ایران و تاجیکستان ریشه و زبان و فرهنگ مشترک دارند

به گزارش لیسون، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ایران و تاجیکستان ریشه و زبان و فرهنگ مشترک دارند.

ایران و تاجیکستان ریشه و زبان و فرهنگ مشترک دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هیات تاجیکستانی که برای فراهم کردن مقدمات توسعه گردشگری و امضای تفاهم نامه به تهران آمده، در سفر به خراسان رضوی از تاسیسات گردشگری، ظرفیت های گردشگری سلامت و دیگر جاذبه های گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد.

سید جواد موسوی توضیح داد: آمادگی داریم تور آشناسازی برای فعالان گردشگری و فعالان رسانه تاجیکستان برگزار و از آنها میزبانی کنیم. تجارب خوبی را استان در ساخت واحدهای اقامتی، خدمات رسانی و پذیرایی دارد که این تجربیات می تواند به تاجیکستان منتقل گردد.

بعلاوه حبیب الله امیر بیک زاده، معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان بیان نمود: برای اجرایی شدن تبادلات گردشگری بخش خصوصی ترکمنستان با بخش خصوصی ایران مذاکره خواهیم کرد تا تفاهماتی صورت بگیرد.

وی با حضور در مراسم بزرگداشت و گلباران آرامگاه خیام نیشابوری بیان نمود: با توجه به اینکه مردم هر دو کشور یک زبان، یک فرهنگ و یک ریشه دارند، نسبت به یکدیگر دلبستگی زیادی دارند. مردم تاجیکستان ایرانی ها را از صمیم قلب دوست دارند و فارسی صحبت کردن را افتخار خود می دانند.

معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان با اشاره به قدمت و هویت فرهنگی و تاریخی نیشابور گفت: نیشابور می تواند در برنامه سفر گردشگران خارجی به عنوان مقصد سفر آنان قرار گیرد و گردشگران خارجی با حضور در نیشابور می توانند سفری به یادماندنی را تجربه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2056

به "ایران و تاجیکستان ریشه و زبان و فرهنگ مشترک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و تاجیکستان ریشه و زبان و فرهنگ مشترک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید