برترین محله های گرگان کدام محلات هستند؟

به گزارش لیسون، برترین محله های گرگان کدام محله ها هستند و در چه قسمتی از شهر گرگان قرار دارند؟ آیا گرگان هم مانند تهران بالا شهر وپایین شهر دارد؟ تفاوت محله های متفاوت شهر گرگان در چیست؟ این ها همه سوالاتی هستند که اگر قصد خرید ملک و خانه در شهر گرگان را داشته باشید حتما به ذهنتان خواهد رسید.

برترین محله های گرگان کدام محلات هستند؟

ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی های شهر گرگان و محله های مختلف آن و تفاوت های آن ها با هم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می کنیم تا پایانی این مقاله همراه ما باشید.

برترین محله های گرگان برای زندگی

شهر گرگان هم مانند شهر تهران و دیگر شهرها دارای بالا شهر وپایین شهر است که از لحاظ مالی و اجتماعی و فرهنگی با هم تفاوت دارند. در واقع تقسیم بندی دقیق تر بالا شهر، وسط شهر و پایین شهر است که مهم ترین تفاوت میان آن ها اندازه قیمت املاک در آنها است و می تواند شرایط مالی افراد را نشان دهد.

اگر در تهران زندگی می کنید مطمئنا می دانید که منطقه شمال شهر اصطلاحا بالا شهر و منطقه جنوبی تهران پایین شهر محسوب می گردد. اما موقعیت جغرافیایی منطقه ها نمیتواند صرفا تنها عامل تاثیرگذار بر درجه آن ها باشد. برای مثال در شهر گرگان این مورد کاملا برعکس است، یعنی منطقه های که از لحاظ جغرافیایی در جنوب این شهر قرار دارند بالا شهر و منطقه های که در شمال این شهر قرار دارند پایین شهر محسوب می شوند.

بالا شهر و برترین محله های گرگان

همانطور که بالاتر اشاره نمودیم در شهر گرگان محله هایی که در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته اند قیمت بالاتری دارند. در این قسمت از شهر گرگان که بالا شهر آن محسوب می گردد برترین محله های گرگان مثل فلکه کاخ (ولیعصر)، سروش، شهرک مخابرات و جانبازان قرار دارند. خانه ها و املاک این منطقه از شهر گرگان لوکس تر و مجلل تر از بقیه محله های شهر هستند و البته قیمت املاک نیز در این نواحی بالاتر است.

وسط شهر و برترین محله های گرگان

بعد از گذشتن از بالا شهر و برترین محله های گرگان به محله های میانه آن میرسیم. در این قسمت از شهر که بخش میانی آن محسوب می گردد قیمت خانه ها نیز از بالا شهر گرگان کمتر و در حد میانه است. با اینکه در این قسمت از شهر مانند بالا شهر گرگان خانه ها و املاک لوکس زیادی دیده نمی گردد اما محلاتی قدیمی تر و اصیل تر با بافت قدیمی تر را در خود جای داده است. برای مثال محله هایی مثل خیابان حافظیه، علی محمدی، فلکه شهرداری، طالقانی، پارس، عدالت و گلشهر در بخش وسط شهر گرگان قرار گرفته اند.

پایین شهر گرگان

در پایان به بخش پایین شهر گرگان میرسیم که همانطور که گفتیم از لحاظ جغرافیایی در قسمت شمالی این شهر قرار گرفته اند. در این قسمت از شهر بیشتر خانه ها و املاک قیمت پایین تری دارند و اقشار کم عایدی ساکن آن هستند. شاید نتوان محله های موجود در این قسمت را یکی از برترین محله های گرگان نامید اما قیمت پایین تر و مناسب املاک در این قیمت باعث شده تا اقشار کم عایدی بتوانند راحت تر صاحب ملک شخصی شوند. محله هایی مثل شهرک مولوی، ویلا شهر، فلکه شهدا، شهرک امام، زیر خط کمربندی، ترمینال، شهرک شهریار، کاشانی، بلوار انتظام، مدرس، فردوسی، جهاد، حافظ و سعدی از محله های پایین شهر گرگان محسوب می شوند.

نکاتی که باید در خصوص شهر گرگان بدانید

گرگان که شهر مرکزی استان گلستان است با داشتن جاذبه های گردشگری مختلف و متعدد هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. گرگان یکی از شهرهای شمالی کشور است که با اینکه به دریا دسترسی ندارد اما با داشتن اماکن گردشگری و مخصوصا جنگل های زیبا مثل جنگل ناهار خوران و فضای تفریحی النگدره و روستای زیارت به یکی از مهم ترین نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است. در این شهر نیز مانند بقیه شهرها، برترین محله های گرگان با داشتن ویژگی های مختلف مثل نزدیکی به منطقه ها گردشگری و یا مجلل بودن خانه ها برای سفر و یا خرید ملک به سه دسته بالا شهر، وسط شهر و پایین شهر تقسیم شده اند که در بالاتر آن ها را به طور کامل شرح داده و نام بردیم.

اما حتی اگر قصد خرید ملک در گرگان را هم نداشته باشید دانستن نکات زیر می تواند برایتان جالب و مفید باشد:

  • شرایط جوی گرگان: آب و هوای بیشتر منطقه ها گرگان معتدل مدیترانه ای است. اما منطقه های که در نزدیکی صحرای ترکمنستان قرار دارند دارای آب و هوای گرم و نیمه بیابانی هستند.
  • قومیت و جمعیت شهر گرگان: شهر گرگان دارای جمعیتی حدود 274500 نفر با قومیت های مختلف است. افراد با قومیت های مختلف مثل فارسی زبانان، مازندرانی، ترکمن، ترک های آذربایجان و قزلباش، بلوچ و قزاق و سیستانی جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.
  • منطقه ها گردشگری: همانطور که بالاتر ذکر کردیم گرگان به دریای زر دسترسی ندارد اما با داشتن طبیعت زیبا منطقه ها گردشگری مختلف به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی کشور تبدیل شده است. از این منطقه ها گردشگری می توان به پارک جنگلی نهار خوران، رودخانه پلنگ پا، پارک جنگلی کردکوی، پارک ملی گلستان (اولین پارک ملی ایران) و دیوار دفاعی (سومین دیوار طولانی در دنیا) اشاره نمود.

برترین محله های گرگان برای خرید ملک

اگر اهل شهر گرگان نیستید اما قصد خرید ملک در این شهر را دارید در ابتدا باید در خصوص شرایط ملک و قیمت آن و تقسیم بندی شهر اطلاعات لازم را کسب کنید.

خرید ملک نزدیک بازارهای گرگان

خیابان امام که در نزدیکی بازار قرار گرفته است یکی از قدیمی ترین محله های گرگان است و تقریبا مرکز این شهر محسوب می گردد. بازار گرگان یکی از مراکز دیدنی این شهر است که می توان گفت زیباترین و مفرح ترین قسمت از شهر بازار نعلبندان است که میوه ها و سبزیجات تازه و سالم و ارگانیک در آن به فروش می رسد.

میدان اصلی شهر گرگان میدان شهرداری است که از طرف شرق به میدان کریمی می رسد. میدان کریمی به گونه ای مرکز جگرسراهای شهر است و بین علاقه مندان این غذای لذیذ معروفیت و محبوبیت بسیار زیادی دارد.

بعلاوه اگر قصد بازدید از مراکز تجاری لوکس و یا خرید پوشاک را داشته باشید میتوانید به خیابان ولیعصر گرگان سر بزنید. خیابان ولیعصر مرکز مراکز تجاری شیک و انواع پوشاک است.

در امتداد خیابان ولیعصر به بلوار نهار خوران خواهید رسید. این بلوار به علت داشتن درخت های قدیمی و بلند در دو طرف خیابان و داشتن فضا و چشم انداز ای زیبا معروفیت دارد و به محلی مناسب و زیبا برای پیاده روی و دوچرخه سواری تبدیل شده است. بعلاوه رستوران ها و کافه های این خیابان نیز میتوانند هنگام خستگی یا زمان سرو غذا برای استراحت بسیار مناسب باشند.

خیابان سر خواجه نیز از خیابان های معروف این شهر است که مرکز فروش لوازم خانگی و موبایل و کیف و کفش است و بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نظر خود ابتدا به این خیابان سر میزنند و معمولا نیز با دست خالی باز نمی گردند.

خرید ملک نزدیک مراکز تاریخی

یکی از خیابان های قدیمی و تاریخی این شهر خیابان لشکر است که مکان هایی مثل پادگان تاریخی و تالار فخرالدین اسعد گرگانی در این خیابان قرار دارند. علاوه بر این مکان های تاریخی چندین گالری و نمایشگاه تاریخی و خانه هایی با بافت های بسیار قدیمی و سقف های سفالی نیز در این منطقه قرار گرفته است که برای علاقه مندان به این نوع سبک معماری مجذوب کننده هستند.

خرید ملک در مجاورت پارک ها و فضاهای سبز

خیابان سروش در شهر گرگان در پایانی پارک جنگلی النگدره قرار گرفته است که خانه های ویلایی و آپارتمان های زیبایی دارد که همگی چشم انداز ای رو به جنگل و آب و هوایی معتدل و مطلوب دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2296

به "برترین محله های گرگان کدام محلات هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین محله های گرگان کدام محلات هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید