ساخت برنامه فوتبالی به وسیله یک زن ، ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر در شبکه نسیم را این خانم ساخته است

به گزارش لیسون، الهام حاتمی ـ تهیه کننده برنامه چهل تیکه ـ که این روزها برنامه فوتبال زندگی است را به عنوان ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر در شبکه نسیم تدارک دیده است، با بیان اینکه ساخت چنین برنامه ای تجربه خوبی برای او بوده، مطرح نمود که دنیای فوتبال پیشتر هم برای او مجذوب کننده بوده و حالا مجذوب کننده تر هم شده است.

ساخت برنامه فوتبالی به وسیله یک زن ، ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر در شبکه نسیم را این خانم ساخته است

به گزارش خبرنگاران، الهام حاتمی ـ تهیه نماینده برنامه فوتبال زندگی است درباره تجربه ساخت این برنامه و آثاری از این جنس که پیشتر در تلویزیون کمتر شاهدش بوده ایم، اظهار کرد: ایده اولیه این برنامه در خصوص شباهت هایی است که بین فوتبال و زندگی وجود دارد؛ شادی ها، غم ها، لحظه های دراماتیک و خاص، اتفاقات پیش بینی نشده و ...

با ظرافت بیشتری به فوتبال از منظر زندگی نگاه کردیم

او در پاسخ به اینکه آیا فکر می کرد ویژه برنامه ای با موضوع جام جهانی بسازد؟ اظهار کرد: من همه تلاشم را کردم از نگاه زنانه تری به فوتبال نگاه کنم و به این علت جزئیات بسیاری در کار دیده می گردد. هر قسمت از برنامه برای خود قصه ای دارد. از امیدها و ناامیدی ها گفتیم از خاتمه خوش گفتیم از برنده بودن و از تراژدی های فوتبال گفتیم. تراژیک ترین خاتمه های سینما را با فوتبال مقایسه کردیم. از غمگین ترین لحظات در جام جهانی گفتیم، از شاعرانگی های فوتبال و رونالدینیو که بعضی از رسانه ها به او لقب شاعر فوتبال را داده اند گفتیم. به طور کلی برای هر برنامه روایتی جامع تعریف کردیم که شامل قصه های متعدد است.

استفاده از ادبیات سینما تا ستاره های فوتبال و تله تئاتر

حاتمی شرح داد: فوتبال زندگی است درباره مفاهیم انسانی است و در واقع به دیدنی زندگی از دریچه فوتبال می پردازد. موضوعی که در این برنامه سعی کردیم به آن بپردازیم، تلاقی مفاهیم مشترک فوتبال و زندگی است که سعی کردیم آن را پررنگ و تبدیل به برنامه کنیم؛ استفاده از ادبیات سینما گرفته تا ستاره های فوتبال و هر چیزی که به ذهنمان در راستای سلایق مخاطب آمده را کنار هم چیده ایم. با نگاه ظریف و جزء نگر سعی نموده ایم همه چیز به هم بند گردد و در عین حال از چیدمانی که داشته ایم فاصله نگیرد.

فوتبال زندگی است، حتی برای آنها که فوتبال را دوست ندارند

وی ادامه داد: اگر دقت نموده باشید خیلی از آدمها شاید علاقه ای به فوتبال نداشته باشند اما جام جهانی را دیدن می نمایند. این افراد فوتبالی نیستند اما هیجان فوتبال را دوست دارند. این برنامه شاید برای چنین افرادی مجذوب کننده تر باشد.

بیشتر به بُعد جامعه شناسی قطر پرداختیم

حاتمی که برنامه چهل تیکه آخرین برنامه او در تلویزیون محسوب می گردد، درباره ایده ساخت برنامه فوتبال زندگی است که آیا به پیشنهاد تلویزیون بوده، شرح داد: ایده از خودمان بوده و خرداد ماه بود که کار فراوری برنامه را شروع کردیم. بخش های مربوط به قطر را در زمانی فراوری کردیم که قطر هنوز آماده پذیرایی از مهمان هایش نبود. بعضی از مکان هایش در حال ساخت بود. بخش اول برنامه گزارش از مکان ها و رویدادها و مقدمات جام جهانی بود که با همراهی نیما شاهرخ شاهی و رامین ناصر نصیر تهیه شد و پکیجی بود که پیش از جام جهانی آماده شد. بخش دوم هم شامل قسمت هایی است که دوستان ما در قطر از اتفاقات روز گزارش هایی تهیه و برای ما ارسال می نمایند. بیشتر به بُعد جامعه شناسی قطر پرداختیم. حال و هوای مردم قبل از جام جهانی، زندگی و روزمرگی مردم قطر و تغییراتی که با جام جهانی داشتند؛ از مشاغل مجذوب کننده تا عروسی و مراسم های خاصشان.

از حضور مترجم مربیان کروات تا پزشک منتقد بازیگر

این تهیه نماینده درباره مهمانان برنامه فوتبال زندگی است نیز شرح داد: ما بخش مستندی داشتیم که افراد مختلف را دعوت کردیم. در حقیقت ما پیش آنها رفتیم. مثل آقای چلنگر مترجم مربیان کروات که فرد محبوبی بین فوتبالیست هاست. یا علی خسروی که از داوران هستند. البته یکی دو مهمان فوتبالیست هم داشتیم ولی بیشتر از عاشقان فوتبالی در مشاغل مختلف مثل پزشک منتقد بازیگر و افرادی که فوتبالیست نیستند و ... دعوت کردیم.

وی در زمینه حضور مجریان نیز یادآور شد که از مجریان کمتر دیده شده در برنامه استفاده شده است و درباره اجرای آنها شرح داد: این دو مجری هر دو رادیویی هستند و البته در تلویزیون هم اجراهایی داشتند ولی هنوز کامل شناخته شده نیستند اما آینده خوبی خواهند داشت و معتقدم اجرایشان پیروز بوده است.

همکاری ایوب آقاخانی و ادای دین تئاتری ها به فوتبال

حاتمی درباره بخش نمایشی این برنامه شرح داد: کارگردانی این بخش را آقای ایوب آقاخانی برعهده داشت که کار خوبی بود و چهره های نوی به تلویزیون معرفی شدند. به نوعی که بعد از مدت ها یکسری بچه های تئاتری به تلویزیون آمدند و این تئاترها ادای دینی بود از سوی اهالی تئاتر به فوتبال. قصه همه تئاترها فوتبالیست ها هستند و بر مفاهیم انسانی جالبی در فوتبال تاکید دارد.

  • حاشیه های اجرای فوتبالی یک بازیگر کمدی | 30 میلیارد دستمزد برای بهنام تشکر؟ | فوتبال بهانه است می خواهیم حرف های دیگری بزنیم
  • تیم صداوسیما صعود می نماید؟ | جام جهانی، میثاقی، خیابانی و حسرت ها

ستاره های مستطیل سبز

وی با بیان اینکه در بخش دیگری از برنامه نیز به زندگی ستاره ها پرداخته اند، گفت: به بخش پنهانی از زندگی این ستاره ها پرداختیم که با روایت استاد بهرام ابراهیمی بیان شد. البته یکی دیگر از بخش های متفاوت این برنامه بخش سینما ادبیات و فوتبال بود که در نوع خود، خاص و منحصر به فرد بود و اجرای آن را آقای شاهین شجری کهن به عهده داشت.

چهل تیکه و سرنوشت آن

این کارگردان در بخش انتهایی گفت و گوی خود درباره چهل تیکه و در پاسخ به اینکه آیا این برنامه ادامه خواهد داشت؟ نیز شرح داد: ما در چهل تیکه افراد زیادی را دعوت کردیم. برای ساخت آن، هم نیازمند فاصله زمانی و هم ایده و فکر نو هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2151

به "ساخت برنامه فوتبالی به وسیله یک زن ، ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر در شبکه نسیم را این خانم ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت برنامه فوتبالی به وسیله یک زن ، ویژه برنامه جام جهانی 2022 قطر در شبکه نسیم را این خانم ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید