خبرنگاران ادامه بگیر و ببندها در عربستان با بازداشت 298 مقام دیگر سعودی

به گزارش لیسون، تهران-خبرنگاران-روزنامه عکاظ چاپ عربستان یکشنبه شب تأیید کرد که در ادامه بگیر و ببندهای دستگاه حاکم بر این کشور ،298 مقام دیگر سعودی به اتهام فساد بازداشت شده اند.

خبرنگاران ادامه بگیر و ببندها در عربستان با بازداشت 298 مقام دیگر سعودی

به گزارش تارنمای این روزنامه سعودی، افراد بازداشت شده شامل افسران ارتش و پلیس این کشور هستند که به اتهام رشوه خواری، فساد و سوء استفاده از مناصب خود بازداشت می شوند.

کمیته نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی در اطلاعیه ای گفت که مجموع مبلغی که این افراد در طول تحقیقات اولیه به آن اعتراف کرده اند، 379 میلیون ریال (101 میلیون دلار) است.

براساس گزارش این کمیته ، همچنین 16 نفر از بازداشتی ها مرکب از هشت نفر از افسران ارتش شاغل و بازنشسته هستند که به اتهام رشوه، پولشویی و سوء استفاده از قراردادهای دولتی در وزارت دفاع در میان سال های 2005 تا 2015 بازداشت می شوند.

این کمیته همچنین گفت که 29 تن از افراد بازداشت شده از مسؤولان وزارت کشور در منطقه الشرقیه هستند و نام سه افسر با درجه سرهنگی و یک افسر با درجه سرلشکری و یک افسر دیگر با درجه سرتیپی در میان بازداشت شدگان دیده میشود.

پادشاه عربستان 13 آبان ماه 96 دستور تشکیل کمیته فساد به ریاست پسرش محمد را داد که طی آن ده ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

مقام های نظامی سعودی جمعه دو هفته پیش نیز احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از شاهزاده های خاندان سعودی که دارای بیشترین بخت برای جانشینی پادشاه کنونی عربستان هستند، پس از ورود و تفتیش منزل آنها، بازداشت کردند.

پیشتر در سال 1396 سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در حکم حکومتی، شاهزاده بن نایف را از ولیعهدی این کشور خلع و فرزند خود را به جای وی منصوب کرده بود.

احمد بن عبدالعزیز نیز برادر شاه سعودی است که در نوامبر 2017 (آذر 1396) و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، پیروز به فرار و عزیمت به آمریکا شده بود.

سازمان های حقوق بشری بر این باورند که بازداشت های خودسرانه عربستان بیشتر با هدف حذف رقیبان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر صورت می گیرد تا اقدامی که رسانه های دولتی سعودی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 859

به "خبرنگاران ادامه بگیر و ببندها در عربستان با بازداشت 298 مقام دیگر سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه بگیر و ببندها در عربستان با بازداشت 298 مقام دیگر سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید