ادامه اعتصابات فرانسه ، اختلال در مترو و مدارس ، معترضان: ادامه می دهیم

به گزارش لیسون، اتحادیه ها امیدوارند موفقیت سال 1995 خود را تکرار کنند. آنها در اعتصاب سه هفته ای سیستم ریلی و متروی دهه 90 میلادی دولت را به پسگیری مصوبه اصلاح قانون بازنشستگی وادار کردند.

ادامه اعتصابات فرانسه ، اختلال در مترو و مدارس ، معترضان: ادامه می دهیم

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

معترضین در فرانسه نهمین روز اعتصاب سراسری حمل و نقل را ادامه داده اند و قصد دارند اعتراضات خود را علیه تغییر قانون بازنشستگی دولت ادامه دهند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنها قصد دارند اعتراضات خود را در تعطیلات ادامه داده و دولت را وادار به عقب نشینی کنند.

مقامات اعلام کرده اند که آماده مذاکره هستند. ژان میشل بلانکر وزیر آموزش و پرورش دولت فرانسه در دیدار با کنندگان معلمان تلاش کرد تا به تعطیلی کلاس ها انتها دهد.

اعتصابات سراسری فرانسه باعث اختلال در رفت و آمد شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

استفان کروشه یکی از اعضای اتحادیه معلمان در این باره گفت: این جلسه جدی و قدرتمند برگزار شد. وی افزود: ما خواستار جزئیات بیشتر هستیم و اعتصاب خود را تا روز سه شنبه ادامه می دهیم.

اتحادیه ها امیدوارند موفقیت سال 1995 خود را تکرار کنند. آنها در اعتصاب سه هفته ای سیستم ریلی و مترو دهه 90 میلادی دولت راستگرا را به پسگیری مصوبه اصلاح قانون بازنشستگی وادار کردند. در آن سال نیز اعتصاب سه هفته قبل از عید کریسمس (تولد حضرت مسیح) آغاز شد.

مترو فرانسه در این روزها تعطیل است و تعداد محدودی از ایستگاه ها فعال هستند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

چشم انداز این اعتصابات طولانی مدت باعث ترس صاحبان کسب و کار در مهم ترین جشن های انتها سال شده است. مسافران نیز نگران به خطر افتادن برنامه سفر خود در تعطیلات هستند.

فردریک مس تولید کننده مواد اولیه فوی گرس -نوعی غذای فرانسوی با جگر اردک یا غاز- در جنوب پاریس گفت: در حال حاضر با یک فاجعه اقتصادی روبه رو هستیم و امیدوارم قبل از کریسمس راه حلی اساسی پیدا شود.

پاریس در روزهای گذشته به دلیل اعتصاب و تعطیلی مترو ترافیک سنگین روبرو شد. تعداد انگشت شماری از اتوبوس ها و قطارهای تراموا نیز کار کردند. در این مدت فعالیت سه چهارم قطارهای TGV (قطارهای سریع السیر فرانسه) نیز کنسل شده است.

اصلاح تاریخی

امانوئل مکرون در روز جمعه با همدردی و همبستگی خود را با آسیب دیدگان این حادثه اظهار داشت و افزود: اما من می خواهم دولت کار خود را ادامه دهد.

رئیس جمهور فرانسه خواستار اصلاح قانون بازنشستگی است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

تصویب قانون بازنشستگی یکی از وعده های اصلی انتخاباتی دولت مکرون به شمار می آید.

وی در جمع خبرنگاران در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این قانون اصلاح تاریخی برای کشور در قرن 21 است.

این قانون در سال جاری توسط ادوارد فیلیپ نخست وزیر این کشور معرفی شد. در این قانون بازنشستگی برخی از کارمندان زودتر بازنشسته می شود. رانندگان، کارمندان سیستم حمل و نقل ریلی و کارمندان اوپرای پاریس در این طبقه جا دارند.

--

بیشتر بخوانید:

اعتصابات در فرانسه هشت روزه شد

انصراف گردشگران از سفر به فرانسه در تعطیلات کریسمس/ دلیل: اعتصابات سراسری

پاریس در اغما؛ روز دوم اعتصابات سراسری فرانسه (+عکس)

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 654

به "ادامه اعتصابات فرانسه ، اختلال در مترو و مدارس ، معترضان: ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتصابات فرانسه ، اختلال در مترو و مدارس ، معترضان: ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید