اتمام بازسازی مسجد تاریخی شیرلو در عجب شیر آذربایجان شرقی تا سرانجام سال 99

به گزارش لیسون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام بازسازی مسجد تاریخی شیرلو در عجب شیر تا انتها امسال اطلاع داد.

اتمام بازسازی مسجد تاریخی شیرلو در عجب شیر آذربایجان شرقی تا سرانجام سال 99

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز دوشنبه دوازدهم خردادماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: قدمت مسجد جامع شیرلو در عجب شیر به دوران صفویه برمی شود، با توجه به کتیبه های موجود در این مسجد، تاریخ بنای آن را می توان به دوران قاجاریه نسبت داد. این مسجد تاریخی دارای شبستانی است که از لحاظ زیبایی با مسجد جامع میدان بناب قابل مقایسه است. شبستان این مسجد دارای دیوارهای آجری و ستون های چوبی با سرستون های مقرنس و قطار بندی شده و سقف چوبی منقش است.

او در ادامه تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از مسجد شیرلو به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان عجب شیر اقدامات بازسازیی آن با تأمین اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 573 میلیون ریال در حال اتمام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این مرحله از عملیات بازسازیی، بازسازی و لایه برداری محراب انجام شد، گفت: طی این مرحله از عملیات، اقدامات دیگری نظیر تثبیت و بازسازی نقاشی های روی چوب، اجرای دیوار با سنگ اسپراخوان، بازسازی ستون ها، بزرک کاری در و پنجره های چوبی به طور کامل صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه مراحل بازسازی مسجد تاریخی شیرلو تا خاتمه 99 به اتمام خواهد رسید، گفت: این مرحله از عملیات بازسازی مسجد شیرلو، برای 45 نفر از فعالان حوزه بازسازی به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 959

به "اتمام بازسازی مسجد تاریخی شیرلو در عجب شیر آذربایجان شرقی تا سرانجام سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی مسجد تاریخی شیرلو در عجب شیر آذربایجان شرقی تا سرانجام سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید