بازسازی ساختمان: آغاز عملیات بازسازی و بازسازی اروسی های تیمچه امیر تومان بیجار

به گزارش لیسون، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، آغاز عملیات بازسازی و بازسازی اروسی های تیمچه امیر تومان بیجار صورت پذیرفت.

بازسازی ساختمان: آغاز عملیات بازسازی و بازسازی اروسی های تیمچه امیر تومان بیجار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد ابراهیم الیاسوند گفت: بخشی از اروسی های تیمچه امیر تومان بر اثر گذشت زمان تخریب شده بود که با کوشش و پیگیری بازسازی و احیای آنها شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار اظهار کرد: سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال برای بازسازی و بازسازی این پروژه تخصیص داده شد که پس از طی مراحل قانونی، کار اجرایی آن شروع و هم اکنون در حال اجراست.

او اضافه نمود: این اثر تاریخی بعد از گذشت 20 سال احتیاج به بازسازی و بازسازی داشت که خوشبختانه بخشی از این امر محقق و بخش دیگر آن نیز از اعتبارات سال 1400 مصوب شده که به محض تخصیص اعتبار، بازسازی خواهد شد.

الیاسوند با اشاره به سابقه تاریخی این بنا یادآور شد: تیمچه امیر تومان یکی از بناهای تاریخی شهرستان بیجار در کردستان است که مربوط به دوران صفویان بوده و در زمان قاجار کاملا بازسازی و بازسازی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار ادامه داد: این تیمچه در ضلع غربی بازار بیجار به صورت هشت و نیم هشت در یک طبقه با مصالح خشک، سنگ و تزئینات آجرکاری بصورت خفته و راسته ساخته شده و 650 مترمربع عرصه و ساختمانی هشت ضلعی منظم با آجرهای قرینه در این مجموعه وجود دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1903

به "بازسازی ساختمان: آغاز عملیات بازسازی و بازسازی اروسی های تیمچه امیر تومان بیجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: آغاز عملیات بازسازی و بازسازی اروسی های تیمچه امیر تومان بیجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید