برای تنوع مد و لباس، بیشترین بهره را از ظرفیت فرهنگ ایرانی ببریم

به گزارش لیسون، محمدمهدی اسماعیلی در رویداد تخصصی پوشاک سنتی دنیا اسلام گفت: مجموعه وزارت فرهنگ جهت تنوع بخشی در حوزه مد و لباس تمام کوشش خود را می نماید تا بیشترین بهره را از ظرفیت بالای فرهنگ ایرانی و اسلامی ببرد.

برای تنوع مد و لباس، بیشترین بهره را از ظرفیت فرهنگ ایرانی ببریم

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نخستین رویداد تخصصی پوشاک سنتی دنیا اسلام که در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار گردید، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ با همراهی دولت اهتمام جدی برای ساماندهی بخش مد و لباس دارد و در این راستا از همه ظرفیت های بالقوه هنری استفاده خواهد شد.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی اعلام نمود: وزارت فرهنگ جهت تنوع بخشی در حوزه پوشش با تاثر از مسیولیت اجتماعی تمام کوشش خود را خواهد نمود تا از ظرفیت بزرگ فرهنگ ایرانی، اسلامی بیشترین بهره را ببرد.

وی ادامه داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس موظف است تا با شناسایی همه ظرفیت های متعلق به فرهنگ کشورهای دنیا اسلام، تمام این ظرفیت های فرهنگی، تمدنی را به عرصه بیاورد و ما به عنوان یک امت واحده اسلامی باید با برپایی چنین رویدادهایی در پی هم افزایی فرهنگی ملت های مسلمان باشیم

اسماعیلی در سرانجام گفت: نخستین رویداد تخصصی پوشاک سنتی دنیا اسلام، برنامه آغازین برای جهت هم افزایی با دنیا اسلام است و مسلما رویدادهای اینچنین با برنامه ریزی مدون ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است نخستین همایش و جشنواره بین المللی پوشاک سنتی دنیا اسلام به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل ماه و نهادهای علمی و فرهنگی از 8 تا 13 اردیبهشت 1401 ،ساعت 22-18 در برج میلاد تهران با حضور پژوهشگران ومقامات داخلی وخارجی برگزار می شود.

توجه به مقوله فرهنگ به ویژه مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین الملل و تبیین نقش انگاره های مشترک دینی کشورهای مسلمان در این هنر و صنعت با تاکید برنقش آن در اتحاد کشورهای اسلامی از اهداف نخستین رویداد تخصصی بین المللی پوشاک سنتی دنیا اسلام است .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2040

به "برای تنوع مد و لباس، بیشترین بهره را از ظرفیت فرهنگ ایرانی ببریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای تنوع مد و لباس، بیشترین بهره را از ظرفیت فرهنگ ایرانی ببریم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تنوع مد و لباس، بیشترین بهره را از ظرفیت فرهنگ ایرانی ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید