ترکیب دلنشین سنت و مدرنتیه در مغلوستان

به گزارش لیسون، 5 جاذبه دیدنی مغولستان

خلاصه کردن جاذبه های هر کشوری در چند گزینه کار بسیار سختی است. کشور مغولستان یکی از خاص ترین کشورهای جهان است که با وجود تراکم کم آن، جاذبه های دیدنی بسیار و فرهنگی غنی دارد. در این مقاله نگاهی داریم به جاذبه هایی هر چند کم از مغولستان، که بدون دیدنشان سفرتان کامل نخواهد شد! با خبرنگاران همراه باشید.

ترکیب دلنشین سنت و مدرنتیه در مغلوستان

1- اولان باتار (Ulaanbaatar)

احتمالا در سفرتان به مغولستان به اولان باتار بر می خورید. مرکز این کشور فرهنگی را می توانید با چند شب ماندن در آن بهتر درک کنید و سپس به سراغ دیدنی های خارج از شهر بروید. از آنجایی که صنعت توریسم مغولستان همچنان در حال رشد است ممکن است به سختی بتوانید راهنمای انگلیسی زبان پیدا کنید یا قطار را به صورت آنلاین قبل از رسیدن به مقصد رزرو کنید. اما نگران نباشید، مسئولین محل اقامتتان (چه در هتل باشید یا در هاستل) می توانند در پیدا کردن یک راهنمای انگلیسی زبان به شما نمایند.

اولان باتار تنها یک شهر نیست. با وجود این که اغلب جهانگردان برای تجربه های محلی و طبیعت گردی به این کشور سفر می نمایند، تاثیر فرهنگ عشایری این شهر را نمی توانند انکار نمایند. چرا که ترکیب شگفت انگیزی از سنت و مدرنیته را ارائه می دهد. در طول روز می توانید نگاهی به آثار تاریخی باستانی و معاصر بیاندازید، آسمان خراش های مدرن را ببینید و به بازار ناراتول (Narantuul) سر بزنید؛ بازاری سرپوشیده که در آن هر چیزی که برای یک زندگی به سبک مغول ها ضروری است، به فروش می رسد.

2- دره اورکون (Orkhon)

این دره بی نظیر در سال 2004، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بسیاری از آثار باستانی مغولستان از جمله، کتیبه های باستانی ترکی اورکون در قرن هشتم میلادی، مرکز باستانی قزاق ها، عبادتگاه توخون (Tuvkhun) که به وسیله مجسمه ساز بزرگ مغول ساخته شد از دیدنی های مهم این منطقه هستند.

3- صخره های شعله ور باینزاگ (Bayanzag)

یکی از مکان هایی که باید در فهرست هر مسافری در سفر به مغولستان قرار بگیرد، صخره های باینزاگ است.نام صخره های شعله ور، به وسیله روی چپمن (Roy Chapman) دیرینه شناس آمریکایی، برای این صخره ها انتخاب شد که دلیل آن، رنگ نارنجی و قرمز تند این صخره ها در هنگام غروب آفتاب بود. این دیرینه شناس آمریکایی اولین آشیانه های متعلق به تخم دایناسور را در این منطقه کشف کرد.

4- سنگ های یوشجین دیر (Uushgiin Deer)

مجموعه ای از 14 سنگ باستانی که پیشینه آن ها به عصر آهن و برنز بر می شود، در جهت دریاچه هووسگول (Hovsgol) به مورون (Murun)، مرکز استان هووسگول، قرار گرفته اند. اشکالی از سمبل های باستانی، حیوانات (بیشتر گوزن شمالی) که نام این منطقه از آن ها گرفته شده، حک شده است.

5- پارک ملی خورگو ترخین (Khorgo Terkhiin)

این پارک در استان آرخانگای (Arkhangai) که به سوییس مغولستان معروف است قرار گرفته است. این پارک شامل دهانه آتشفشان های خاموش، تپه ، دره و گودال هایی است که در اثر فرآیند لایه های آهکی زیر زمین در این منطقه تشکیل شده است . استالاگمیت های تغییر شکل داده در کنار دریاچه با شکوه این منطقه، چشم انداز بی نظیری را شکل داده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1988

به "ترکیب دلنشین سنت و مدرنتیه در مغلوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب دلنشین سنت و مدرنتیه در مغلوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید