آنالیز اختصاصی شبکه چی: مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400

به گزارش لیسون، بی شک تی پی لینک Archer VR400 یکی از پرفروش ترین مودم های ADSL/VDSL بازار ایران است.

آنالیز اختصاصی شبکه چی: مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400

چندین سال است که این مودم ساخته شده و وارد ایران شده و حتی نسخه های مختلف اروپایی و امریکایی و آسیای شرقی آن نیز در این بازار عرضه شده و از سوی کاربران ایرانی با استقبال خریداری شد.

فرمول تعیینات مناسب و کافی به همراه قیمت مناسب باعث شد مودم تی پی لینک آرچر وی آر 400 سر زبان ها بیفتد و مردم تمایلی به خرید آن داشته باشند.

تا پیش از به هم ریختگی اوضاع بازار شبکه ایران در سال 99 و گرانی و نایابی مودم، Archer VR400 نهایتا قیمتی 900 هزار تومانی داشت. اگر به گذشته کمی دورتر برگردیم؛ قیمت این مودم 500 الی 600 هزار تومان بود.

نه تنها در ایران بلکه در دنیا از این مودم روتر VDSL رده متوسط استقبال شد و سایت هایی مانند آمازون و ای بی به سرعت آن را فروخته و با تقاضاهای بی شماری روبرو شدند.

شرکت تی پی لینک این محصول را در مارس 2017 روانه بازار کرد. زمانی که مودم ها و روترهای با سرعت چند گیگابیت در اوج شهرت بودند و مدت ها بود وای فای AC1200 برای مردم عادی شده بود ولی تعیینات خوب سخت افزاری این مودم به همراه قیمت مناسب آن باعث شد نظر کاربران را تغییر دهد.

مدت ها بود دوست داشتم از نزدیک این مودم را به دست گرفته و با آن کلنجار بروم. بارها به کاربران و خواننده های سایت پیشنهاد خریدش را داده بودم ولی خودم هنوز از دیدنش محروم بودم.

تا اینکه در اوایل سال که برنامه کوچ از اینترنت ADSL به VDSL جدی شد؛ این مودم را برای خودم خریدم و اکنون یک تجربه دو ماهه استفاده از آن را پیدا کردم.

بدون اینکه بخواهم اضافه گویی کنم و حوصله مخاطب را سر ببریم؛ گزارش تجربه من از این مودم VDSL را بخوانید:

تعیینات سخت افزاری: متوسط و دوست داشتنی

تی پی لینک آرچر وی آر 400 یک مودم روتر دو بانده +ADSL2 و VDSL2 در رده AC1200 است. خوب اینها یعنی چه؟

+ADSL2 یعنی از تمام نسخه های استاندارد ADSL پشتیبانی نموده و حداکثر سرعت دانلود 24 مگابیت را به کاربر می دهد. در ایران اینترنت ADSL بالاتر از 16 نداریم و حتی اگر طرح افزایش سرعت 4 برابری اینترنت پرسرعت مخابرات و شرکت های دیگر را هم حساب کنیم؛ حداکثر سرعت به زیر 24 مگابیت می رسد. بنابراین؛ این مودم برای کاربران اینترنت ADSL در ایران کاملا مناسب و کافی است.

VDSL2 یعنی از استانداردهای ITU G.993.2 و ITU-T G.993.5 و ITU-T G.998.4 پشتیبانی نموده و از حداکثر سرعت دانلود 200 مگابیت برخوردار است. باز هم در ایران هنوز اینترنت VDSL بالاتر از 100 مگابیت نداریم و این مودم کاملا با سرویس VDSL هر شرکتی از جمله مخابرات و شاتل همخوانی و هماهنگی دارد.

AC1200 به معنی وای فای دو بانده از نسل وای فای 5 یا 802.11ac با سرعت حداکثر 1.2 گیگابیت (1200 مگابیت) روی هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز است.

معمول روترهای محبوب AC1200 این گونه است که روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 300 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 867 مگابیتی به نمایش می گذارند.

اشاره کردم که این روزها سرعت روترهای بی سیم خیلی بیشتر است و حتی روترهای وای فای 6 وارد بازار شدند که یک نسل سریع تر و پیشرفته تر از وای فای 5 هستند ولی واقعیت این است که برای کاربران خانگی روتری با سرعت 1.2 گیگابیت یا یک پله بالاتر 1.7 گیگابیت کافی است.

به همین خاطر وای فای این مودم روتر بیشتر احتیاجهای کاربران را تامین می نماید. در بخش آنالیز اشاره می کنم سرعت عملی این مودم چقدر است.

در درگاه های ارتباطی هم این مودم کامل است با یک ضعف عظیم: چهار درگاه LAN/WAN دارد که سه درگاه LAN صد مگابیتی و یک درگاه LAN/WAN هزار مگابیتی است. یک درگاه USB 2.0 برای اشتراک گذاری اطلاعات و نصب چاپگر و تجهیزات دیگر دارد و درگاه خط تلفن ثابت RJ11 برای استفاده از اینترنت ADSL/VDSL.

فکر کنم متوجه نقطه ضعف عظیم این مودم در بخش درگاه های ارتباطی شدید: درگاه های LAN صد مگابیتی! شاید آرزو می کردیم ای کاش همه درگاه های این مودم هزار مگابیتی بودند.

کلیدهایی که از یک مودم روتر انتظار داریم را پوشش می دهد. یک کلید برای روشن/خاموش کردن مودم، یک کلید برای روشن/خاموش کردن وای فای هنگامی که فقط می خواهیم از اینترنت به صورت کابلی استفاده کنیم؛ یک کلید ریست و یک کلید WPS.

برای هر شبکه وای فای به طور جداگانه کلید روشن/خاموش ندارد (شاید یک عیب نه چندان مهم) ولی در بخش چراغ ها برای هر فرکانس و همین طور درگاه و اینترنت و خط تلفن چراغ سبز رنگی تعبیه شده است.

سه آنتن خارجی ثابت این مودم با قدرت 5 دسی بل هم خودنمایی می نمایند. شاید بعضی کاربران دوست داشته باشید آنتن های خارجی قابل جدا شدن باشند ولی من فکر نمی کنم روزی برسد که احتیاج به تعویض آنتن ها داشته باشم.

باید در انتهای این بخش به یک نکته بسیار مهم اشاره کنم: این مودم روتر از اینترنت و اتصال 3G/4G هم پشتیبانی می نماید به این معنی که می توانید یک دانگل 3G/4G را به درگاه USB وصل نموده و اینترنت همراه را روی وای فای به اشتراک بگذارید.

همین طور، امکان راه اندازی این مودم در مود روتر بی سیم به تنهایی وجود دارد.

طراحی ظاهری: ترسناک و جدی

من از ظاهر این مودم خوشم می آید و آن را به اندازه کافی پیشرفته و مدرن می دانم. رنگ مشکی هیبتی ترسناک و جدی به مودم می دهد و هر کسی هم که تا کنون این مودم را در خانه دیده، همین نظر را دارد.

نه طراحی ساده و قدیمی و از مد افتاده روترهای قدیمی تی پی لینک را دارد و نه طراحی روترهای نسل جدید وای فای 6.

نه زیاد عظیم است که روی میز شما فضایی زیاد اشغال کند و نه خیلی کوچک است که به حساب نیاید و بخواهید جایی پشت میز و کتابخانه و تلویزیون پنهان کنید. اندازه این مودم 243 در 160 در 32.5 میلی متر با وزنی سبک برای روترهای بی سیم این چنینی است.

رنگ مشکی روتر براق است و نه کدر تا در تابش نور به خوبی جلوه گری کند. رنگ مشکی این عیب را دارد که زود گرد و خاک را به خود گرفته و نشان می دهد.

طراحی فلت یا تخت روتر با دو شیار عظیم در وسط آن جالب است و شاید برای اولین بار باشد که آن را می بینید. چراغ های LED در پنل جلویی به خوبی ردیف و چینش شدند تا همواره جلوی چشم شما باشند.

درگاه های پشتی به اندازه کافی از هم فاصله دارند و درهم نرفتند. جای دست دارید چند کابل شبکه به درگاه های LAN بزنید یا آنتن ها را به هر جهتی که دوست دارید؛ بچرخانید.

شیارهای تهویه هوا در زیر مودم هستند؛ به همین دلیل بهتر است همواره یک اندازه کوچکی فاصله میان میز و بدنه مودم باشد تا جریان هوا به خوبی راهنمایی گردد.

در جعبه مودم دو کابل خط تلفن، یک اسپلیتر، یک آداپتور برق، یک کابل شبکه Cat5 و دفترچه های راهنما و گارانتی و نصب قرار داده شدند. آداپتور برق مودم خروجی 12 ولت و 1.5 آمپر دارد.

نصب و راه اندازی و پنل مدیریتی: آسان، کاربرپسند و جذاب

بیشتر از دو سه دقیقه احتیاج ندارید تا همه چیز راه بیفتد و از این مودم لذت ببرید. خیلی آسان و سریع نصب می گردد و بعد می توانید سراغ تنظیمات پیشرفته یا دستکاری هایی که دوست دارید بروید.

برای دریافت آدرس IP هیچ گونه دردسری (برخلاف بعضی مودم ها و روترها) ایجاد نکرد. برای آغاز و ورود به پنل از شما رمزعبور جدید می خواهد که یک مزیت عظیم از نظر من بود. چون بسیاری از مودم ها با رمز پیش فرض کار می نمایند و بعدا مسائل امنیتی سراغ کاربر می آید.

از شما منطقه و کشور محل سکونت و تنظیم مودم را می پرسد که ایران هم در میان کشورها دیده می گردد.

مرحله بعدی تنظیمات اینترنت ADSL یا VDSL، نام شرکت سرویس دهنده و اطلاعات نام کاربری و رمزعبور اتصال را می خواهد.

در صفحه بعدی به سادگی می توانید برای هر دو شبکه بی سیم دستگاه نام و رمزعبور وای فای تعریف کنید. به طور پیش فرض، خودش دستگاه نام ها و رمزهایی پیشنهاد داده که من توصیه می کنم حتما تغییرشان دهید.

به همین راحتی به اینترنت وصل می شوید و دو شبکه وای فای مجزا با نام و رمز عبور تعیین دارید. می توانید پنل مدیریتی دستگاه را به طور کامل کنار بگذارید یا اینکه سراغ تنظیمات پیشرفته آن بروید.

من اولین کاری که بعد از راه اندازی یک دستگاه مودم جدید انجام می دهم؛ به روزرسانی فریم ویر دستگاه است. خوش بختانه، برای این دستگاه هم یک فریم ویر جدید عرضه شده بود و من توانستم در چند دقیقه آن را دانلود و نصب کنم.

رابط کاربری پنل مدیریتی روتر آرچر وی آر 400 تی پی لینک نسبت به مدل های قدیمی تر بسیار بهتر، ساده تر و کاربرپسندتر شده است.

نمی توانم بگویم هنگام کار با آن خیلی راحت هستید یا یک رابط کاربری مدرن و پیشرفته است ولی این اطمینان را می دهم که با آن مسئله ای نخواهید داشت و سریعا هر تنظیم و ابزار و قابلیتی که بخواهید را پیدا می کنید.

ابزارهایی مانند تعریف شده میهمان برای هر فرکانس رادیویی، پنل کنترل والدین، تعریف کیفیت سرویس و اولویت دهی به دستگاه ها، IPTV، نت فورواردینگ، USB Sharing، تنطیمات مربوط به فایروال و بلوکه کردن آدرس ها و فیلترها، VPN و غیره در منوی سمت چپ در دسترس هستند.

در بخش Security تنظیماتی مانند اکسس کنترل، فایروال IPv6، سرویس های فیلترینگ و DoS پروتکشن را می بینم. هریک از این تنظیمات به صورت ساده و محدودی عرضه شده و شاید روی روترهای بی سیم دیگر شما تنظیمات پیشرفته تری دیده باشید.

تی پی لینک با فرض اینکه یک کاربر معمولی در خانه به تنظیماتی بیشتر از این ها احتیاج ندارد؛ سعی نموده بعضی تنظیمات پیشرفته را حذف کند و به سوی مینیمال سازی و ساده سازی بروند و قضایا پیچیده نگردد.

درباره بخش VPN باید گفت فقط تنظیمات وارد کردن یک پروکسی را دارید و نمی توانید یک وی پی ان کامل را نصب و راه اندازی کنید. تنظیماتی که در این بخش دیده می گردد عبارتند از OpenVPN و PPTP VPN و IPSec و VPN Conections

اپلیکیشن مودم: کاملا کاربردی

این روزها همه مودم روترها و روترهای بی سیم به همراه یک اپلیکیشن موبایل عرضه می شوند. اپلیکیشن موبایل به کاربران اجازه می دهد به بعضی از تنظیمات و امکانات دستگاه به راحتی دسترسی داشته باشند و سریع تر کارها را انجام دهند.

تی پی لینک برای مودم روترهای خود اپلیکیشن Tether را معرفی نموده است. آدرس دانلود این اپلیکیشن هم روی جعبه دستگاه و هم در پنل مدیریتی به شما نشان داده می گردد.

افزون بر این، اگر وارد سایت تی پی لینک شوید یا یک جست وجوی ساده در اینترنت داشته باشید؛ لینک دانلود آن از روی گوگل پلی و اپ استور اپل را پیدا می کنید.

پس از اینکه اپلیکیشن Tether را نصب کردید؛ باید به وسیله وای فای به یکی از شبکه های بی سیم مودم روتر تی پی لینک VR400 وصل شوید تا بتواند دستگاه را شناسایی کند. اگر دستگاه به درستی شناسایی شد و نام آن در اپلیکیشن نمایش داده شد؛ باقی کار بسیار شیرین و لذت بخش است.

اپلیکیشن Tether به نظرم ساده ولی کاملا کاربردی است. در صفحه اصلی می توانید دو شبکه وای فای تعریف شده روی مودم روتر را مشاهده کنید و مهم تر اینکه سریعا رمزعبور هر شبکه را بیابید و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای طولانی نشدن صحبتم، وارد داستان اشتراک گذاری رمزعبور نمی شوم.

همین طور، در کمتر از چند ثانیه می توانید برای هر شبکه وای فای یک شبکه میهمان (Guest Network) تعریف کنید و نام آن به همراه رمز عبور را به دیگران بدهید و خیالتان از بابت امنیت شبکه خودتان راحت باشد.

در برگه Clients می توانید فهرست دستگاه های متصل به مودم روتر تی پی لینک VR400 را مشاهده کنید. همه دستگاه های با آدرس آی پی و آدرس مک به شما نشان داده می شوند.

در مهم ترین برگه این برنامه می توانید به ابزارهایی مانند کنترل والدین، اشتراک گذاری وای فای، تغییر مد مودم روتر، مدیریت سیستم از جمله ریستارت مودم یا تغییر رمزعبور روتر و غیره دسترسی داشته باشید.

تقریبا تمام تنظیمات مهمی که روی پنل مدیریتی یک روتر در دسترس هستند را می توانید در اینجا داشته باشید و به سادگی آن ها را انجام دهید.

استفاده از اپلیکیشن را مقایسه کنید با ورود به پنل مدیریتی تحت وب مودم روترها و مثلا تغییر یک رمزعبور وای فای؛ تا متوجه شوید کار چقدر ساده تر شده است.

ارزیابی و آنالیز: با کمی تخفیف بسیار خوب

خوش بختانه، با این مودم پیروز شدم سرعت اینترنت 16 مگابیت ADSL پارس آنلاین، اینترنت ADSL ویژه شاتل با سرعت حداکثر 24 مگابیت و اینترنت VDSL2 پارس آنلاین با حداکثر سرعت 100 مگابیت را تست کنم.

در اینترنت ADSL پارس آنلاین، اگرچه طرح 16 مگابیتی را خریداری نموده بودم ولی به خاطر ترافیک زیادی شبکه و همین طور نویز خط تلفن و مسائل دیگری که تقریبا همه کاربران ADSL با آن آشنا هستند؛ سرعتی بالاتر از 11 مگابیت تجربه نکردم. میانگین سرعت در طول روز هم دانلود 7 الی 8 مگابیت با آپلود زیر یک مگابیت بود.

وقتی درخواست اینترنت VDSL شاتل را دادم و نصب شد؛ تنظیمات مودم را روی ADSL قرار دادم و سرعت اینترنت به مرز 22 مگابیت رسید. آپلود هنوز پایین و زیر 2 مگابیت بود. میانگین سرعت همواره بالای 21 مگابیت بود که با آن می شد به راحتی همه کارهای خودم را انجام بدهم.

اما هنگامی که تنظیمات مودم تی پی لینک وی آر 400 را روی اینترنت VDSL گذاشتم؛ داستان دیگری رقم خورد و برای اولین بار اینترنت بالای 70 مگابیت را تست زدم. این قدر اینترنت سریع و روان بود که باورنکردنی به نظر می رسید.

میانگین سرعت محدوده ای بین 65 تا 70 مگابیت بود ولی به حداکثر سرعت دانلود 72 مگابیت و آپلود 39.78 مگابیت هم رسیدم. این سرعت با اتصال مستقیم مودم به لپ تاپ با کابل شبکه به دست آمده است.

در دانلودها سرعت تا 9 مگابایت می رسد:

روی وای فای، سرعت اینترنت نزدیک به 35 الی 36 مگابیت در بهترین حالت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز است:

اما روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت دوباره به رمز 70 مگابیت می رسد:

مودم قطع و وصلی اینترنت ندارد؛ روی هر دو نوع اینترنت می توان گفت کیفیت خوبی را تجربه می کنید. به ویژه در وای فای سرعت اینترنت همواره ثابت و رو به جلو است. این طور نیست که یک بار سرعت اینترنت 10 مگابیت و بار دیگر سرعت اینترنت بالای 30 مگابیت باشد.

در وای فای و تست های سنجش قدرت سیگنال ها، آن چیزی که از مودم VR400 انتظار داشتم را نگرفتم. شاید من انتظار زیادی داشتم.

به طور کلی، برای یک آپارتمان با مساحتی 60 الی 100 مترمربع پیشنهاد می گردد. اگر آپارتمانی عظیم تر داشته باشید یا خانه ویلایی عظیم تر دارید و مثلا اتاق شما با محل نصب روتر فاصله زیادی دارد؛ احتمالا وای فای خوبی دریافت نمی کنید.

سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز به ویژه اگر نزدیک مودم روتر باشید و هیچ مانعی نباشد؛ بسیار بالا است. در فاصله دو متری سرعت وای فای این باند رادیویی نزدیک به 400 مگابیت است (462 مگابیت هم ثبت شده است). وقتی کمی فاصله می گیرید؛ سرعت به 390 و بعد 290 و در فاصله ده متری به 260 مگابیت می رسد.

در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت چندان بالا نیست ولی قدرت آنتن دهی خوبی دارد و برای اتاق های دور از روتر یا مکان هایی که دارای مانع هستند؛ توصیه می گردد.

روی این فرکانس و در فاصله دو متری سرعتی 72 متری به دست آمد و وقتی به فاصله 5 متری مودم رفتیم؛ سرعت به مرز 58 مگابیت رسید. به تدریج که دورتر شدیم؛ سرعت افت نموده ولی همچنان آنتن دهی خوبی داشت. در فاصله 10 الی 12 متری سرعت 23 مگابیت بود.

اما عظیم ترین مشکل من با مودم زمانی اتفاق می افتاد که چند دستگاه به طور همزمان داشتند از اینترنت دانلود/آپلود می کردند یا مشغول استریم بودند. مثلا، لپ تاپ که با کابل شبکه به مودم وصل بود؛ در حال پخش آنلاین فیلم و گوشی موبایل هم می خواست یک ویدیو روی لایو اینستاگرام بگذارد.

در این حالت تقریبا اینترنت گوشی بسیار ضعیف و لاک پشتی می شد یا نمی گردد صفحات دیگری روی لپ تاپ باز کرد.

دلیل این مشکل هم عدم پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO و Beamforcing روی مودم است که بتواند امکان استریم همزمان چند دستگاه را با هم فراهم کند.

مشکل دیگری که در طول چندین هفته کار با این مودم مشاهده شد؛ اختلال در باند رادیویی 5 گیگاهرتز و عدم اتصال یا شناسایی این باند توسط گوشی و لپ تاپ بود. به طور عادی این مشکل وجود ندارد ولی شاید در هر 10 باری یک بار رخ داد که فرکانس 5 گیگاهرتز اصلا شناسایی نشد.

قیمت و نتیجه گیری: سوگلی که طلا شد

آبان 98 این مودم 600 هزار تومان بود. اسفند 98 به نزدیک 900 هزار تومان رسید و من در اوایل فروردین 98 به قیمت 1 میلیون و 30 هزار تومان خریدم.

الان اگر در بازار باشد و بتوانید گیر بیاورید؛ باید بهای خونتان را برایش بپردازید. از 2 میلیون تومان به بالا می فروشند. در چند فروشگاه نزدیک به 2/300/00 تومان دیدم.

تصور کنید این مودم هنوز قیمتی 600 تا 800 هزار تومان داشت! در آن صورت هر کاربر خانگی می توانست از امکانات و قابلیت های یک مودم نسبتا به روز استفاده کند.

در بخش آنالیز این مودم اشاره کردم؛ برای کاربران خانگی معمولی یک مودم بسیار مناسب است. هم از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می نماید و هم وای فای دو بانده نسبتا خوبی خواهید داشت.

امکانات و قابلیت های پنل مدیریتی به همراه نرم افزار موبایل آن هم تمام احتیاجهای رایج و روزانه شما را برطرف می نماید.

در سرعت و کیفیت ساخت و کارایی امتیاز خوبی کسب نموده و من در این مدت دو ماه استفاده از آن به هیچ مسئله ای حادی برخورد نکردم جز اینکه از قابلیت MU-MIMO پشتیبانی نمی نماید و نمی توانید با سرعت و کیفیت بالایی همزمان چند دانلود با چند دستگاه مختلف داشته باشید.

در یک جمله می توان گفت یکی از بهترین مودم روترهای DSL رده متوسط بازار ایران است.

جدول تعیینات محصول

نام محصولTP-Link Archer VR400 AC1200 Wireless ADSL/VDSL Modem Router
استاندارد بی سیم 802.11b/g/n/ac
سرعت و فرکانسوای فای دوبانده 1200 مگابیتی، فرکانس 2.4 گیگاهرتز 300 مگابیت و فرکانس 5 گیگاهرتز 867 مگابیت
امکانات ارتباطی1 درگاه WAN/LAN گیگابیتی - 3 درگاه LAN صد مگابیتی - درگاه USB 2.0 و 3 آنتن خارجی 5db
امکانات ویژه اپلیکیشن Tether - پشتیبانی از 3G/4G - کنترل والدین - شبکه میهمان - IPTV
قیمت حدود 2 میلیون تا 2 میلیون و سیصد هزار تومان

دیروز در خبر مخابرات: نزدیک به نیمی از مشترکان اینترنت VDSL نخواستند؛ محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی مخابرات ایران به نکته ای اشاره کردند که برای…

برای استفاده از اینترنت VDSL احتیاج به مودم VDSL داریم. در مطلب تفاوت مودم های ADSL با مودم های VDSL چیست؟ به طور کامل درباره تفاوت های مودم های…

همان طور که پیش بینی می شد و زمزمه هایی از اواخر سال پیش و آغاز سال جدید و مشاهده تحرکات بازار شنیده می شد؛ بازار ایران از مودم ADSL…

همواره با آشفتگی بازار، باید منتظر عرضه کالاها و محصولات نامرغوب و بی کیفیت یا جنس تقلبی بود. دقیقا، مانند بازار مودم و تجهیزات شبکه خانگی…

گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا گردد و حالا بعضی سایت ها گزارش دادند؛…

اگر بخواهیم یک مودم VDSL نسبتا خوب زیر 2 میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم؛ دی لینک DSL-2888A می تواند یکی از انتخاب ها باشد که البته…

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1058

به "آنالیز اختصاصی شبکه چی: مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز اختصاصی شبکه چی: مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اختصاصی شبکه چی: مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید