سفر به سویل اسپانیا؛ منطقه ای حیرت انگیز در اروپا

به گزارش لیسون، سویل یکی از مهمترین مراکز فرهنگی اروپا بشمار می رود. با یک سفر دو روزه، چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام خواهید داشت. اگر در خیابان اونیدا دو کانستیتوتیون قدم بزنید، بعد از مدتی از تماشای شکوه معماری شهر بهت زده شده و از خود می پرسید که چطور ممکن است این زیبایی ها بدون استفاده یا یاری از تکنولوژی مدرن ساخته شده باشند! پیاده روی در خیابان های باریک سانتا کروز شما را به دوره ای کاملا متفاوت منتقل می نماید. نقشه خود را کنار بگذارید و به راه رفتن بی هدف در میان جاذبه های دیدنی سویل ادامه دهید. حتی اگر گم شدید، نترسید. لازم نیست از کسی بپرسید چون، ما اینجاییم که شما را هدایت کنیم. در این نوشتار برنامه ریزی برای جاذبه های گردشگری معروف سویل را در اختیارتان می گذاریم. امید است برای سفر به سویل اسپانیا مورد استفاده قرار بگیرد.

سفر به سویل اسپانیا؛ منطقه ای حیرت انگیز در اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

روز اول

صبح: بازدید از مرکز اندلسی هنر معاصر

این مرکز در کناره غربی رودخانه گوادالکیویر Guadalquivir قرار گرفته و یکی از دورترین جاذبه های گردشگری معروف سویل است اما، اجازه ندهید این مسافت شما را منصرف کند تا به بازدید از این مرکز بروید. کلکسیون دائمی این موزه که در یک صومعه قرار گرفته است، روی تاریخچه هنر معاصر اندلسی و محیط هنری بین المللی تمرکز داشته و آثاری همچون نقاشی ها، تندیس ها، عکس ها و ویدیوهای هنری در آن به نمایش در می آیند. این مورد از جاذبه های دیدنی سویل دارای یک بار و رستوران بوده که در بعدازظهر روزهای آخر هفته، اجرای هنرمندان محلی را میزبانی می کند.

ناهار: چشیدن تاپاهای خانگی

سویل کجاست؟ جایی که خوردن هیچ غذایی همچون تاپا، سبک اسپانیایی ناهار خوردن را فریاد نمی زند. شما می توانید این تجربه را در یک تور همراه با راهنما در بازار محلی تجربه کنید. حتی، می توانید یک قدم فراتر بگذارید و دستور پخت پاتا را با شرکت در کلاس های آشپزی اسپانیایی یاد بگیرید. در این مورد از جاذبه های دیدنی سویل می توانید انواع خوراکی و نوشیدنی های اسپانیایی را نیز بچشید.

عصر: بازدید از موزه فلامنکو

در موزه فلامنکو Museo del Baile Flamenco، همه چیز در خصوص سنت پایکوبی اسپانیایی به نمایش گذاشته می گردد. موزه فلامنکو جایی است که یک محل اجرا، موزه و گالری همگی در یک نقطه با هم ترکیب شده و یکی از جاذبه های گردشگری معروف سویل را پدید آورده اند. در هنگام ورود، به شما کارتی داده می گردد که لیست مواردی که در هر اتاق نمایش داده شده، در آن ذکر شده است. این کار باعث می گردد به آسانی بتوانید برای اینکه چه چیزهایی را در ابتدا ببینید و چه چیزهایی را در مرتبه های بعدی قرار دهید، برنامه ریزی کنید. توصیه ما این است که از موزه بازدید کنید؛ به تماشای یکی از اجراها بنشینید؛ سپس در گالری قدم بزنید.

اگر بازدید از موزه برای امروزتان کافی به نظر می رسد، برای استراحت به میدان اسپانیا Plaza de España بروید. به محض قدم گذاشتن در این میدان باشکوه، احساس خواهید کرد که به یک دوره متفاوت انتقال پیدا کرده اید. برج های بلند، هر دو سوی این مجموعه نیم گرد را گرفته اند و فواره ویسنته ترور Vicente Traver fountain میان میدان جلب توجه می کند. در میانه میدان خندقی وجود دارد که سنگفرش درون میدان را از بناهایی که آن را احاطه کرده اند، جدا می کند و در آن قایق های پدالی و پارویی برای تفریح بازدیدنمایندگان به چشم می خورند. ظاهر باشکوه بناهای دور میدان که به سبک آرت دکو تزئین شده اند، زندگی و رنگ را به میدان آورده و آن را به مکانی عالی برای استراحت و کسب آرامش تبدیل کرده اند.

شب: خوردن شام در سن بارتولومه

محله جالب و هنری سن بارتولومه San Bartolomé یک منطقه عالی برای صرف شام به هنگام سفر به سویل اسپانیا است. به این محله بیایید، کافه یا رستورانی روباز پیدا کنید و به صرف شام، پنیر محلی و نوشیدنی های مشهور سویل مشغول شوید. حتما برای شام به این محله بیایید و اگر می توانید شب را نیز همینجا بگذرانید. مطمئنا شب خاطره انگیزی برایتان خواهد بود؛ خاطره هایی که بعدها وقتی داشتید برای کسی تعریف می کردید، لبخندی شیرین روی لبتان خواهند آورد.

روز دوم

صبح: بازدید از آلکازار

آلکازار Alcázar بدون شک یکی از بی مثال ترین جاذبه های دیدنی سویل بشمار می رود. این قصر از راه های طاق دار مرتفع و باغ های پر درخت تشکیل شده است. این مجموعه در سال 712 توسط موروها ساخته شد و در سال 1300، شاه پدرو King Pedro آن را بازسازی کرد. اتاق و سالن های این قصر خیره نماینده هستند و گشت و گذار در باغ آن که بوی خوش درخت های پرتقال و لیمو در آن می پیچد، بسیار لذت بخش خواهد بود. همانطور که حتما می دانید، سریال گیم آو ترونز Game of Thrones یا بازی تاج و تخت از این قصر به عنوان قصر دورن Dorne در فیلمبرداری استفاده کرد. توصیه می گردد بلیط بازدید از Alcázar را پیشاپیش تهیه کنید تا مجبور به ایستادن در صف های طولانی نباشید.

ناهار: پیک نیک در میدان پسکادریا

بعد از آن همه گشت و گذار و بازدید، حتما اشتهایتان برای یک ناهار کامل و خوشایند باز شد. توصیه ما این است که لوازم و خوراکی های مخصوص پیک نیک را آماده کنید و به میدان بسیار زیبای پسکادریا Plaza de la Pescadería بروید تا پشت یکی از میزهای آن که دارای چترهای سایبان عظیم هستند، بنشینید و از ناهار خوش طعم خود لذت ببرید. اگر هم بیشتر تمایل دارید یک وعده غذایی گرم نوش جان کنید، رستوران های متعدد در اطراف این میدان وجود دارند که با تاپای داغ و نوشیدنی های سرد از شما به هنگام سفر به سویل اسپانیا پذیرایی می نمایند.

بعدازظهر: هواخوری در پارک ماریا لوییزا

با اینکه پارک ماریا لوییزا Parque de María Luísa با وسعت زیاد، درختان سرسبز، فواره ها، بلوارهای سنگفرش شده، بناهای تاریخی و سایر ویژگی های قابل توجه خود از قرن هفدهم میلادی وجود داشته، اما ظاهر امروزی خود را از سال 1911 و تحت نظر ژان کلود نیکلاس فارستیه Jean-Claude Nicolas Forestier بدست آورد. وقتی در این پارک هستید، هنگام پیاده روی می توانید در ایستگاه های مختلف توقف کنید و در سایه درختان پرتقال استراحت نمایید یا به دوچرخه سواری بپردازید.

گزینه دیگر این است که به میدان توروس یا پلازا دو توروس Plaza de Toros سری بزنید. این استادیوم باشکوه که هنوز مورد استفاده قرار گرفته است، در سال 1761 ساخته شد و هر یکشنبه تا 12 هزار نفر تماشاگر را در خود جای می دهد. این استادیوم یکی از پر چالش ترین محیط های ورزشی در دنیا برای ماتادورها بشمار می رود و این نه تنها بخاطر تاریخی بودن آن، بلکه بخاطر اجرای مراسم گاوبازی است. تورهای بازدید از این استادیوم از میان نمایشگاه تاریخی آن که تحولات گاوبازی را به نمایش می گذارد، می گذرند. وقتی از این استادیوم به هنگام سفر به سویل اسپانیا خارج می شوید، سری هم به موزه ناوال توره دل اورو Museo Naval Torre del Oro بزنید و ادامه تاریخچه خونین شهر سویل را در آن به نظاره بنشینید.

شب: تور فرهنگی و غذایی در سویل

بهترین روش برای به خاتمه رساندن سفر چهل و هشت ساعته به شهر سویل، این است که در یک تور فرهنگی و غذایی شرکت کنید. به این صورت که شب خود را در قدیمی ترین بار شهر بگذرانید. یک راهنمای محلی شما را به بهترین نقاط این منطقه می برد و این امکان را به شما می دهد که پنیر مانچگو، روغن زیتون اسپانیایی و سایر خوراکی ها و نوشیدنی های خوشمزه دیگر را بچشید. در خاتمه سفر خود تمام این خاطرات را جمع کنید تا بتوانید برای دوستان و آشنایانتان شرح دهید که سویل کجاست.

در ادامه بخوانیدسویل اسپانیا شهری تاریخی و پر از جاذبه !منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1077

به "سفر به سویل اسپانیا؛ منطقه ای حیرت انگیز در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سویل اسپانیا؛ منطقه ای حیرت انگیز در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید