شیر خشک در راه تماشاخانه ایرانشهر

به گزارش لیسون، نوید معمار نمایش شیر خشک را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می برد.

شیر خشک در راه تماشاخانه ایرانشهر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، شیر خشک با طراحی و کارگردانیِ نوید معمار و تهیه کنندگی بهروز محمودی دی ماه 1398 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

این اثر، برآمده از گروه تئاتر آماتا است؛ دغدغه اصلی این گروه، پیوند فضاسازی غربی رابرت ویلسون با فضاسازی شرقی گروتفسکی است. شیر خشک دومین پروژه در راستای هدف اصلیِ گروه تئاتر آماتا یعنی تأکید بر تصویر و تئاتر فضا (بدون دیالوگ و مبتنی بر تصویرسازی) است. پروژۀ قبلی نوید معمار، نمایش آقامحمدخان بوده که در جشنواره فجر اجرا و برنده تندیس موسیقی این جشنواره شد.

آقامحمدخان در فستیوال های Unidram (آلمان) و Map (باکو) به نمایش درآمده است، اما پس از قبولی در فستیوال های متعدد به سبب حمایت نشدن، مشکل اقتصادی و بعضاً مشکل دریافت ویزا نتوانسته به صورت حضوری روی صحنه برود به عبارتی، اولین پروژه گروه آماتا، در فستیوال های Zlomvaz (پراگ) و Miami performance (میامی) به صورت فیلم اجرا پخش شد و پس از قبولی در فستیوال های Koleso teatr kiev (اوکراین)، International youth theatre festival verme (بلغارستان)، Performance art depot (آلمان)، Festival opera prima (ایتالیا) و Kufar international festival (بلاروس) به دلیل مسائل ذکرشده امکان اجرا نیافت.

در شرح این نمایش آمده است: وقتی به دیدن شیر خشک می آیید، به خودتان اجازه دهید که از فرصت دیدن و اندیشیدن لذت ببرید.

اطلاعات تکمیلیِ این نمایش در رابطه با زمان اجرا، بازیگران و عوامل اجرایی به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 612

به "شیر خشک در راه تماشاخانه ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر خشک در راه تماشاخانه ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید