بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه کجاست؟

به گزارش لیسون، یکی از دغدغه های مهم مستاجران این است که کدام محله ها برای اجاره خانه مناسب تر هستند. مناسب بودن یک امر نسبی است و هر کسی معیارهای خاصی را مدنظر دارد. به تصور بعضی، قیمت مناسب و مقرون به صرفه اجاره خانه یکی از مسایلی است که بر مناسب بودن آن تاثیر می گذارد. اما بعضی دیگر ترجیح می دهند خانه ای گران تر اجاره نمایند، اما در محله ای نسبتا آرام و ساکت ساکن شوند. به هر حال، در فرصت حاضر قصد داریم بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه را معرفی کنیم. ابتدا نگاهی به ویژگی های مهم شهر زنجان می اندازیم و در ادامه محله های مناسب این شهر را برای اجاره خانه معرفی می کنیم؛ پس همراهمان باشید.

بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه کجاست؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه

بعد از اینکه به صورت نسبی با زنجان آشنا شدید، در این بخش، اطلاعاتی در خصوص مناطق مختلف زنجان و اجاره خانه در آن ها در اختیارتان قرار می دهیم.

مناطق متمول نشین زنجان

محله هایی مانند کارمندان، انصاریان، اعتمادیه محله های متمول نشین زنجان به شمار می فرایند و اگر از تمکن بالایی برخوردارید، گزینه های خوبی برایتان خواهند بود. در این مناطق، اجاره خانه نسبتا بالاست؛ اما در عوض خانه های لوکس و آپارتمان های زیبایی را در اختیار خواهید داشت.

مناطق متوسط زنجان

محله های مرکزی زنجان نیز گزینه های مناسبی برای اجاره خانه به شمار می فرایند. مناطقی مانند خیابان سعدی، صفا، انصاریه، وحیدیه می توانند گزینه های خوبی باشند. در این مناطق می توانید با بودجه متوسط یک خانه را اجاره کنید. در این مناطق شاید خانه ها به لوکسی مناطق متمول نشین نباشند، اما می توانید خانه های مناسبی پیدا کنید.

مناطق سطح پایین زنجان

در محله هایی مانند گل شهر، پونک، کاظمیه، مهر آرا و هفده شهریور می توانید خانه هایی با پایین ترین قیمت در زنجان پیدا کنید. متأسفانه خانه ها در این منطقه کیفیت بالایی ندارند.

توصیه: اگر قصد دارید در زنجان خانه اجاره کنید، آنالیز اجاقتصادی درباره محله های مختلف و امکانات آن ها داشته باشید تا با دید بازتری اقدام کنید. به طور کلی، به نظر می رسد اگر از سطح متوسطی از درآمد برخوردارید و قصد دارید در یکی از محلات نسبتا خوب زنجان خانه بگیرید، بهتر است به محلات متوسط نشین این شهر فکر کنید.

قیمت اجاره آپارتمان در زنجان

قیمت اجاره آپارتمان در زنجان مانند سایر شهرها به موارد متعددی از جمله متراژ، سال ساخت بنا، امکانات، تعداد اتاق خواب ها، محله، تعداد واحدهای ساختمان، دارا بودن پارکینگ و انباری و… وابسته است.

اگر قصد دارید در شمال شهر زنجان خانه اجاره کنید، باید برای رهن هر متر مربع، مبلغی بین 650 هزار تا 900 هزار تومان کنار بگذارید. برای اجاره یا رهن و اجاره آپارتمان در محله های شمال شهر زنجان نیز باید همین مبالغ را در نظر گرفت و تبدیل کرد. مثلا رهن کامل یک آپارتمان 145 متری در شهرک کارمندان زنجان برایتان 120 میلیون تومان آب می خورد.

اما در مناطق مرکزی که نسبت به مناطق بالای شهر ارزان تر هستند، می توانید خانه ای با اجاره بهای کمتر پیدا کنید. مثلا در خیابان سعدی شاقتصادی برای یک خانه 120 متری باید 40 میلیون تومان پول پیش بپردازید و ماهیانه 500 هزار تومان اجاره دهید.

توصیه ما این است که در مناطق مرکزی زنجان خانه اجاره کنید، اما اگر وضع اقتصادی خوبی ندارید، می توانید برای پیدا کردن خانه سری به مناطق جنوبی زنجان بزنید و در آن مناطق با پول کمتری خانه بگیرید. به عنوان مثال برای رهن کامل آپارتمان در محله گلشهر به ازای هر متر مربع باید 250 تا 350 هزار تومان در نظر بگیرید. مثلا، برای رهن یک خانه 130 متری در این منطقه باید 70 میلیون تومان به عنوان رهن و 500 هزار تومان اجاره بپردازید. یک واحد 80 متری در شهرآرا نیز با ماهی 500 هزار تومان اجاره و 5 میلیون تومان رهن قابل اجاره کردن است.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال اجاره خانه های ویلایی هستند. همان طور که می دانید خانه های ویلایی هواداران خاص خودشان را دارند و تنها شما نیستید که آرزو دارید در یک خانه ویلایی ساکن شوید. خانه های ویلایی نیز در مناطق مختلف زنجان با قیمت های متنوع به اجاره داده می شوند. مثلا در محله انصاریه می توانید یک خانه 120 متری دو خوابه را با مبلغ 35 میلیون تومان پیش و ماهی 1 میلیون تومان اجاره در اختیار داشته باشید. اما در خیابان سعدی باید برای یک خانه ویلایی 120 متری دوخوابه در حدود40 میلیون تومان پول پیش و ماهی 500 هزار تومان اجاره بپردازید. در منطقه گلشهر می توانید با 35 میلیون پول پیش و 150 هزار تومان اجاره یک خانه ویلایی 120 متری را در اختیار داشته باشید.

برای اجاره خانه در زنجان به موارد زیر توجه کنید:

نبود خانه با متراژ پایین در زنجان

به یاد داشته باشید که زنجان شهری نسبتا کوچک است و یک کلان شهر محسوب نمی گردد. به همین دلیل بر خلاف شهرهایی مانند تهران و مشهد، نمی توان در آن آپارتمان های کوچک پیدا کرد. مثلا شاید شما بتوانید در تهران، سوییت هایی با متراژ 30 متر نیز پیدا کنید، اما پیدا کردن چنین آپارتمانی در زنجان تقریبا غیرممکن است.

توجه به نکات امنیتی برای اجاره خانه

تصور نکنید که در شهرهایی مانند زنجان که نسبت به کلان شهرها کوچک تر هستند، نیازی به رعایت نکات امنیتی ندارید. در این شهر نیز وقتی خانه ای را اجاره کردید، حتما از مشاور املاک مربوطه، کد رهگیری بگیرید. به یاد داشته باشید که نرخ تبدیل برای هر 10 میلیون رهن به اجاره در بازار املاک زنجان طبق روال سابق یکصد به سه است. یعنی هر 10 میلیون رهن با 300 هزار تومان اجاره برابری می نماید.

جمع بندی

اگر قصد رهن یا رهن و اجاره آپارتمان یا خانه ویلایی در زنجان را دارید، توصیه می کنیم که ابتدا در خصوص محله ای که قصد رهن و اجاره خانه یا آپارتمان در آن را دارید تحقیق کنید و با یک دید باز برای عقد قرارداد اقدام کنید.

همچنین توصیه ما به شما این است که اگر با محله های این شهر آشنایی ندارید از نظر مشاوران املاک یا ساکنان این شهر در نقاط مختلف برای سکونت در آن استفاده کنید.

به این مقاله چند امتیاز می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 947

به "بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه کجاست؟" امتیاز دهید

46 کاربر به "بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه کجاست؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محله های زنجان برای اجاره خانه کجاست؟"

1 دیدگاه

بهار 26 شهریور 1400

با سلام و احترام
میخواستم متوسط قیمت هر مترمربعِ خانه ای کلنگی را در بهترین محله ی شهر زنجان بپرسم از خدمتتون.

با سپاس

پاسخ به بهار
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید