صنعاء: سازمان ملل به نقض گسترده آتش بس به وسیله ائتلاف سعودی سرانجام دهد

به گزارش لیسون، رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در ملاقات امروز خود با فرستاده ویژه سازمان ملل خواهان خاتمه دادن به نقض آتش بس ائتلاف سعودی در یمن شد.

صنعاء: سازمان ملل به نقض گسترده آتش بس به وسیله ائتلاف سعودی سرانجام دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در پیامی توئیتری نوشت: ما عصر امروز با هانس گفرایندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل و تیم وی در مسقط مرکز عمان ملاقات کردیم تا فرایند آتش بس انسانی را مورد آنالیز قرار دهیم.

به گزارش المسیره، این مقام یمنی اضافه نمود: در این ملاقات موضوع ضرورت تسریع در فرایند پروازها از فرودگاه صنعاء و تسهیل در ورود کشتی ها بدون هیچ موانع و پیچیدگی مورد رایزنی نهاده شد.

عبدالسلام گفت: از فرستاده ویژه سازمان ملل در این نشست خواستیم به تخلفات و نقض آتش بس انجام شده به وسیله ائتلاف سعودی سرانجام دهد و بعلاوه آنالیز پفراینده انسانی یمن را نیز شروع کردیم.

نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی طی یک هفته از شروع توافق به اصطلاح آتش بس انسانی و نظامی، 1647 نوبت، آن را نقض کردند.

نقض های انجام شده شامل عملیات تهاجمی، حملات هوایی، پرواز بر فراز آسمان یمن با جنگنده، بالگردهای آپاچی و جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه ای و گشت زنی و تیراندازی شدید است.

هانس گفرایندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از شروع برقراری آتش بس در یمن اطلاع داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا عایدی و به موجب آن همه عملیات های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می گردد.

گفرایندبرگ در بیانیه ای بیان کرد: طرف های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت 17 دوم آوریل به اجرا در می آید. بر اساس این آتش بس همه عملیات های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می گردد.

بر اساس بندهای این توافق، 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می گردد و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می گردد.از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف ها برای توافق بر سر گگرددن گذرگاه ها در تعز و دیگر استان ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای سرانجام دادن به درگیری در یمن تاکید نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2024

به "صنعاء: سازمان ملل به نقض گسترده آتش بس به وسیله ائتلاف سعودی سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: سازمان ملل به نقض گسترده آتش بس به وسیله ائتلاف سعودی سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید