جامع سنت ماری St Marys Cathedral که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، روبروی هاید پارک Hyde Park واقع شده است و بین سال های 1868 تا 1882 ساخته شده است، سمبلی از شروع حضور مذهب کاتولیک در استرالیا محسوب می شود. این بنای برجسته که به سبک نئوگوتیک ساخته شده، جایگاه اسقف های اعظم سیدنی به شمار می رود. این بنا با مناره های دوقلویش، بر اساس نقشه کلیسای جامع لینکُلن Lincoln Cathedral ساخته شده است و ظاهر آن، شباهت بسیاری به کلیسای نوتردام پاریس دارد. درون کلیسا، شیشه های رنگی پنجره ها با نقش های پیچیده خود، نقش های زیبایی از نور به فضای کلیسا بخشیده اند. بهترین زمان برای بازدید از این کلیسا، موقع تعطیلات کریسمس است که این بنای فوق العاده با چراغ ها و آذین بندی بسیار زیبا، تزئین شده است.

16. خیابان مک کوآری Macquarie Street

خیابان مک کوآری Macquarie Street که یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست، از هاید پارک Hyde Park در جنوب تا خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House در شمال شهر سیدنی کشیده شده است، در قدیم، شیک ترین خیابان سیدنی به شمار می رفت. فرماندار مک کوآری Macquarie ساخت بسیاری از ساختمان های عمومی دو طرف این خیابان را که بعضی از آنها از طریق معمار تبعیدی، فرانسیس گرین وی Francis Greenway طراحی شده بودند، در دستور کار داشت. ساختمان های ماسه سنگی تحسین برانگیز که ایوان هایی در اطراف آنها برای دیدنی نماهای زیبای زمین های سبز اطراف و بندر سیدنی وجود دارد. در سال 1816، تکمیل ساخت بیمارستان سیدنی در خیابان مک کوآری Macquarie Street ، دکتر ها را تشویق کرد که دفاتر خد را در نزدیکی آن برپا نمایند. اما ظرفیت بیمارستان بیش از میزان احتیاج بود و در نتیجه، خیلی از این دفاتر به درون این بیمارستان انتقال پیدا کردند. امروزه خانه مجلس Parliament House ، ضلع شمالی بیمارستان را اشغال نموده و زمان هایی که مجلس نیو ساوث ولز برقرار است، رو به عموم باز می شود. کتابخانه استانی State Library ، قدیمی ترین کتابخانه استرالیا نیز در خیابان مک کوآری واقع شده است. از بهترین کتاب های این کتابخانه می توان از کتاب های خاطرات کاپیتان کوک (دریانورد و مکتشف بریتانیایی، کاشف استرالیا) و جوزف بنکس (دنیاگرد، مکتشف و گیاه شناس اهل بریتانیا) و بعلاوه کاپیتان بلای (دریاسالار بریتانیایی که به علت شورش ملوانانش علیه او در کشتی باونتی معروفیت دارد) نام برد.

17. محله چینی ها چاینا تاون

در شهر سیدنی نیز مانند سایر شهر های مهم دنیا، چینی ها محله مخصوص به خود را دارند که اتفاقا در سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی و منطقه ها دیدنی سیدنی هست. در محله چینی ها چاینا تاون می توانید بوی خوش ادویه جات را احساس کنید،. سوغاتی های ویژه چینی تهیه کنید و یا تجربه غذاهای اصیل آسیایی را جشن بگیرید. این محله کوچک در قسمت پیاده رو خیابان دیکسون Dixon Street بین بندر دارلینگ Darling Harbour و ایستگاه مرکزی واقع شده است. مرنام یوم چا Yum cha (مرنام صرف چای با انواع خوراکی های خوشمزه) یکی از تفریح های محبوب در این منطقه از سیدنی است و بازار شب آدینه جشنی از خوراکی ها با همه نوع غذا از و تا برگزار می شود. در اولین شب بعد از بیست و یکم ژانویه که ماه کامل در آسمان دیده می شود، خیابان های محله چینی ها چاینا تاون بخاطر جشن سال نو چینی زنده و پرشور می شوند. نزدیک محله چینی ها ، بازار Paddys Markets از چهارشنبه ها تا یکشنبه ها با صد ها غرفه فروش محصولات تازه، لباس های مد روز و سوغاتی ها برپا می شود.

بهترین محل های اقامت در سیدنی

برای کسانی که برای اولین بار به شهر سیدنی می آیند، منطقه The Rocks که بخش تاریخی شهر به شمار می آید با منظره های زیبای بندر، ساختمان های تاریخی، موزه ها، فروشگاه ها، گالری ها و کافه های حیاط دار، ، بهترین نقطه برای شروع بازدید از جاذبه های سیدنی است. بسیاری از مهم ترین و مشهور ترین جاذبه های دیدنی این شهر از جمله پل هاربور سیدنی Sydney Harbour Bridge ، خانه اپرای سیدنی Opera House و باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens در فاصله بسیار کم از این منطقه قرار دارند که می تواند به آسانی و به صورت پیاده طی شود. بعلاوه اسکله مدور Circular Quay که نقطه شروع سفرهای کشتی های تفریحی و کشتی های مسافر بری می باشد ، در حد یک پیاده روی کوتاه با این منطقه فاصله دارد. لیست زیر، بهترین و پر امتیاز ترین هتل های این ناحیه هستند :

محل اقامت لوکس و تجملی :

هتل های لوکس و پر تجمل در شهر سیدنی، به همان میزان نیز گران قیمت هستند. بهترین پیشنهاد ما برای اقامت در هتلی تجملی و شیک، هتل Park Hyatt است که نزدیک به ساحل واقع شده است و یکی از بهترین هتل های کشور استرالیا محسوب می شود. هتل مجلل Shangri-La Hotel و هتل چهار فصل Four Seasons پیشنهادات دیگر ما هستند که همگی منظره های خیره نماینده از بندر را به میهمانان خود ارائه می نمایند.

محل اقامت عالی :

بسیاری از هتل های شهر سیدنی، در عین زیبایی و مجهز بودن، هزینه های مناسبی دارند. برای مثال، هتل کوچک Harbour Rocks Hotel که در نزدیکی ترمینال کشتی های مسافری اسکله مدور قرار گرفته است و از میهمانان خود در یک محیط دنج و آرام استقبال می نماید. برای خانواده ها و گردشگرانی که در پی محل اقامتی به شکل آپارتمان هستند، هتل Quay West Suites می تواند بهترین انتخاب باشد. هتل Marriott Sydney Harbour در اسکله مدور Circular Quay نیز انتخاب بسیار خوبیست، از این لحاظ که یکی از نزدیک ترین هتل ها به مراکز خرید مرکز شهر سیدنی محسوب می شود.

محل اقامت مقرون به صرفه :

هتل های خوب و مقرون به صرفه قیمت نیز در شهر سیدنی کم نیستند. برای گردشگرانی که بودجه زیادی ندارند و هزینه اقامت برایشان خیلی مهم است، هتل های The Australian Heritage Hotel و The Mercantile Hotel از هتل های مقرون به صرفه و با کیفیت شهر سیدنی هستند که اتاق های بسیار خوب با هزینه مناسب در اختیار میهمانان خود می گذارند.

نکته مهم : چگونه از سفر خود به سیدنی بیشترین لذت را ببریم

برخلاف طراحی با قاعده و جا دار شهر های تازه تر کشور استرالیا، شهر سیدنی مانند یک پازل پیچیده ، پر از مسیر های یک طرفه و کوچه ها و خیابان های باریک است. بهترین پیشنهاد برای کسانی که اولین سفر خود به سیدنی را تجربه می نمایند، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تورهای ویژه موجود در شهر سیدنی می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2165

به "معرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنی (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنی (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید