خبرنگاران اسکان نوروزی در تهران وجود ندارد

به گزارش لیسون، تهران- خبرنگاران- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: طبق دستور عمل ستاد پیشگیری کرونا و ستاد خدمات سفر کشور، درایام نوروز اسکان و اقامت برای مسافران در استان وجود ندارد.

خبرنگاران اسکان نوروزی در تهران وجود ندارد

محمد کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نوروز سال جاری با توجه به ابلاغیه ستاد ملی پیشگیری بیماری کرونا، هرگونه اسکان و تجمع های تفریحی و مردمی را در استان تهران برگزار نخواهیم کرد.

وی اعلام کرد: ستاد خدمات سفر استان سال جاری در راستای اجرای دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا و ستاد مرکزی خدمات سفر با دو اولویت رسیدگی به شکایت آنی مردمی از تاسیسات گردشگری و بازرسی از نحوه رعایت موازین بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته معاون گردشگری استان تهران، همچنین برای نظارت و آنالیز بیشتر از فعالیت موسسات غیر مجاز گردشگری در ایام نوروز، با معرفی به اداره اماکن پلیس از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

کرمی ضمن تاکید بر عدم انجام سفر در تعطیلات نوروز اضافه نمود: از عموم مردم درخواست دارم تا سفر خود در جهت مبارزه با شیوع بیماری، به زمانی دیگر موکول نمایند و این ایام در منزل بمانند.

وی اضافه نمود: تمهیداتی برای سفر شهروندان بعد از سرانجام بیماری کرونا اندیشیده شده و در جهت اتخاذ تصمیمات نهایی در وزارت میراث فرهنگی مطرح و نیز در دست آنالیز است.

معاون گردشگری استان تهران تاکید نمود: در ایام نوروز برپایی همچنین سه نوروزگاه در پایتخت تدارک دیده شده بود که با دستور ستاد پیشگیری لغو شد.

خدمات سفر نوروزی همه ساله از 27 اسفندماه تا 15 فرودین ماه ادامه دارد که سال گذشته بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر از جاذبه های تفریحی، تاریخی و فرهنگی استان تهران دیدن کردند.

براین اساس با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و فراگیر شدن آن، سال جاری بسیاری از استانهای پذیرای هیچ گونه ارائه خدمات مسافرتی و اقامتی در تعطیلات نوروز به گردشگران نخواهند بود.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون 13 هزار و 938 نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که 4هزار و 590نفر بهبود یافته و 724 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 858

به "خبرنگاران اسکان نوروزی در تهران وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسکان نوروزی در تهران وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید