زائران این امامزاده کوهنوردان هستند ، بی بی زرین قمر و ماجرای شکافتن سنگ

به گزارش لیسون، امامزاده بی بی زرین قمر در دامنه قله پهنه حصار غرب تهران در میان اهالی بومی از حرمت ویژه ای برخوردار است. اهالی روایتی را در این باره نقل می نمایند که شنیدنی است.

زائران این امامزاده کوهنوردان هستند ، بی بی زرین قمر و ماجرای شکافتن سنگ

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور: امامزاده بی بی زرین قمر در ارتفاع 3200 متری در دامنه قله پهنه حصار در فصول مختلف سال میزبان گردشگران زیادی است.

قصه های خواندنی تهران را اینجا ببینید

پس از 3 تا 4 ساعت کوهنوردی در دشتی سرسبز و دیدنی در کنار چشمه ساری گوارا، بنای امامزاده ای پیش چشمتان ظاهر می گردد که اهالی درباره آن می گویند: خواهر امام رضا (ع) به نام زرین قمر که از دست حاکمان وقت در حال فرار بود برای رهایی به این صخره سنگی پناه می آورد. دشمنان که از یافتن او عاجز می مانند با شمشیر به صخره ضربه می زنند و ترک خوردگی روی سنگ، بنا به باور بعضی اهالی، بازمانده آن ضربات است.بعدها دراین مکان بقعه ای ساخته می گردد.

اگرچه این روایت ها در میان اهالی بومی نسل به نسل نقل شده است، اما سندی برای این ادعا وجود ندارد. با این اوصاف این امامزاده علاوه بر ارزش معنوی به علت قرار گرفتن در دامنه قله پهنه حصار یکی از مکان های کوهنوردی استان تهران به شمار میرود و در فصل های سرد سال به یکی از پناهگاه های کوهنوردان تبدیل شده است.

دسترسی به این منطقه به وسیله روستای واریش در غرب تهران میسر است و همین باعث شده که کوهنوردان و طبیعت دوستان اهل تهران و اطراف آن علاقه زیادی به مسافرت به این منطقه داشته باشند. این امامزاده شامل 2 اتاق می گردد که یکی از آن ها قبر بی بی زرین قمر را خود جای داده است و از اتاق دیگر به عنوان آشپزخانه، استراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان استفاده می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2110

به "زائران این امامزاده کوهنوردان هستند ، بی بی زرین قمر و ماجرای شکافتن سنگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "زائران این امامزاده کوهنوردان هستند ، بی بی زرین قمر و ماجرای شکافتن سنگ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران این امامزاده کوهنوردان هستند ، بی بی زرین قمر و ماجرای شکافتن سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید