سریال صبح آخرین روز رونمایی شد، شهید شهریاری بر قاب تلویزیون

به گزارش لیسون، آیین رونمای از سریال صبح آخرین روز که به زندگی شهید هسته ای دکتر مجید شهریاری می پردازد با حضورخانواده شهید شهریاری وجمعی از خبرنگاران به صورت همزمان با واحد مرکز سیمای استان ها در صدا و سیمای تهران و زنجان برگزار گردید.

سریال صبح آخرین روز رونمایی شد، شهید شهریاری بر قاب تلویزیون

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ سریال صبح آخرین روز با موضوع داستان زندگی شهید شهریاری بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه دو روی آنتن می رود. سریال صبح آخرین روز در 30 قسمت 50 دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع واستانداری زنجان فراوری شد.

*با فراوری سریال شهید شهریاری طلسم فراوری شهدای معاصر شکسته شد

در این مراسم رییس مرکز سیمای استان ها سید عباس فاطمی با عنوان این مطلب که فراوری سریال صبح آخرین روزیک کار سنگین در شرایط سخت کرونا بوداضافه نمود: در حوزه فراوریات نمایشی، سخت ترین کاری که صدا و سیما متصور بوده است پرداختن به شخصیت ها و مشاهیر معاصر است چرا که خانواده و دوستان و آشنایان این شخصیت حضور دارند و بنا است که در مورد کار قضاوت نمایند.

فاطمی اضافه نمود: پرداختن به فعالیت آن شهید کار ساده ای نیست و ما نمی توانیم آنچه که شهید شهریاری و کسانی که در آن شرایط قرار دارند، را به تصویر بکشیم و اساسا به همین دلیل است که کار در این حوزه کمتر فراوری می گردد.

وی اعلام نمود:تمام لحظه های زندگی این شهید جذاب است ومی تواند در تمام ابعاد زندگی افراد تاثیرگذار باشد؛ چرا که در زندگی ایشان علم،ایمان و اصالت موج میزند ومی تواند الگوی ارزشمندی برای نسل جوان باشد .

به گفته رییس مرکز سیمای استان ها ملت ما قدر شناس کسانی است که برای اعتلای ایران خواب را بر خود حرام نموده اند و بی شک اقتدار امروز کشور مدیون از جان گذشتگی کسانی چون شهید شهریاری،شهید رضایی وشهید احمدی روشن و دیگر شهدا است.

فاطمی با اشاره به سختی های فراوری این سریال مطرح کرد: تمام عوام سریال با وجود مسائل ناشی از کرونا وسختی هایی که در فرایند کار وجود داشت با کوششهای شبانه روزی سعی کردند کار در موعد مقرر به سرانجام برسد ودین خود رانسبت به این شهید والا مقام ادا نمایند.

این مسوول با بیان اینکه پس از اتمام سریال بچه مهندس 4، سریال صبح آخرین روز از شبکه دو بخش خواهد شد، اعلام نمود: در واقع این سریال بخش کوچکی از ایثار و کوششهای این شهید برای رسیدن ایران به دانش هسته ای به ویژه در زمینه غنی سازی 20 درصد اورانیوم است.

*سریال صبح آخرین روز به زودی از شبکه دو سیما و شبکه شما پخش خواهد شد

در ادامه سید محسن لطیفی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه سریال صبح آخرین روز حاصل کوشش دو ساله این مرکز و دوستان در گروه فراوری و تدوین است، گفت: این کار در 15 شهریور سال 99 در استان زنجان کلید خورد و در 20 اردیبهشت ماه 1400 شاهد رونمایی این سریال در آستانه عید سعید فطر هستیم.

سید محسن لطیفی با اشاره به اینکه این سریال در شرایط سخت کرونایی و بدون لحظه ای وقفه تصویر برداری شد، ادامه داد: این کار در 350 لوکیشن با حضور 400 بازیگر اصلی و فرعی و 3500 هنرور و در یک گروه بیش از 100 نفره فراوری،تدوین و فیلمبرداری شده است و در 1233 سکانس ضبط شد .

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه به زودی این سریال از شبکه دو سیما و شبکه شما پخش خواهد شد، گفت: امید است که گوشه ای از کوشش ها و ایثارگری های این شهید بزرگوار را در این سریال به تصویر کشیده باشیم .

رونمایی از سریال شهید شهریاری همزمان با کنکره 3535 شهید استان زنجان

در ادامه علی کاظمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه قطعا این کار یک کار ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: تا به امروز در مورد ابعاد علمی و اعتقادی این شهید کارهایی اجرا شده بود، اما در این سریال کوشش شده است بخش تربیتی و تکوینی ایشان و به عبارت دیگر خاستگاهی که این شهید در آن متولد و رشد و تکامل یافتند به تصویر کشیده گردد.

وی ادامه داد: رونمایی از این سریال در آستانه عید سعید فطر وهمزمان با کنگره 3535 شهید استان زنجان که به عنوان رویداد فاخری به حساب می آید در جهت معرفی این شهید بزرگوار اتفاق می افتد.

*هیچ فعالیت فرهنگی نظیر فیلم و سریال مخاطب ندارد

در ادامه بهجت قاسمی، همسر این شهید با اشاره به اینکه با ساخت این گونه کارها به میزانی می تواند فضای فرهنگی را گسترش دهد، گفت: تا به امروز از چهره های فاخر اسلامی و ملی نظیر مختار و امیرکبیر و سایر چهره ها، سریالهای متفاوت ساخته شده است که موجب آشنایی مردم با این چهره های ملی و اسلامی شده است و من فکر می کنم با این شکل از فعالیت ها می توان این شخصیت ها را به عموم مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ فعالیت فرهنگی نظیر فیلم و سریال مخاطب ندارد، ادامه داد: اگر فیلم ها به صورت هنرمندانه و حرفه ای ساخته گردد بسیار می تواند در زمینه معرفی و نشر نوع تفکر این مفاخر و شخصیتها به مردم یاری کند.

*نوشتن این فیلمنامه ممکن نبود مگرباعنایت وتوجهی که شهید داشتند

در ادامه مصطفی علمی فرد، تهیه نماینده این سریال با اشاره به نقش مادرانه همسر این شهید در فرایند فراوری و نگارش فیلمنامه این سریال اضافه نمود: همسر این شهید نقش مادرانه ای در فرایند نگارش فیلمنامه این سریال داشتند و ما بارها و بارها برای تدوین و تکمیل نگارش این فیلمنامه همراهی همدلانه ایشان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: وقتی ما سرنوشت این شهید را از زبان مادر و همسر این شهید می شنیدیم در واقع متوجه می شدیم که زندگی این شهید چه قدر فراز و فرود داشته است و برای ارائه طرح یک مساله دراماتیک جذاب است .

به اعتقاد این تهیه نماینده به جرات می توان گفت که نوشتن این فیلمنامه ممکن نبود مگرباعنایت وتوجهی که شهید در نگارش این سریال همراهی کردند.

گزارش از فائزه تقیلو خبرنگاران زنجان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1605

به "سریال صبح آخرین روز رونمایی شد، شهید شهریاری بر قاب تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال صبح آخرین روز رونمایی شد، شهید شهریاری بر قاب تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید