تور قطر: آنالیز مسائل منطقه ای در ملاقات ماکرون و امیر قطر

به گزارش لیسون، رئیس جمهور فرانسه در سفری به دوحه مرکز قطر با امیر این کشور ملاقات و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

تور قطر: آنالیز مسائل منطقه ای در ملاقات ماکرون و امیر قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوان امیر قطر در بیانیه ای بیان کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه آدینه شب (دیشب) با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات کرد.

دو طرف در این ملاقات روابط محبت آمیز، همکاری دو کشور و راهکارهای تقویت و توسعه روابط در زمینه های مختلف را آنالیز کردند.

ماکرون و امیر قطر بعلاوه همکاری های مالی، سرمایه گذاری، دفاعی، امنیتی، آموزشی و توسعه ای به منظور تحقق منافع متقابل دو کشور را مورد آنالیز قرار دادند.

دو طرف بعلاوه به بیان دیدگاه خود درباره پاره ای از مسائل دارای اهتمام مشترک در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات منطقه پرداختند.

امیر قطر پس از این ملاقات در حساب توئیتری خود نوشت: روابط قطر و فرانسه در زمینه های مختلف از جمله مالی، دفاعی، امنیت و تبادل تجربیات فرهنگی و ورزشی شاهد رشد است.

وی اضافه نمود که در ملاقات با ماکرون افق های تقویت همکاری بین دو کشور و مهم ترین مسائل منطقه و دنیا را آنالیز نموده است.

ماکرون نیز در حساب توئیتری خود نوشت: قطر شریک استراتژیک است. همکاری ما قدیمی و دوستی ما قوی است و این چیزی است که من آمده ام امروز یکبار دیگر بر آن تأکید کنم.

ماکرون روز آدینه (دیروز) بعلاوه در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی ملاقات کرد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1940

به "تور قطر: آنالیز مسائل منطقه ای در ملاقات ماکرون و امیر قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: آنالیز مسائل منطقه ای در ملاقات ماکرون و امیر قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید