ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه

به گزارش لیسون، مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان گفت: این سرای نوآوری با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و فراوری ثروت راه اندازی شده و توانسته فرصت شغلی برای 500 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی فراهم کند.

ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محسن لوح موسوی، مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق اصفهان و دانشگاه، بخشی از ماحاصل برنامه ریزی های اجرا شده در این سرای نوآوری را ارائه و اجرای دو طرح کلیدی با عناوین طرح پویش و طرح همصدا (همکاری موثر صنعت و دانشگاه و اتاق اصفهان) دانست و تاکید نمود: هر دو طرح با استقبال خوب صنعت استان روبرو شده است و طرح دوم، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین 140 طرح به عنوان برترین راه چاره و الگوی همکاری صنعت و دانشگاه در سال 99 انتخاب شده است.

اختصاص 7 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 99 و روبروه با بحران کرونا مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات از طرف اتاق بازرگانی به شرکت های دانش بنیان پرداخت شد اظهار داشت: این اقدام منجر به فراوری 10 محصول مختلف در حوزه کنترل بحران کرونا شد که معاونت علمی ریاست جمهوری در سال گذشته از آن ها بازدید کرد.

لوح موسوی اضافه نمود: در سال 1399 سرای نوآوری به صورت خودگردان و بدون احتیاج به بودجه دانشگاه اداره شد و کلیه هزینه های اداری و پرسنلی سرا از منابع خارجی تامین شده است. اعتبارات و بودجه اخذ شده از اتاق بازرگانی اصفهان برای سرا در حدود بیست میلیارد ریال در سال 1400 است و پیش بینی می گردد درآمد های خارجی طرح ها و قرارداد های منعقده نیز به همین میزان باشد.

همکاری 2000 میلیارد ریالی با ذوب آهن اصفهان

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه به طرح فراوری کریستالیزاتور، بر اساس رایزنی با ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاران و دانشگاه با حجم سرمایه گذاری اولیه 200 میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری کل 2000 میلیارد ریال اشاره نمود و گفت: این طرح تا مرحله داوری در شورای اقتصاد دانش بنیان استان پیش رفته و هسته فناور صاحب این فناوری در مورد نمونه سازی و اخذ موافقت شرکت ذوب آهن به عنوان کارفرما اقدامات لازم را صورت داده است.

لوح موسوی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان نیز اقدام به تشکیل اسپیناف با دانشگاه با سهام برابر برای فراوری نیمه هادی کرده است. از سوی دیگر با استقرار یک هسته فناور در زمینه ارائه خدمات مهندسی از راه دور موافقت شد. با این حال به دلیل نبود فضای استقرار در حال حاضر و احتیاج به اجاره محلی در مرکز شهر اصفهان، هنوز هسته های فناور مورد نظر نتوانسته اند مستقر شوند. گفتنی است که برای حل چالش کمبود فضا در بودجه سال 1400 اجاره محلی برای تامین فضای استقرار هسته ها پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: همه فعالیت های سرا بر اساس ارتباط با صنایع فراوریی و احتیاجسنجی این صنایع است. در این راستا بیش از 10 چالش تعیین شناسایی و برای آن ها پروپوزال ارائه شده است. پ در امسال برای بازدید از 11 شهرک صنعتی مهم و حل چالش های آن ها در قالب پروژه های استارتاپی و طرح های پویش و همصدا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه با اشاره به اینکه تا به امروز به غیر از قرارداد با اتاق بازرگانی با سه شرکت عظیم تفاهمنامه منعقد شده است و یک قرارداد نیز برای هوشمندسازی شبکه توزیع برق با یک شرکت عظیم منعقد و پیش پرداخت و مرحله دوم نیز دریافت شده، توضیح داد: برای احصا استعداد ها و طرح های خلاقانه در جهت پیشبرد اهداف مدنظر، رویداد چالش فناوری و رویداد واتص (وبینار انتقال تجربیات صنعتی) و همچنین اعزام صنعتیاران سرای نوآوری به صنایع صورت گرفته است.

ایجاد 500 فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان

لوح موسوی تحقق ارتقای کیفیت زندگی مردم و فراوری ثروت را به عنوان اهداف اصلی این سرای نوآوری یاد کرد و گفت: با ایجاد 500 فرصت شغلی جدید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان سعی شد تا در این راستا گام های رو به جلویی برداریم. در ضمنً با ارائه طرح ها به سرمایه گذاران و کشف فرصت های سرمایه گذاری در قالب طرح رویش، تجاری سازی و فراوری ثروت در دستور کار سرا قرار گرفته است. در ضمنً در روبروه با بحران کرونا، 10 طرح و پروژه تعریف شد و بخشی از آن ها از جمله تجهیزات ضدعفونی کننده و کیت تشخیص کرونا ساخته شده و آزمایش تست تشخیص کرونا با تخفیف و قیمت مناسب در اختیار اعضای اتاق بازرگانی و مردم اصفهان قرار داده شد.

برگزاری ماراتن صنعتیار به منظور کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه

وی همچنین به برگزاری ماراتن صنعتیار به منظور کشف و آموزش رابطین بین صنعت و دانشگاه (صنعتیاران) توسط سرای نوآوری در بهمن ماه 99 اشاره نمود و شناسایی حداقل 5 چالش مهم صنعتی در زمینه های کولینگ تاور، خاک نسور کوره های ذوب، طراحی سرشعله، ایده های ابتکاری در زمینه جعبه های جمع شو پیک موتوری و قالب سازی سریع در شرکت همگام خودرو آسیا را از جمله ننایج آن معرفی کرد.

لوح موسوی با اشاره به جذب بیش از 2 میلیارد ریال از منابع خارج از دانشگاه برای پیشبرد اهداف سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه از اجرای طرح پویش در قالب نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی سرای نوآوری با هدف معرفی نیروی کار از دانشگاه به صنعت و شروع به کار و کارآموزی بیش از 300 دانشجو در بنگاه های مالی و دریافت بیش از 200 موقعیت شغلی برای 3000 درخواست واصل شده از طرف متقاضیان اطلاع داد.

انعقاد قرارداد استارتاپی با شرکت گلنور در مورد ساخت پنل الکترونیکی هوشمند

مسئول راه اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه در سرانجام به انعقاد قرارداد استارتاپی با شرکت گلنور در مورد ساخت پنل الکترونیکی هوشمند از پیگیری برای تاسیس شرکت در زمینه فراوری نیمه هادی ها با مشارکت بهیار صنعت و دانشگاه آزاد استان اصفهان با سهام برابر و تایید آن در شورای اقتصاد دانش بنیان استان سخن گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1615

به "ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید