شماره 17 پرسپولیس شگفت زده تان می نماید

به گزارش لیسون، وسط آن همه خرید درست هیچ کس به یک بازیکن ناشناخته از تیمی کم ستاره توجه نمی کرد. انگار شما وسط یک فروشگاه بزرگ مشغول خرید هستید و بعد از برداشتن کت و شلوار جورجو آرمانی و کیف گوچی، کفش پیر گاردین با عینک ری بن برای جوری جنس تان هم که شده یک پیراهن با برند ناشناخته هم برمی دارید چرا که از طرح و جنس و احتمالاً رنگ آن پیراهن خوشتان آمده و این ویژگی ها گمنام بودن برند آن پیراهن را کاور می نماید.

شماره 17 پرسپولیس شگفت زده تان می نماید

برای پرسپولیس دانیال اسماعیلی فر، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی حکم همان اجناس برند های گوچی، جورجو آرمانی، ری بن و پیر گاردین را داشتند. حتی سعید صادقی را هم می شد با وجود یک فصل درخشش در لیگ برتر چیزی در مایه برند هایی مثل مانگو و زارا که قیمت و کیفیت بالایی دارند، دسته بندی کرد، اما محمد مهدی احمدی حکم همان پیراهنی را داشت که جنس و طرح و رنگش فقط به چشم یحیی خوش آمد و خیلی زود از رگال برش داشت.

واقعیت اینکه انتخاب محمدعلی احمدی از نفت مسجدسلیمان و خرید او در میانه آن همه خرید بزرگ و دهان پرکن چندان به چشم نیامد. طرفداران و رسانه ها از این خرید استقبال کردند، اما استقبال شان همان گونه بود که هر سال از بعضی بازیکنان جوان تازه وارد که فقط جهت پر کردن فهرست جذب می شوند. همان بازیکنانی که بعضاً سر جهیزیه بازیکنان مهم و با کیفیت و ستاره های جابجایی به حساب می آیند. آن هایی که مدیر برنامه ها بازیکنان شاخص، باشگاه ها را مجبور می نمایند در قالب یک پکیج خریداری نمایند حتی اگر احتیاجی به چنین بازیکنی در تیم احساس نگردد. در واقع این طور می گویند که اگر فلان ستاره را می خواهید باید فلان بازیکن من که شاید اصلاً کیفیتی نداشته باشد و مورد احتیاج سرمربی تیم هم نباشد، کنار آن ستاره بردارید.

اما محمدعلی احمدی هرگز با چنین حالتی به پرسپولیس نیامد. نمی دانیم یحیی چقدر روی او شناخت داشت یا به او معرفی اش کردند، اما آن هایی که در این 50 روز، تمرینات پرسپولیس را دیده اند می گویند این پسر عالی است.

احمدی بازیکن چپ پایی است که در پست هافبک چپ با تکنیک بالایش در زمین می درخشد. قبل تر طرفداران پرسپولیس هایلایتی از تصاویر حرکات تکنیکی او را در نفت مسجدسلیمان در فضای مجازی منتشر نموده بودند، اما انگار هیچ کس کیفیت فنی بالای این پسر را ندیده بود.

حاضران در تمرین پرسپولیس می گویند احمدی با این سن پایین یک بازیکن همه چیز تمام است. می گویند طوری در تمرین و بازی های تدارکاتی به توپ ضربه می زند که انگار 15 سال است برای پرسپولیس بازی نموده و تمام چم و خم کار در این تیم بزرگ را می شناسد.

او سر بالاست، پاس می دهد، پاس می گیرد و طوری فوتبال بازی می نماید که هیچ کس نمی تواند باور کند 22 سال سن دارد و فوتبالش شبیه بازیکنان پخته 29-28 ساله است آن هم در شرایطی که کمتر از دو ماه است لباس پرسپولیس را به تن می نماید.

شاید در خصوص بعضی بازیکنان جوان پرسپولیس و حتی آن هایی که از فصل قبل در تیم مانده اند کسی به عنوان پدیده یا بازیکنی که برای ورود به ترکیب حرفی برای گفتن داشته باشد، حساب باز نکند، اما محمد علی احمدی را اصلاً نمی توانید قاطی این بازیکنان کنید. او به عنوان سهمیه زیر 23 سال خریداری شد، اما در این 7 هفته نشان داده در کنار شش، هفت ستاره شناخته شده ای که در جابجایی به پرسپولیس آمدند او هم ستاره دیگری است که باید رویش حساب ویژه ای باز کرد و احتمالاً همین بازیکن ظاهراً ناشناخته و گمنام قرار است شگفت زده تان کند.

احمدی برای تیم المپیک و بازی های کشور های اسلامی دعوت شده بود، اما لغو این بازی ها یاری کرد تا او بماند و از همین هفته اول فصل تازه پرسپولیس را همراه کند. حالا قرار است او مدافع چپ فیکس پرسپولیس باشد و در همین گام نخست با فوتبالی که ارائه می دهد مطابق پیش بینی حاضران در تمرین پرسپولیس انگشت به دهان تان کند.

البته که احمدی در پست هافبک چپ می توانست درخشش بیشتری داشته باشد، اما پشت کردن به مهدی ترابی و سعید صادقی به عنوان وینگر های اصلی برای یحیی سخت خواهد بود و در شرایطی که فعلاً خبری از وحید امیری نیست باید منتظر درخشش این خرید کم سر و صدا، اما پرمایه با شماره 17 در پست دفاع چپ بود.

بدون تیزر معرفی، مثل یک خرید معمولی

در حالی که بخش رسانه باشگاه پرسپولیس برای خرید های تازه و مهم تیم مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، سعید صادقی و گئورگی گولسیانی حسابی زحمت کشیده و تیزر های زیبایی تهیه نموده، اما یا برای محمدعلی احمدی تیزری تهیه نشده یا اگر هم شده به آغاز فصل تازه نمی رسد تا معین گردد او یک خرید کاملاً معمولی است و قرار است تا آغاز فصل و بازی نخست طرفداران پرسپولیس با کمترین شناخت از او پای تماشای بازی هایش بنشینند و از تماشا حرکات تکنیکی اش لذت ببرند.

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2093

به "شماره 17 پرسپولیس شگفت زده تان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 17 پرسپولیس شگفت زده تان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید