عرفان الهی: چرخه انتخابی باعث شد در 19 سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - ملی پوش کشتی فرنگی ایران که چند روز پیش قهرمانان جوانان دنیا شده بود، برگزاری انتخابی تیم ملی را مفید ارزیابی کرد.

عرفان الهی: چرخه انتخابی باعث شد در 19 سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم

عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان دنیا در وزن 70 کیلوگرم در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب اضافه کرد: سال 2019 در رده جوانان و در وزن 60 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدم و بلافاصله پس از آن در تیم های چسب رازی و هیئت کشتی قائمشهر در لیگ حضور یافتم که به نظرم سرشاخ شدن با بزرگسالان خیلی به پیشرفت من در کشتی یاری کرد.

وی ادامه داد: پس از حضور در رده نوجوانان بلافاصله با صعودی 10 کیلوگرمی در وزن 70 کیلوگرم حاضر شدم، چراکه احساس کردم کشتی گرفتن در وزن 60 کیلوگرم دیگر با شرایط بدنی من همخوانی ندارد و باید خود را در وزن 70 کیلوگرم جا بیاندازم.

الهی توضیح داد: خوشبختانه توانستم در لیگ برتر سال گذشته هم به میدان بروم و بر تجربیات خود بیافزایم و پس از آن هم با توجه به برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ملی پوش شدم. البته حضور در تورنمنت بین المللی یاشاردوغو هم بسیار برایم یاری کنده بود.

وی در خصوص عملکردش در رقابت های دنیای روسیه گفت: سایر کشتی گیران در روسیه 4 کشتی گرفتند اما شرایط برای من کمی سخت تر بود و من 5 کشتی گرفتم. اما خدا را شکر با راهنمایی مربیان و توکل برخدا توانستم صاحب مدال طلا شوم.

الهی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی گفت: قدردان فدراسیون به علت اجرای چرخه انتخابی هستم، چراکه توانستم در 19 سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم.

وی در خصوص شرایط مسابقات انتخابی پس از حضورش در رقابت های دنیای روسیه توضیح داد: به خاطر اینکه پس از 2 هفته باید در رقابت های انتخابی درون اردویی مبارزه می کردم، کار برایم سخت بود چراکه 5 کشتی سخت در روسیه گرفته بودم و باید در اینجا هم کشتی های حساسی را با مقصودی برگزار می کردم.

الهی ادامه داد: اما خوشبختانه نیروی جوانی و تمریناتی که پیش از این برگزار نموده بودم به یاریم آمدند و توانستم در سه ملاقات استقامت لازم را داشته و در نهایت پیروز نهایی میدان شوم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن 70 کیلوگرم در خصوص اهدافش گفت: هدف اولیه من قهرمانی در رقابت های دنیای نروژ است اما هدف اصلی ام حضور در المپیک 2024 در وزن 74 کیلوگرم است.

وی در خصوص اینکه می تواند در زمان به جای مانده به آمادگی لازم برای حضور در رقابت های دنیای دست یابد گفت: من سرباز کادر فنی ام و قطعا آن ها هم برنامه ها و تمرینات مناسبی را برای من در نظر می گیرند. اما انگیزه و عشقی که در من وجود دارد باعث می گردد که تمام کوشش خود را برای کسب موفقیت به کار بندم و به این جمله که از شما حرکت از خدا برکت اطمینان دارم.

این کشتی گیر تنکابنی در سرانجام با قدردانی از زحمات پدر و مادرش توضیح داد: از زحمات کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان به خصوص محسن کاوه سرمربی تیم بسیار متشکرم چراکه چیزهای زیادی را به من آموختند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1754

به "عرفان الهی: چرخه انتخابی باعث شد در 19 سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرفان الهی: چرخه انتخابی باعث شد در 19 سالگی صاحب دوبنده تیم ملی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید