جاذبه های دیدنی اوبود، بالی

به گزارش لیسون، اگر در پی جایی بیش از سواحل شلوغ و کافه­ های پر سروصدا هستید در مجله خبرنگاران به شما مرکز هنری و فرهنگی بالی در اندونزی را پیشنهاد می­کنیم. از جاذبه ­های طبیعی تا گالری­ های هنری، جاذبه­ های اوبود در بالی را که بیشتری بازدید کننده را دارند، ببینید. خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما

جاذبه های دیدنی اوبود، بالی

جاذبه­ های تماشای اوبود ، بالی

جنگل میمون اوبود

با جنگل­ ها سرسبز گرمسیری، صدها میمون که آزادانه پرسه می­زنند و معابد مقدسی که با مجسمه­ ها سنتی تزیین شده ­اند، جنگل میمون اوبود یکی از برجسته­ ترین جاذبه­ های اوبود است. گردشگران در فضایی آرام در میان 12.5 هکتار جنگل با درختان بلند گردش می­نمایند. در این جنگل وقتی سالن ­ها، مجسمه ­ها و معابد را مشاهده می­کنید، یک فضای روحانی خواهید داشت. شما حتی می­توانید مکاکهای (نوعی میمون) مهربان و دم دراز را تماشا از نزدیک تماشا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در جنگل قدم بزنید و در دنیای زیبا و باستانی بالی­ها گم شوید. سوغاتی هایی که می توانید از بالی خریداری کنید

گوآ گجا جاذبه­ اوبود

نماد سنگی حکاکی شده با شیاطین و تزیینات ترسناک فقط یکی از مجذوب نمایندهیت­ های این معبد باستانی است. گوآ گجا (که به معنای غار فیل است) جایگاه مقدسی است که از مجموعه­ ای از تصویرهای نفیسی از هندو و بودیسم ساخته شده است. بر طبق معماری غار، تخمین زده می­شود غار مربوط به قرن 11 باشد. مجموعه دارای استخرهای حمام و چشمه­ هایی است که به وسیله مجسمه­ های برجسته و دیوار­های حکاکی شده احاطه شده ­اند. اینجا حتما ارزش تماشا را دارد.

پورا تامان ساراسواتی

این کاخ آبی مجلل یک حوض زیبای نیلوفر در مقابل دروازه سنتی باشکوه بالی دارد که آن را به یکی از برجسته­ ترین جاذبه­ های اوبود تبدیل نموده است. کاخ به احترام سارا سواتی، الهه حکمت، دانش و هنر ساخته شده است. و با تماشا صحنه­ های فرهنگی و هنری اوبود احترام فراوانی که به الهه گذاشته شده است در معماری حماسی، فواره ­های آب مانند خلاقیت هنرمندان اوبود و حکاکی ­های مطبوع به احترام خدای هندو را مشاهده خواهید کرد. در کنار این معماری عالی؛ کاخ سارا سواتی برترین مکان برای تماشای نمایش­ های سنتی است. کارهای جالبی که در سفر به بالی می توان انجام داد

قصر اوبود

قص اوبود یا پوری سارن اگونگ یک از برجسته­ ترین جاذبه­ های اوبود است و در یک محله قرار گرفته و با بازارها، رستوران ­ها و چیزهای دیگر احاطه شده است. قصر معماری سنتی بالی را در برترین شکل آن با باغ ­های تزیین شده، حکاکی ­های زیبا و دروازه­ های بزرگ به نمایش گذاشته است. در طول شب حیاط کاخ به یک صحنه باشکوه برای اجراهای محلی تبدیل می­شود.

شالی­ های برنج پلکانی تاگالالانگ

یکی از منظره ها زیبا و کارت پوستالی اوبود ساقه ­های باریک برنج هستند که به وسیله درختان نخل بلند و سرسبز گرمسیری احاطه شده اند و تگلالانگ را به یک مکان مجذوب نماینده برای باردید تبدیل نموده است. اما این زیبایی­ های خاص تنها بخشی از مجذوب نمایندهیت این مکان است. شال­ های پاکانی برنج اوبود برای استفاده بهینه از آب و سازماندهی وتحدهای اجتماعی محلی ساخته شده ­اند. به عبارت دیگر این شالی­­ های پلکانی نه تنها گردشگران را از سراسر دنیا جذب می نماید بلکه مردم محلی را نیز بهم پیوند می­دهد که بارتاب ارزش ­ها و فرهنگ بالای بالی است. گردشگران می­توانند به روستاهای اطراف برای شنیدن داستان­ های محلی شگفت ­انگیز بروند و آداب و رسوم و سبک زندگی مردمی که این شالی ­های باشکوه را ساخته ­اند مشاهده نمایند.

آبشار تگنونگان

در کنار سواحل مشهور بالی چشم­ انداز­های طبیعی متنوع بالی از بالای تپه ­های اوبود امتداد می­یابد. آبشار تگنونگان در نزدیکی اوبود یکی از جاذبه­ های طبیعی بالی است. آبشار به وسیله گیاهان گرمسیری، سرسبز و کوهستانی خاص اوبود احاطه شده است. پیاده ­روی اطراف آبشار و بالا رفتن از آن بی­ خطر است. در روزهایی که آب به میزان کافی عمیق است می­توانید از ارتفاع 10 متری از صخره­ ها به داخل آب خنک پایین شیرجه بزنید.

پیاده­ روی در کامپوآن ریج

در میان تپه­ ها و چشم­ میزانای باشکوه اوبود، کامپوآن ریج یکی از پربازدیدرین منطقه ها برای پیاده­ روی، دوچرخه­ سواری و گشت و گذار است. معبد گانونگ لبا، رودخانه ­ها، دره ­ها و امتداد درختان نخل سرسبز گرمسیری این منطقه را مکان مناسبی برای بازدید نموده است. این مکان بعلاوه به تاریخ باستانی اوبود گره خورده است به این علت که به عنوان نقطه تلاقی دو رودخانه است جایی که به روحانی هندو رسی مارکاندیا الهامات الهی میرسید و اولین معبد شهر را او ساخت. رویدادی که بعدا اهمیت اوبود را به عنوان یک مکان معنوی عنوان نمود.

موزه رنسانس بلانکو

این موزه در عمارت نقاش افسان ه­ای دان آنتونیو بلانکو واقع شده است. این موزه یک ترکیب بی­ نظیراست از چندین فرهنگ که استاد را در طول زندگیش تحت تاثیر قرار داده­اند. نقاشی ­های بلانکو شعرهای مصور هستند و عمارتش یک ساختمان اروپایی باروک با عظمت دوره رنسانس است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1881

به "جاذبه های دیدنی اوبود، بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی اوبود، بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید