توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است

به گزارش لیسون، نشست صمیمانه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف آنالیز فعالیت های مشترک و یاری به رونق فراوری و اشتغال در محل دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.

توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که تعدادی از معاونان دو دستگاه و مدیران بعضی از بانک ها نیز حضور داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد فعالیت های مشترک و هدفگذاری برای رونق فراوری و اشتغال در کشور با یکدیگر گفت و گو کردند.

دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با بیان این که این سازمان آماده هرگونه همکاری با دستگاه ها و وزارت خانه های دیگر برای یاری به رونق فراوری و اشتغال در کشور است گفت: در سازمان میراث فرهنگی ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد شغل پایدار وجود دارد و می توانیم با سرمایه گذاری اندک در حوزه های مرتبط با ماموریت های این سازمان شغل پایدار ایجاد کنیم.

او اضافه نمود: در جهان نیز اشتغال فراگیر را در حوزه خدمات دنبال می نمایند و امیدواریم با یاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوانیم به ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در کشور یاری کنیم.

مونسان اضافه نمود: توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است و عمده این مشاغل پایدار هستند که با سرمایه گذاری اندک ایجاد می شوند.

او اضافه نمود: به عنوان مثال یکی از ظرفیت های بسیار خوبی که به تازگی در کشور شکل گرفته، موضوع بومگردی ها است، در حال حاضر 1500 واحد بومگردی در کشور ایجاد شده و هدفگذاری ما احداث 2000 واحد بومگردی است.

مونسان گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر اثرات مالی، تاثیرگذاری اجتماعی نیز دارد، به عنوان مثال با رونق دریافت بومگردی ها شاهد مهاجرت معکوس روستاییان و رونق دریافت روستاها هستیم.

او گفت: یکی از مسائل حوزه گردشگری و صنایع دستی موضوع بیمه فعالان این دو حوزه است، که در این خصوص احتیاجمند همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در موضوع گردشگری علاقه مند هستند و به طور حتم احتیاج مند تعریف مالی جدید در کشور هستیم که این اقتصاد جدید، گردشگری است.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در نوروز سال جاری به استان های غربی کشور سفر کردم، واقعا جاذبه های گردشگری بی نظیری در کشور داریم، آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد و ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع دستی در استان های مختلف به چشم می خورد که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت های بی شماری داریم که توجه هرچه بیشتر به این هنر صنعت می تواند راهگشای مسائل مالی در کشور باشد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست ضمن برشمردن ظرفیت های بی نظیر اشتغال و فراوری در حوزه گردشگری و صنایع دستی از آمادگی کامل وزارت خانه متبوع خود با سازمان میراث فرهنگی برای فعالیت بیشتر در این حوزه با هدف یاری به فراوری اشتغال و رونق مالی اطلاع داد.

او گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، موضوعات بسیار مهم و حیاتی است که این موضوعات باید تبدیل به تصمیم گردد و هرچه زودتر عملیاتی شوند.

شریعتمداری اعلام کرد: امیدوارم با توجه به موضوعات مطرح شده در این نشست، در قالب توافق های جدید کارهای خوبی را در حوزه گردشگری و صنایع دستی با هدف رونق فراوری و اشتغال انجام دهیم.

در این نشست همچنین معاونان دو دستگاه و مدیران بعضی از بانک ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 180

به "توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید